|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Jeg er overbevist om at det hadde gått an å være både høflig OG unngått å nevne noe om helsen.
|
|
|
#123 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg oppfattet det som om denne damen hadde en litt utidig holdning? Eller hadde hun ikke det?
Meget mulig. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Passiv
|
Trekker ut i ekstremen jeg, du vet jeg er ikke hårsår men setter det gjerne på spissen. Vet vel godt at jeg ikke er hespetremateriale til daglig. |
|
|
|
#125 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Har ikke lest tråden, men i denne situasjonen syns jeg faktisk at det var du som var uhøflig ærlig. For ja - å være ærlig vil i mange situasjoner bli betraktet som uhøflig, selvsagt. Prøv å være ærlig til din tante Ester om hva du syns om de tørre kjeksene hennes..
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Det er dette jeg vil slippe, for det må jeg fortelle i nokså mange situasjoner og når noen sitter i setet mitt vil jeg helst slippe det. |
|
|
|
#127 |
|
intro
|
Kanskje ville hun ha begynt å frykte at det var noe smittsomt også, slik at hun fikk panikk og flyttet seg, så fikk du hele dobbeltsetet for deg selv.
|
|
|
|
#128 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#130 |
|
nygift
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Synes ikke det er uhøflig, men en kan oppfattes som lite hyggelig om man ikke gir en forklaring, men ingen fremmede har noe med mitt privatliv å gjøre, med mindre jeg velger det selv.
|
|
|
|
#131 |
|
Skal rømme
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg har ikke lest hele tråden, men mitt svar ville vært at joda, du hadde jo hatt retten på din side. Men litt vrang hadde jeg nok syntes at du var, siden jeg ikke hadde hatt noen annen grunn å hekte det du sa på. De fleste ville jo ikke hatt problemer med å bytte på plassene. Og så skal man jo sitte ved siden av hverandre resten av togturen også...
|
|
|
#132 |
|
Sær og kresen
Hun skal vel ikke behøve å si dette? Jeg skjønner godt at man ikke har lyst til å fortelle andre (fremmede) at man har en sykdom.
|
|
|
#133 |
|
Sær og kresen
|
|
|
#135 |
|
Skal rømme
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Man TRENGER selvsagt ikke å si noe som helst. Men da må man jo også regne med at det er ikke lett å oppnå forståelse for at man er mindre tilpasningsvillig enn det som er vanlig.
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg innser at jeg etter de flestes standard er for rigid vet at jeg velger å være kort i mitt svar til et menneske som har tatt seg til rette der hvor jeg spesifikt har bestilt plass. Nå er jeg ikke videre redd for å hverken være kort eller å bli oppfattet som sur og sær. |
|
|
|
#137 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg synes ikke du var uhøflig. Damen som tok plassen din har ikke på noen som helst måte krav på begrunnelse for hvorfor du ikke vil gi fra seg setet.
|
|
|
#138 |
|
saftig
|
La meg spørre deg, Myrsnipa: Har du et helseproblem som gjør at du må ta spesielle hensyn eller ofte forklare deg for andre?
Jeg stiller deg samme spørsmål som over.
|
|
|
#139 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Akkurat for Skvetten så vet vi at det er astmaen som gjør at hun bør sitte ved midtgangen. Men hva om så ikke var? Hva om hun ville sitte ved midtgangen fordi hun liker det best? Eller fordi hun får klaus av å sitte innerst? Eller er sjenert og får hetta for å ikke komme forbi hvis hun sitter innerst og den ytterst har sovnet? |
|
![]() |
|
|