Sv: Hva synes dere om Facebook?
Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.
Husker i starten, da Facebook var nytt og ukjent, og jeg ble bombadert med mailer om å bli med på dette. Takket alltid "nei", for jeg trodde det bare var et slags chattested, eller noe i den duren. Så forklarte min søster meg hva det var og jeg ble såpass nysgjerrig at jeg meldte meg inn.
Kjempespennende å søke etter gamle klassekamerater og barndomsvenner. Vel, de jeg fant da. I en alder av 37 år innså jeg at jeg nok var for gammel og at mine venner og kjente fra barndommen ikke var på Facebook. Mange av jentene visste jeg ikke navnet på, siden de fleste sikkert har giftet seg og skiftet navn.
Siden jeg fortsatt har mitt pikenavn, ble jeg oppsporet av mange gamle klassekamerater. Det var jo artig å utveksle noen ord, men så stoppet det opp. Vi hadde jo ikke lenger noe til felles enn noen år i barndommen, og nå bor alle spredt rudnt i landet.
Etterhvert oppdaget jeg alle gruppene og Wallene". Var medlem både her og der, til jeg en dag lurte på hva jeg egentlig drev på med. Her kommer jeg til spørsmålet:
Hva er egentlig vitsen med å være medlem av diverse grupper på Facebook?
Hva er poenget med å sende diverse kødd og morsomheter til f.eks Super Wall?
Jeg har nå slettet alt om meg selv, unntatt bildet og noen få ord om meg selv. Har slettet meg fra både gruppemedlemskap og fjernet alle applikasjonene unntatt Fotoalbumet.
Ka dåkker sei om den herre Feisbukken?
Tryneboka virket spennede i begynnelsen, men nivået sank etterhvert. Og dermed er jeg nesten ikke aktiv der.
|