|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg (og vi) sier ikke jente- og guttefarger. Personlig foretrekker jeg sterke farger og rødt er favoritten. Merkelig nok er det yndlingsfargen til Prototypen også.
|
|
|
#42 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Vi bruker ikke slike uttrykk, men ungene gjør.
|
|
|
#43 |
|
Audacious
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Vi sier ikke "jentefarger" og "guttefarger". Plutten har hatt en rosaperiode fra han var to til tre, nå er den på vei over ser det ut til. Det innebærer at han har knallrosa barnehagesekk, og at han i fjor vinter hadde nye selvvalgte rosalilla vinterstøvler med sølvblomster og sjokkrosa for. Derimot foretrekker Storesøster blått.
|
|
|
#44 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?
Herregud. Jeg hadde blitt så forbanna! Patetisk oppførsel av barnehagepersonalet!
|
|
|
#45 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Sier ikke gutte- og jentefarge, men jeg har allikevel aldri kledd minsten i rosa da han var baby. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg sier det ikke, men sønnen min på 3 er veldig opptatt av hva som er jente- og guttefarger. Så det hender vel det glipper, men jeg prøver å la det være.
|
|
|
#47 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Er ikke helt sikkert på hva jeg egentlig sier, men jeg fikk ihvertfall klar beskjed av min niese på seks i dag om at jeg burde handle nye klær til mine to små. De var kledd i brunt, grønt og blått. Slett ikke passende for små piker etter hennes mening
|
|
|
#48 |
|
Ringskrømt
|
Jeg ville aldri i verden nektet gutten min dette. Evt. mobbere og deres kommentarer er noe vi ville tatt tak i hvis det skulle være nødvendig i etterkant.
Trist. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Brunt og grønt er jo såå fint. Både på jenter og gutter.
|
|
|
#50 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Nei, sier ikke jente- eller guttefarger, men kan av og til si at noe er jentete |
|
|
|
|
|
#51 |
|
anglofil
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg sier aldri jente og guttefarger men jeg hører det jo rundt meg overalt. Sist på sportsbutikken, der de hadde støvler kun i en "guttefarge" og en "jentefarge". (Tror i den blekka til xxl så står det muligens jentefarge og guttefarge også?). Heldigvis var modellene helt like med unntak av fargen. Verre med voksensko, der har de jo også herremodell og en damemodell (blå og rød) osv og de er jo også fargekodet men modellen er som regel også litt annerledes. Så dette gjelder ikke bare barneklær men voksen størrelser også. Kjøpte Bergans tursekk her for ikke lenge siden også og jeg ville helst ikke ha knall rød sekk men damemodellen var kun i rødt, herremodellen i svart og mørkeblått men den passet ikke (for brede skuldre). |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, og så har man jo de barneselskapene der man deler barna i jenter og gutter, der guttene får Spiderman-servise og jentene får Barbie-servise. Vesla mi hadde blitt fryktelig skuffet om hun fikk prinsesse-servise og lignende fremfor noe med Spiderman.
|
|
|
#53 |
|
Ekvilist
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Nei. Det sier vi ikke.
|
|
|
#54 |
|
Etylbarbital
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Butikkene er fryktelig kjønnsinndelte. Jeg skulle kjøpe Førstedamens første lue og skulle bare ha en lue på toppen av mye annet. "Jeg trenger også en lue til en på x mnd, " sa jeg. "Jente eller gutt?" Spurte damen i butikken. "Friske farger, " svarte jeg. Det samme da jeg skulle kjøpe vinterdress til den unge mannen. Den var rød. Da jeg kom til kassen sa damen som sto der at de hadde guttedressene på den andre veggen. "Å," sa jeg. "Hva er forskjellen på denne og den mørkegrønne som henger på der?" "Jentedressen har jenteknepping," sa damen. Jenteknepping!
|
|
|
#55 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Verken jeg eller mannen har noensinne kalt farger for gutte og jentefarger. Min datter derimot gjør det. *koko* |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Vi har aldri brukt ordene "gutte-" eller "jentefarge" overfor Storebror, men jammen meg er han veldig bevisst dette selv. Det hender jeg spør ham når vi handler klær "vil du ha denne genseren?" Jeg holder da en genser som er litt rosa i nyansene, kankskje. Da ler han så han nesten dåner - nei det er jentefarge, han kan da ikke kle seg slik.
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Her benyttes ikke de uttrykkene, nei.
|
|
|
#59 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg deler ikke inn farger i jente- og guttefarger, men når det gjelder klær, så skiller jeg på jente og gutteklær.
|
|
|
#60 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Signere denne. Det skal ikke mye til før andre barn mobber og kommer med stygge kommentarer. Og jeg legger ikke bevist opp til at ungene mine skal bli mobbet. |
|
|
|
![]() |
|
|