Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem liker katter her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 20:26   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem liker katter her?

Jeg liker katter og har hatt to stk. Ønsker meg katt, men mannen vil ikke ha. (Han vil ikke ha noe dyr)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:29   #22
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten en katt her i huset hvor vi bor nå. Den går overraskende godt sammen med hunden. Det vil si; hunden vår er redd for katta, som er gammel og sær og freser så fort hunden nærmer seg. Den katten er forøvrig for gammel og skral til å kunne plage så veldig mange andre i nabolaget.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:35   #23
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en kastrert hannkatt og ei sterilisert hunnkatt, de har dokasse inne og kommer inn for å gå på do.

Vi har ikke fått høre fra noen av naboene at kattene våre er til sjenanse, men så har de fleste katt her vi bor.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:40   #24
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Elsker katter og har 4 katter, en bengal og 3 maine coon, hadde tenkt å ha de som innekatter ( er nesten ferdig med en kattegård ute her). Men de går nå ut og inn som de vil nå, de stortrives ute, og de er ikke langt unna, kommer da jeg tar opp døra og roper på dem. Så jeg vet ikke om kattegården kommer til å bli brukt.
Har sandkasse ute her, de gjør ikke fra seg i den, heller ikke på jordet som grenser til tomta her. De kommer inn på kassa si for å gå på do. Hadde nok ønsket at de hadde valgt jordet.

Kattene her er kastrerte. Og det burde alle katter som går fritt ute være.

Gammel 22-04-09, 20:45   #25
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg elsker katter. Har en katt selv og det er vel egentlig det eneste husdyret jeg kunne tenkt meg. Vi bor ute på landet, med 2 naboer. Begge disse har også katter (i flertall). Ingen av oss har opplevd noen problemer med tiss og bæsj så de gjør nok fra seg i skogen.

Gammel 22-04-09, 20:59   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker katter. Har to selv.To jentekatter. Har også to hunder.
Egentlig er jeg et "hundemenneske" men katter er utrolig hyggelig edyr å ha rundt seg.

For at mine katter skal være til minst mulig sjenanse for nabolaget er de lært opp til å bruke kattedoen sin inne. De har et eget rom hvor denne står.
De har mulighet til å komme seg inn og ut uavhengig av oss.
Vi holder de også inne om nettene.

Når kattene er små må de bruke do inne. Man kan ikke slippe de ut på egenhånd altfor tidlig. Mine har fått begynne å gå ut ved 5 måneders alder.
Da er de allerede dressert til å bruke doen, og jeg ser ingen grunn til at den skal taes vekk.
De har også puter og et par pledd på den ene verandaen vår som de fint kommer opp til på egen hånd. Der kan de kose seg. Ved å gjøre det ligger de ikke hos naboer.

Våre katter har blitt dressert ved at vi sprayer vann fra spruteflase når de feks klorer på møbler eller gardiner. Det har ikke vært vanskelig, og de oppfører seg fint inne.

Det er forholdsreglene vi har tatt. Hadde vi hatt hannkatt ville vi kastrert den.
Den ene katten får p-piller så vi ikke tiltrekker oss hannkatter ved løpetid. Den andre har ikke løpetid. Hun er en hann innvendig og jente utvendig. Kan ikke kastreres eller få p-piller.
Dessuten bor vi på landet med stor hage og skogen rett ved.
De lyder navnene sine og komme rnår jeg roper. Ikke går de langt unna når de er ute. Holder seg rett ved slik jentepuser ofte gjør.

På bildet Pus (den sorte) og Saga. Saga er 8 måneder og Pus 5 årr.

Sist redigert av Angelique : 21-05-09 kl 00:32.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:03   #27
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg liker katter. Har to, gamlemor på 13 år og sønnen hennes på 9 år.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:05   #28
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Våre katter har blitt dressert ved at vi sprayer vann fra spruteflase når de feks klorer på møbler eller gardiner. Det har ikke vært vanskelig, og de oppfører seg fint inne.

Bengalen min ville elsket det, prøvde meg med vannflaske/spruteflaske et par ganger da hun var mindre, men det var mot sin hensikt. Hun elsker vann og tar seg gjerne en tur i dusjen eller under springen.

Gammel 22-04-09, 21:10   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tja... Jeg liker egentlig katter, men har ikke alltid sansen for katteeiere...

Har aldri hatt katt selv og kommer nok aldri til å skaffe meg det, hunder er mer for meg.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:11   #30
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

I tråden om vår hyggelige nabo har mange fått fortelle hvorfor de ikke liker katter, …

Det var vel ikke så mange som sa de ikke likte katter, men mange som sa de ikke likte det naboenes katt påførte dem av ulemper.
Jeg er faktisk veldig glad i katter, og har alltid vært det. Det jeg ikke er glad i - er at andres katter lager lukt i mine ting, og bæsjer i hagen og der barna mine leker. Jeg vil heller ikke ha katter inn i sofaen min.

