|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?For meg betyr det en del hvor jeg sitter i flyet: Langt frem, for å komme fort av og øde oddsen for å rekke flytoget hjem/komme tidlig i taxikøen og rekke et møte. Mot midtgangen fordi det er mye mindre plundrete når jeg skal av, og mindre klausfølelse. Ikke på første rad, for da får jeg ikke ha pc-vesken med meg. ABSOLUTT ikke bakerst, for der er det trangest. Andre har andre særheter og preferanser. Det er derfor de har innført faste plasser, tror jeg. Fordi det er et ønske om det fra kundene. Da jeg byttet fly i dag sa damen i reisebyrået bekymret "Jo, jeg får deg akkurat med på det, men det er så tett opp til avgang at jeg ikke får booket sete til deg. Går det bra?!?!" så det er tydeligvis viktig for mange. (Jeg fikk karret til meg sete 2D likevel, da.
|
|
|
#202 |
|
Tøff
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?En ting i forhold til det å få sitte på "sin" plass ved plassbestilling; om du ikke har en plassbestilling, men tar min plass som faktisk er reservert, da kan jeg ende med å sette meg i en "annens" sete. Det hadde jeg ikke godtatt. Kunne jeg byttet én midtgangsplass mot en annen derimot skulle jeg nok klart å være fleksibel så fremt jeg ble spurt på en høflig og skikkelig måte. Litt takknemlighet ville jeg også forventet meg.
|
|
|
#203 |
|
saftig
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Ja, jeg syns i aller høyeste grad du er arrogant når du sier ting som:
og
"Alle med litt vett oppi hodet", ja.
Ergo: Du trenger ikke følge regler fordi du er vant til at andre føyer deg. Ordentlig sjarmerende, og sikkert helt i orden i mange situasjoner. Det blir bare litt tåpelig å sette hele problemstillingen på hodet og påstå at de som faktisk har reservert er de som gjør noe galt.
|
|
|
#204 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg trodde ikke det gikk an å ta tog over lengre strekninger uten å ha en plass, uavhengig av om man har et "nært" forhold til plassen sin eller ikke.
|
|
|
#205 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
for å være ærlig (
Arrogant er du ikke, men du forventer at andre skal innordne seg deg og dine behov. De skal være forståelsesfulle og løsningsorienterte i forhold til dine ønsker, og da er de greie og fleksible. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Passiv
|
Jeg må innrømme at jeg blir rystet over slike kommentarer.
Jeg henger meg litt opp i dette fordi dette ikke henger på greip rett og slett. For når du sier at du setter deg med dine barn der det passer deg og forventer at andre bare skal akseptere det. Betyr det at verden skal danse for å tilfredsstille deg og dine barn?
Det jeg ikke forstår er hvorfor dere trenger setet mitt mer enn meg?
Jeg synes det er meget interessant at du nå unntar folk som meg (de syke) fra dine uttalelser for du har tidligere påpekt at jeg var uhøflig fordi jeg ikke tok hensyn til deg og dine barn heller enn min egen helsetilstand.
Men kan det tenkes at min ærlighet i forhold til at jeg faktisk sa som sant var at det ikke passet meg å bytte sete tok damen på sengen? Folk har et merkelig forhold til om man svarer helt som det er. Sist redigert av Skvetten : 22-04-09 kl 10:50. Årsak: Leifen og de hadde vært på besøk. |
|
|
|
#207 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?En annen ting mens vi er i gang. |
|
|
|
#208 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes et eget lite hjørne i helvete for dem, hvor de må sitte i flyseter fra Sterling i all evighet - bare at disse setene kan legges hele veien ned.
|
|
|
#209 |
|
maler
|
Menneskerett, jeg vet ikke. Jeg blir helt gåen i ryggen hvis jeg ikke får legge ned setet på turen. Jeg har det sjelden nede hele veien, men jeg passer på å bestille et sete som faktisk kan legges ned. Samtidig har jo ofte setet foran meg igjen lagt ned ryggen, og hvis man da ikke får lov på grunn av vegg eller medpassasjer, blir det veldig trangt. Jeg forstår irritasjonen overfor barn som liker å trykke på knapper.
|
|
|
#210 |
|
Off the map.
