Sv: Hva er det som kan få foreldre til å forlate barna sine?
Det er mange som ikke skulle hatt barn. 
Vi klarer nok aldri å få kontroll på dette, men i Norge har vi mange gode støtteordninger som hjelper de fleste til å leve et verdig liv.
Forlater man barn er det enten egoistiske eller fortvilende situasjoner man kommer oppi.
Hadde denne familien bodd i Norge så hadde nok støtteapparatet vært kontaktet for lenge siden, og situasjonen kunne vært under kontroll.
Man kan i mye om landet vårt, men vi er gode på den biten. Alle kan komme i fortvilte situasjoner (som bla. nå med Nav), men de aller aller fleste får hjelp til å bygge opp livet sitt igjen.Hjelp til jobb og utdanning feks. Vi skal ikke lenger enn Tyskland og England før vi ser at det er mye tøffere enn her hjemme.
I mange andre land er man nesten dømt til å leve det livet man blir fødd inn i.
Jeg vet at hadde finanskrisen tatt meg, så hadde systemet fanget meg opp. Ja jeg hadde fått et kjipere liv enn i dag, og vi måtte muligens bo kummerlig, men ikke hos mamma og pappa. Vi hadde fått en ny sjanse til å stable oss på beina igjen. Det er det ikke mange andre land som får.
Utrolig tragisk situasjon for de tre barna, men jeg håper og tror at de får det bedre nå.