Gammel 22-04-09, 21:14   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det var vel ikke så mange som sa de ikke likte katter, men mange som sa de ikke likte det naboenes katt påførte dem av ulemper.
Jeg er faktisk veldig glad i katter, og har alltid vært det. Det jeg ikke er glad i - er at andres katter lager lukt i mine ting, og bæsjer i hagen og der barna mine leker. Jeg vil heller ikke ha katter inn i sofaen min.

Jeg liker katter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:17   #32
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Her i huset bor det tre katter og vi tar godt vare på dem.

De går ut og inn nesten som de vil og vi bor i boligfelt, men litt landlig. Heldigvis har vi ikke fått tilbakemeldinger på vansker og ei heller merket noe som kunne tyde på det.

Forholdet mellom barna og kattene er ubetalelig. Rett og slett.

Gammel 22-04-09, 21:32   #33
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Bengalen min ville elsket det, prøvde meg med vannflaske/spruteflaske et par ganger da hun var mindre, men det var mot sin hensikt. Hun elsker vann og tar seg gjerne en tur i dusjen eller under springen.

Er bengalen også glad i vann?! SÅ gøy! Jeg hadde en tyrkisk angora, hun pleide å vippe vannskålen å trampe rundt i vannet, og hoppet opp i badekaret til oss.! Drakk av en rennende spring om hun skulle drikke..! De er utroolig morsomme..!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:38   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har denne her.
Jeg liker sånne.

Sist redigert av Slettet bruker : 11-10-12 kl 09:51.
  Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:39   #35
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker katter, og hadde katt selv da jeg var barn. Når det er sagt så vil jeg ikke ha katt nå. Det er mye ansvar å ha et dyr, og det føler jeg ikke vi har tid til med to små barn og full jobb. Vi bor i borettslag hvor det ikke er tillatt med dyr (det finnes noen innekatter) og det er jeg også glad for. Vi plages en del med kattemøkk på lekeplassen til ungene, men det kommer man vel ikke utenom.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:40   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:57   #37
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker katter.
Savner mine to pusegutter daglig, selv om jeg har hendene fulle med barnet og hundene.

Gammel 22-04-09, 22:05   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker katter og synes de er veldig søte, men tåler dem dessverre ikke. Derfor opplever jeg nabolagets katter som ganske plagsomme, det hjelper liksom lite at de er skjønne og fine når jeg blir dårlig av nærværet deres.

Gammel 22-04-09, 22:15   #39
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker katter, men mannen kan styre sin begeistring.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:23   #40
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker alle slags dyr. Har fem katter, og to marsvin. Jeg ønsker meg noe fryktelig en hund, en Golden Retriver. Ja, jeg ønsker meg et par rotter også.

For bare et par år siden likte jeg forresten ikke katter i det hele tatt. Ikke fordi vi var så veldig plaget med dem egentlig. Jeg bare syntes de var ekle vesener. Ungene mine maste i mange år på å få katt, men nei, noen katt kom absolutt ikke på tale. De ekle dyrene skulle aldri få bo hos meg liksom.

Vel, så kom jeg plutselig over Maja. Hun var en mager, veldig redd, og pjuskete sak, som ikke hadde noe sted å bo. Løskatt altså. Egentlig skulle hun avlives, men det var noe ved henne. Jeg ble totalt forelsket, så jeg tok henne til meg. Absolutt alle jeg kjenner holdt på å dette på ræva. Jeg hatet jo liksom katter, så dette var det ingen som skjønte noe av.

Maja skulle kastreres (ja, det heter egentlig kastrering når det gjelder hunkatter også), men så rakk hun sannelig å bli gravid før inngrepet (ja, det var sløvt av oss), og vi fant ut at hun skulle få bebisene sine. Hun fikk fire. Jeg ga bort to av dem, og beholdt to selv. Da hadde vi altså tre katter til sammen.

Vel, så var det ei som kom hjem til meg med to nye løskatter. Hun lurte på om jeg kunne ta meg av de en stund, til de ble større, tryggere, og tamme, for da skulle hun prøve å få gitt de bort til noen andre. Og jada, klart de kunne bo en stund hos meg. Jeg ble selvsagt så glad i de at jeg beholdt de selv. *koko*

Men altså, nå skal jeg ikke ha flere katter. Og alle kattene jeg har nå er kastrerte. Det er viktig å kastrere. Både av hensyn til katten selv, og omgivelsene rundt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.