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?I prinsippet så er jeg helt enig i at bestilt plass er bestilt plass, så får de som ikke har bestilt plass greie seg så godt de kan selv.
|
|
|
#211 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Man kan jo risikere å bli spurt om å bytte plass på grunn av andres behov ganske mange ganger i løpet av en tur, etterhvert som nye grupper kommer på. Det kan være litt irriterende, hvis man har plassbillett og egentlig bare vil sitte i ro og lese eller sove. Men for all del, jeg sier som regel ja - men jeg syns ikke det noen selvfølge at man skal få sitte akkurat som det passer best om man ikke har bestilt sånne plasser på forhånd. Det å reise med barn kvalifiserer ikke til så veldig spesialbehandling i seg selv. Når vi har tatt toget med barn tror jeg vi stort sett har satt oss på de tildelte plassene, om det så ikke var det aller mest ideelle. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Passiv
|
Hva er en god grunn da? |
|
|
|
#213 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja hvis du bare avfeier meg, så er du uhøflig. Da vet jeg jo ikke hvorfor du sier nei. Du er jo ikke uhøflig fordi du sier nei, men fordi du ikke hjelper meg med å forstå hvorfor.
Hvis du får tilsvarende sete en rad lengre bak, og jeg får ha mine barn ved siden av og under oppsyn, burde ikke det være greit?
Ja den er jeg helt med på. Hvis du ville sitte i en firergruppe sammen med min mann og 2 eldste barn, f.eks. som er et reelt eksempel, og ikke begrunnet hvorfor Sist redigert av Dronningen : 22-04-09 kl 12:30. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror nok at en del oppfatter dette innlegget som at dere setter dere akkurat hvor det passer dere, helt uavhengig av hvilke seteplasser dere har.
|
|
|
#215 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Hvor tror dere egentlig vi setter oss? Jeg er nå veldig interessert i å høre om skrekkscenariene dere ser for dere. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Passiv
|
Hvorfor i alle dager skal jeg hjelpe deg til å forstå hvorfor? Er det ikke slik at man bør kunne ta et nei for hva det er, et nei, uten å stille spørsmålstegn ved det? |
|
|
|
#217 |
|
Mother of Dragons
|
Det er det som er poenget mitt, sånn som du skriver så høres du mer rigid og ta-seg-til-rette enn hva du antagelig er. Om du skriver at dere setter dere sammen kun når det ikke er noen annen utvei, så skjønner folk det bedre enn når du skriver at dere setter dere hvor det passer dere.
|
|
|
#218 |
|
Deltidsmamma
|
For meg er det dette jeg kan se litt problemer med. Hvis du/dere forventer at det skal være greit for meg å bytte sete, så synes jeg det er litt ugreit. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Glamorøs
|
Tja, hvis alternativet er at jeg må holde meg våken over atlanteren fordi jeg må sitte rett opp og ned i setet mitt, så mener jeg at det er en menneskerett å legge ned seteryggen. Men man tar selvsagt hensyn begge veier, legger det forsiktig ned i stedet for å smelle det i middagen på de bak, spør om det går greit og prøver å finne en mellomting som funker for alle.
Det er greit at du tar den sjansen, men da har du ingen rett til å bli sur eller snurt hvis du ikke får det på din måte. Det er vel ikke det at du får oss til å fremstå som uhøflige some r problemet, men fordi du mener vi er det hvis vi ikke tar hensyn til deg og dine behov over våre egne. La oss si at jeg har booket plass for å sove hele veien til Mo i Rana, også har du og familien din satt dere i mitt sete. Det er jo andre ledige seter sier dere, du kan jo bare sitte der. Men kanskje flere enn meg har vært forutseende og booket plass, slik at på turen til Mo i Rana får jeg ikke sove noen ting, fordi jeg må flytte meg fra andres seter flere ganger. Fordi dere har okkupert mitt. Som jeg har betalt for. Når jeg reiser med barn bestiller jeg ALLTID sete så langt det er mulig, både på tog og fly. Nettopp fordi jeg vil garantere at vi sitter sammen.
|
|
|
#220 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Så hvis du ikke forstår, er det Skvetten som er uhøflig?
Ja? Fordi det var min plass som jeg hadde bestilt? Det var jo ikke jeg som valgte å sitte sammen med dere isåfall, det var dere som valgte å sitte sammen med meg
Men du sier jo at du ikke kan godta at det ikke er greit? At hvis jeg sier nei til deg blir jeg oppfattet som ugrei? Jeg skjønner ikke helt at du kan mene at din families behov er større enn andres? |
|
|
|
![]() |
|
|