Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjertesukk; elendig utvalg av funksjonelle klær til jente på HM og Lindex

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-09, 10:36   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hjertesukk; elendig utvalg av funksjonelle klær til jente på HM og Lindex

Jeg har akkurat lagt bak meg årets vårjakt på barnehageklær til storebror og lillesøster.

Til storebror er det ikke noe problem å finne fine, funksjonelle klær. Bukser med formsydde knær som er myke og fine å leke i for eksempel. Til jenter derimot, er det jo bare håpløse dilleklær å få kjøpt. Dongribuksene er stive og ubehagelige, og ikke noe jeg unner henne å leke i.

Heldigvis har hun mye hun kan arve. Og så får jeg ta meg en tur på POP.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:49   #2
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hjertesukk; elendig utvalg av funksjonelle klær til jente på HM og Lindex

Jeg har alltid funnet klær til storesøster på H&M. Men den jenta bruker skjørt og strømpebukse til hverdags og fest, da.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:52   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, er sommerkolleksjonen til H&M kommet, ja. :nikker megetsigende:
Nei, det er ikke alltid så greit å finne småjenteklær til oss som ikke synes kjole, lyse kordfløyelsbukser og hvite blondebluser er så praktiske barnehageklær. :btdt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:52   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er mye til jenter men finner ikke noe til gutter. klærne er fulle av hodeskaller, spiderman, kjettinger osv. Stygge farger er det stort sett også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:53   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det irriterer meg også at jenteklærne på H&M er så trange. De skal visst være ettersittende på små jenter også. Så jeg kjøper gensere i to størrelser for stort i jente-avdelinga, mens jeg finner gensere i gutteavdelinga som passer i riktig størrelse.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:56   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid hamstret barnehageklær på HM. De har da pleid å ha et bra utvalg i bomullsbukser som er perfekte til barnehagelek. Jeg bruker kun myke bukser i barnehagen, type joggestoff, velur og sånt, og det har de en del av på HM.

Gammel 25-04-09, 10:58   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg synes det er mye til jenter men finner ikke noe til gutter. klærne er fulle av hodeskaller, spiderman, kjettinger osv. Stygge farger er det stort sett også.

Jeg er helt enig i at jenteklesutvalget er mye penere og hyggeligere enn utvalget av klær for gutter, men jenteklærne er så fordømt upraktiske. Jeg husker en gang jeg var på H&M for å finne barnehagebukser til Frøkna, og ikke fant en eneste bukse som ikke var i lys pastell. Jeg vet ikke hva andre jenter driver med, men min lekte i sandkassa hver eneste dag, og da er ikke blekrosa og lysegul mine foretrukne farger i alle fall.

Gammel 25-04-09, 11:00   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Lindex, ja. De har jo en drøss med klær som også funker. De har masse myke klær, syns nå jeg. Ikke at jeg handler der så ofte, men men.

Gammel 25-04-09, 11:12   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes HM som regel har mye bra, og alle butikkene har voldsomt med utvalg til jenter i forhold til gutter. Sånn bukser på bildene er jo fine barnehageklær. Velour og cargobukser. Det er jo mye lyse klær om sommeren, både til voksne og barn, ikke så rart egentlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 11:28   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg var sur fordi de var utsolgt for buksen vi ville ha i går. En kombinasjon av joggebukse, og vanlig bukse som så mye finere ut enn joggebukser.

Jeg synes forøvrig HM klær til barn er brede ikke smale. Men kanskje jeg skifter mening i år. (Mazungen har begynt å spise)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 12:05   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Syns Lindex har mye bra unisex-klær jeg.
Kappalh har også mye fint for tiden.
Nå er jeg guttemamma, så ikke vert så mye på "jentesiden".
Ta en tur over på guttesiden også du. Henger mye der som jenter kan bruke også.

Gammel 25-04-09, 12:08   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker Lindex og Exit til de minste mine, utover det finner jeg også lite jeg vil ha.. da er løsningen å mekke det selv.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 12:09   #13
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Disse buksene kan brukes av av begge kjønn.
Eneste dongeribuksene vi bruker i barnehagen. Myke og gode.

http://shop.hm.com/no/shoppingwindow...BYX&shoptype=S

Gammel 25-04-09, 12:34   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er helt enig i at jenteklesutvalget er mye penere og hyggeligere enn utvalget av klær for gutter, men jenteklærne er så fordømt upraktiske. Jeg husker en gang jeg var på H&M for å finne barnehagebukser til Frøkna, og ikke fant en eneste bukse som ikke var i lys pastell. Jeg vet ikke hva andre jenter driver med, men min lekte i sandkassa hver eneste dag, og da er ikke blekrosa og lysegul mine foretrukne farger i alle fall.

Flashback til en gang jeg fant en fin utebuksemodell på HM, men i upraktisk lys rosa farge. Hun som jobbet der sa det var eneste fargen. Mitt øye spottet akkurat den samme buksa i mørk grønn farge - bare at det var på guttesiden. "Du vet at dette er en guttebukse" sa hun. Alt var likt på de to, bortsett fra fargen.

Har dere forresten prøvd å kjøpe joggebukse med lommer til jenter? Finnes ikke på HM. Jeg fant én modell, på Lindex. I praktisk sort. (det var rosa kant på den så jeg er sikker på at det ikke var guttebukse).
Min jente er ihvertfall like hekta på lommer til å samle stein og kvist og kvast i, som gutter er.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:09   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Lindex har bukser som sitter litt bedre. Her vil vi ikke ha rumpesprekken framme i sandkassen.
Kjøper ofte bukser til begge der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:32   #16
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Den kjøpte jeg til storebror, men fant dessverre ikke denne i strl 92 til lillesøster.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:46   #17
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er mange myke, løse dongeribukser på H&M. Mulig de ligger i gutteavdelingen men vi kjøper dem likevel. Joggebukser og velourbukser er også flotte mtp bevegelsesfrihet.

Ellers går det stort sett i strømpebukser med korte, vide skjørt til. Eller tights med "genserkjole" over. Det synes i hvert fall min jålete snart-seksåring at er fint samtidig som hun kan sykle, klatre i trær og løpe med det på.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:49   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Til storebror er det ikke noe problem å finne fine, funksjonelle klær. Bukser med formsydde knær som er myke og fine å leke i for eksempel. Til jenter derimot, er det jo bare håpløse dilleklær å få kjøpt. Dongribuksene er stive og ubehagelige, og ikke noe jeg unner henne å leke i.

Er det bare jeg som kjøper vel så mye gutte- som jenteklær til jenta mi? Olabukser er generelt stivt og ubehagelig, synes jeg, så i likhet med Sitron kjøper jeg nesten bare bukser i collegestoff, velour etc. Jeg har generelt vært veldig fornøyd med Lindex, men nå synes jeg det er altfor mye rosa der. Det er jo, i tillegg til å være en farge jeg ikke liker, særdeles upraktisk til ei jente som gjerne ruller seg i gjørma.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:28   #19
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan også anbefale denne buksa. Den er kjempemyk, og den har deilig mykt stoff i livet. Kjempebillig er den også.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 19:49   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det bare jeg som kjøper vel så mye gutte- som jenteklær til jenta mi?

Jeg gjorde det masse til Frøkna ble litt eldre enn jenta di er nå. Det var vel da hun var rundt 3,5 år, mener jeg å huske, at hun kom hjem og forkjynte "Jeg vil ikke ha på meg den buksen mer. Frida sier at den er stygg og at det er en guttebukse. "

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.