Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinn-off av uhøflig-på-tog-tråden: Har du byttet plass på toget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bytte plass på toget
Ja har byttet noen ganger, helt uproblematisk. Så lenge man spør pent. 36 63,16%
Ja har byttet, men ble irritert og ønsket det egentlig ikke. 4 7,02%
Nei å bytte plass er en uting. Man sitter der man har reservert. 7 12,28%
Reiser ikke med tog 8 14,04%
Helt greit på tog, men ikke på fly 2 3,51%
Deltakere: 57. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 15:23   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Spinn-off av uhøflig på tog tråden: Har du byttet plass på toget?

Jeg husker ikke helt, det er lenge siden jeg har tatt tog.

Det jeg husker er at foreldrene mine var tydelige på at vi måtte vike, dersom de som hadde plassen kom. Og at vi ved hver stasjon så etter om det kom noen som hadde den plassen vi satt på.
Hadde vi hatt andre plasser å gå til hadde det vært mer uproblematisk, men vi hadde gjerne ikke det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:26   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det jeg husker er at foreldrene mine var tydelige på at vi måtte vike, dersom de som hadde plassen kom.

Ja man følger jo med på dette. Når vi har reist så har vi ventet på at noen kom, evt. konduktør kunne si om noen i det hele tatt hadde de setene vi hadde tatt, og så foreslo vi gjerne at de tok 2 av våre andre seter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:57   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Haha. Jeg har tatt tog noen få ganger i mitt liv. Her må man nemlig reise langt for å finne togskinner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:03   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg husker ikke helt, det er lenge siden jeg har tatt tog.

Det jeg husker er at foreldrene mine var tydelige på at vi måtte vike, dersom de som hadde plassen kom. Og at vi ved hver stasjon så etter om det kom noen som hadde den plassen vi satt på.
Hadde vi hatt andre plasser å gå til hadde det vært mer uproblematisk, men vi hadde gjerne ikke det.

Ståplasser? Blindpassasjerer?

Jeg tar sjeldent tog så langt at det finnes plassbilletter, men om jeg gjør det har jeg ikke noe i mot å bytte så fremt det ikke er til vesentlig ulempe for meg. På fly har jeg byttet flere ganger.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:08   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt uproblematisk. Har både byttet til meg og byttet bort.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:09   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinn-off av uhøflig-på-tog-tråden: Har du byttet plass på toget?

Har ikke byttet på tog, bare fly.

Det er noen som ikke bestiller fast plass, ja, og det fikk vi merke en gang vi skulle nordover på juleferie. Vi hadde da 2 togturer på ca 5-6 timer hver foran oss. Etterhvert ble toget stappfullt og de som ikke hadde bestilt fast plass, måtte derfor stå. Fikk noen sure blikk fra en eldre dame som måtte stå et stykke, men jeg gidder ikke gi opp plassen min som jeg har betalt for, altså.

Hadde noen ønsket å bytte, hadde jeg selvsagt gjort det om det ikke medførte stor ulempe for meg/oss.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.