Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Støy. Enten TV eller musikk hjemme og radio/musikk i bilen. Jeg tror ikke det er usunt, hvorfor skulle det være det?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Det blir for mye input for alle de små kretsene i hjernen, de blir overstimulert og en dag eksploderer de. 
For å svare litt ordentlig: det er en grunn til at fx slagpasienter under rehabilitering absolutt ikke skal puttes foran en tv dagen lang: når hjernen skal trenes opp og utvikles, og store mengder med koblinger skal på plass så trengs det hvile mellom trening/stimulans. Akkurat som med annen trening - den er verdiløs uten tilstrekkelig hvile mellom hver økt.
Spesielt for barn, som er i mer utvikling enn oss voksne, så tror jeg det er viktig å gi dem ro. Spesielt tv er et veldig slitsomt medium, siden det innebærer intense input av både visuell, verbal og musikalsk støy.
Og så syns jeg at i en så bråkete verden som vi lever i så bør vi hjelpe barn med å finne ut av det med å finne roen. Jeg tror de ellers blir rastløse og urolige.
Mine tanker om saken.