|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva betyr 1. mai for deg? | |||
| Det er en helt vanlig fridag, omtrent som andre pinsedag |
|
132 | 64,71% |
| En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis |
|
18 | 8,82% |
| En litt spesiell dag, men vi markerer den ikke noe særlig selv |
|
28 | 13,73% |
| En vanlig fridag for meg, men vet at den betyr noe for andre, så jobber vi ikke i hagen e.l. |
|
26 | 12,75% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?For meg er første mai en spesiell dag, som står i solidaritetens tegn. Jeg går ikke alltid i tog, men vi prøver å få tatt en tur til byen. Flagge gjør vi selvsagt.
|
|
|
|
#62 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Vi markerer 1. mai. Ungene drasses med i tog, og vi møter gjerne venner etterpå. Merkelig nok er det færre og færre i omgangskretsen vår som markerer 1. mai. Det kan virke som om idealismen og kampviljen sakte men sikkert svinner hen? Men vi holder stand! |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg er vokst opp uten å feire den dagen, naturlig nok. Men har alltid flagget. Min far var arbeidsgiver til ganske mange, og mente dette var en selvfølge. (vi hadde STOR flaggstang hjemme). |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg har vokst opp uten å gjøre annet enn å flagge, men nå har jeg avansert til å gå i tog, holde/høre appeller, spise lunsjer og frokoster i fleng osv.
|
|
|
#67 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Helt vanlig fridag for vår del, men vi henger opp flagget om ikke naboen har rukket det før oss. (Vi deler flaggstang på bodveggen.)
|
|
|
#68 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis.
|
|
|
#69 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?I år skal vi på handball-cup. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?For første gang på mange år er det en vanlig fridag. I mange år nå har jeg vært med på motorsyklistenes store vårslepp på østlandet. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag. Vi benytter dagen til å vaske terrassen og ordne til på uteområdet |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Vanlig fridag. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
kamerat
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg synes det er en spesiell, historisk og viktig dag, og har gått en del i tog i tidligere år. Det er lenge siden sist nå, og jeg markerer den ikke noe særlig, men det er ikke bare en fridag, nei.
|
|
|
#77 |
|
Originala
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Det er en spesiell dag for meg, men ikke for min mann, så det er ikke akkurat høytidsstemning i heimen. Vanligvis tar jeg med barn og går i tog, men i år utgår det på grunn av eksamensjobbing. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg fikk ikke mannen med meg i tog i dag, gitt (surprise!). Så da betyr dagen i dag for meg fri, herlig sommervær, fred og ro. Endelig var lillesøster sovnet, og storesøster på sykkeltur med pappaen. Jeg setter meg ned i verandastolen med en kopp kaffe og avis. Endelig tid til å slappe av, ingen som maser på meg. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis
|
|
|
#80 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Siden lillemor nå snart er 6 år synes jeg det var viktig å gjøre noe ut av dagen igjen. Så vi har gått i tog, under parolen "Oljefritt Lofoten og Vesterålen" med Nautur og Ungdom. Så endte vi opp (gjennom venner) på Oslo SV sin 1 mai fest nede på dattera til Hagen, der var Kristin Halvorsen og resten av "partitoppene" som de hele tiden refererte til |
|
|
|
![]() |
|
|