Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæredings for barn på 1,5 år

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 10:16   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings for barn på 1,5 år

Jeg øvde på ryggkast i helgen (med mei tai, da - jeg foretrekker fremdeles mei tai til ryggbæring fremfor patapum). Det går kjempefint med den unge damen som straks er 10 mnd og hennes mor som har kort armer.

Gammel 23-04-09, 10:18   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Da er det håp for at jeg skal klare dette alene, men jeg må bare øve litt. Knerten med sine 11 kilo er jo ingen lettvekter, men det skal jo gå. Han er ganske samarbeidsvillig.

Gammel 23-04-09, 10:54   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Førstedamen er 10,4 kg. Hun er ikke samarbeidsvillig.

Gammel 23-04-09, 12:42   #44
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Fant ut av det med beltet og Ergoen. Det var litt mer belte som var tullet fast. Bar minstemor på magen i går da jeg hentet i bhg (og fordi jeg ikke får til på ryggen alene enda). Fikk litt sånn "BabyBjörn"-assosiasjoner, dvs. den gnagde på de festene under armene. I tillegg syntes jeg belastningen på hoftene var mye mer merkbar. Minstemor er under 9 kg, og føltes litt som et blylodd. Fikk litt noia da, for Mei-tai'en var jo helt smertefri, for å si det sånn. Usj. Mannen mente den sikkert funke bra nok for bruken framover. Skal se om det blir bedre om å bære på ryggen. Hvis ikke så blir det salg og ny Mei-Tai med kortere stropper. Har bare litt shoppe-stopp fram mot sommeren akkurat nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:49   #45
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Kan du ikke bare korte ned på stroppene på mei tai-en din, Electronica? Det er det aller enkleste. (Med mindre panelet er kort eller noe sånt, da.)

Gammel 23-04-09, 12:54   #46
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke det høres ut som du har regulert helt riktig, Electronica. Du har sikkert sett at festene under armene lar seg løse og stramme?

Men det høres riktig riktig at belastningene ligger mye på hoftene. For meg som har sensible skuldre er det en av de store fordelen med sela.

Gammel 23-04-09, 12:54   #47
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kan du ikke bare korte ned på stroppene på mei tai-en din, Electronica? Det er det aller enkleste. (Med mindre panelet er kort eller noe sånt, da.)

Det kunne jeg sikkert, men solgte den for å kjøpe Ergoen.
Tenkte faktisk ikke på det.

Gammel 23-04-09, 14:06   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med Ergoen, så tror jeg kanskje at du ikke har strammet den nok om du føler den gnager. Hun må sitte HELT inntil deg - akkurat som i MeiTai'en.

Vet at med patapum, så er det mange som har kjøpt toddler og følt at den blir vond å bære med, men som prøver babyversjonen - og synes den sitter bedre da den blir trangere.

Gammel 23-04-09, 19:16   #49
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Med Ergoen, så tror jeg kanskje at du ikke har strammet den nok om du føler den gnager. Hun må sitte HELT inntil deg - akkurat som i MeiTai'en.

Vet at med patapum, så er det mange som har kjøpt toddler og følt at den blir vond å bære med, men som prøver babyversjonen - og synes den sitter bedre da den blir trangere.

Det gikk bedre på ryggen, men føltes litt som en ryggsekk. Vi får gi den en sjanse litt til. Men mannen måtte hjelpe litt til for å få ho opp.

Gammel 23-04-09, 23:26   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

OK. Da er det håp for at jeg skal klare dette alene, men jeg må bare øve litt. Knerten med sine 11 kilo er jo ingen lettvekter, men det skal jo gå. Han er ganske samarbeidsvillig.

Både storebror på en meter og 16 kg og lillebror på 12 kg går fint å slenge. Storebror er av den forsiktige typen og samarbeider ikke helt...men det går veldig bra.

Gammel 23-04-09, 23:28   #51
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Med storebror på drøye 15 kg og 105 cm er det lett som en plett. Da bare setter jeg meg på huk, han setter seg på ryggen, og så slenger vi sela over og reiser oss opp. Men han tar jo instrukser, og skjønner dessuten at det gjør vondt å falle ned. Lillesøster derimot, er både usamarbeidsvillig og fryktløs.

Gammel 23-04-09, 23:30   #52
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mei tai

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:40   #53
Dronningen
Pauset

Standard

Fant denne på e-bay:

Er ny og produseres av disse: http://www.littlerubi.com/

Ble så rimelig totalt at vi forsøkte en sånn. Fin var den også.

Gammel 23-04-09, 23:47   #54
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, den så fin ut, Electronica!

Jeg synes jeg begynner å få litt dreisen på å løfte Hassel bakpå ryggen ved å bruke MT-en som en slags løkke under armene hans. For å forklare: jeg tar MT-en på ryggen hans, slik som han skal ha den på når han er oppå ryggen min. Armene hans over bærestykke/selene. Så holder jeg selene sammen nokså stramt, slik at han ikke sklir ut av "løkken". Deretter finner jeg et godt tak med hendene som gjør at jeg kan vri dem mens jeg løfter ham bakpå ryggen. Vel plassert bakpå ryggen, tar jeg den ene selen over til den andre skuldra mi. Så trekker jeg selene framover, stramt, og fester dem mellom knærne mine mens jeg står litt foroverbøyd. Mens selene er festet mellom knærne, har jeg henda fri til å legge de nedre selene innunder beina hans, og knytte foran. Så er det bare å ta selene og knytte dem som vanlig. (Fant oppskrift og bilder på tettinntil.no)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:56   #55
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Vi bruker ergo. Synes ikke den gnager på noen måter.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 00:36   #56
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Åh, den så fin ut, Electronica!

Ja den så fin ut. Den kom på 59 dollar ink porto, mens Babyhawk sine ligger jo på 80 uten porto. Så siden jeg nå har rota litt nå med diverse, så gikk jeg for denne nå. Skal forsøke litt mer med ryggbæring, for det virket veldig praktisk. Men tror mannen likte Ergoen sånn av utseende, så kanskje han bruker den litt. Det ordner seg nok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.