Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags dag er 1. mai for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva betyr 1. mai for deg?
Det er en helt vanlig fridag, omtrent som andre pinsedag 132 64,71%
En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis 18 8,82%
En litt spesiell dag, men vi markerer den ikke noe særlig selv 28 13,73%
En vanlig fridag for meg, men vet at den betyr noe for andre, så jobber vi ikke i hagen e.l. 26 12,75%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 22:00   #61
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?

For meg er første mai en spesiell dag, som står i solidaritetens tegn. Jeg går ikke alltid i tog, men vi prøver å få tatt en tur til byen. Flagge gjør vi selvsagt.

Gammel 27-04-09, 22:03   #62
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi markerer 1. mai. Ungene drasses med i tog, og vi møter gjerne venner etterpå. Merkelig nok er det færre og færre i omgangskretsen vår som markerer 1. mai. Det kan virke som om idealismen og kampviljen sakte men sikkert svinner hen? Men vi holder stand!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:49   #63
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Alternativ 1, men jeg jobber stort sett.

Gammel 27-04-09, 22:51   #64
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vokst opp uten å feire den dagen, naturlig nok. Men har alltid flagget. Min far var arbeidsgiver til ganske mange, og mente dette var en selvfølge. (vi hadde STOR flaggstang hjemme).

Selv kunne jeg nok funnet på å jobbe i hagen, men mannen min mener det ikke er forenelig med hans yrke og posisjon, det kan lett sees som en provokasjon. Det retter jeg meg etter.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:53   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp uten å gjøre annet enn å flagge, men nå har jeg avansert til å gå i tog, holde/høre appeller, spise lunsjer og frokoster i fleng osv.

Gammel 27-04-09, 23:29   #66
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant ingen alternativer som passet for meg.

Gammel 27-04-09, 23:39   #67
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt vanlig fridag for vår del, men vi henger opp flagget om ikke naboen har rukket det før oss. (Vi deler flaggstang på bodveggen.)

Gammel 27-04-09, 23:46   #68
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis.

I barnløse dager var det også en festdag. Nå har vi gått over til barnevennlige grillfester som også er utrolig hyggelige.

Nå begynte jeg å glede meg veldig til fredag.

Gammel 29-04-09, 22:57   #69
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I år skal vi på handball-cup.
Hadde det ikke vært for det skulle jeg nok forsøkt å fått til en tur til byen.
Evt. gått under parolen til arb.plassen min.

Ellers er det en vanlig dag hvor jeg ofte har jobbet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 22:59   #70
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en helt vanlig dag. Jeg har aldri gått i tog.

Gammel 29-04-09, 23:00   #71
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

en helt vanlig fridag her i gården..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:47   #72
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For første gang på mange år er det en vanlig fridag. I mange år nå har jeg vært med på motorsyklistenes store vårslepp på østlandet.

Vi får fullt huset med gjester i dag. God mat, godt drikke og stemning i taket håper jeg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:24   #73
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En helt vanlig fridag. Vi benytter dagen til å vaske terrassen og ordne til på uteområdet

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:59   #74
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig fridag og jeg skulle gjerne sett at vi hadde fri en annen dag isteden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:12   #75
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Vanlig fridag.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:42   #76
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en spesiell, historisk og viktig dag, og har gått en del i tog i tidligere år. Det er lenge siden sist nå, og jeg markerer den ikke noe særlig, men det er ikke bare en fridag, nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:54   #77
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en spesiell dag for meg, men ikke for min mann, så det er ikke akkurat høytidsstemning i heimen. Vanligvis tar jeg med barn og går i tog, men i år utgår det på grunn av eksamensjobbing.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:08   #78
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg fikk ikke mannen med meg i tog i dag, gitt (surprise!). Så da betyr dagen i dag for meg fri, herlig sommervær, fred og ro. Endelig var lillesøster sovnet, og storesøster på sykkeltur med pappaen. Jeg setter meg ned i verandastolen med en kopp kaffe og avis. Endelig tid til å slappe av, ingen som maser på meg.

Det gikk to minutter, så startet naboen gressklipperen. Fy faen!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:31   #79
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis

Vi flagger, går i tog og feirer med venner. Jeg blir rørt når folk tar meg i hånda og gratulerer med dagen.

Jeg synes det er deilig når AUF'erne og SU'erne ser akkurat ut som jeg for 20 år siden, med samme buttons og paroler.

En viktig dag for meg!

Gammel 01-05-09, 18:41   #80
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Siden lillemor nå snart er 6 år synes jeg det var viktig å gjøre noe ut av dagen igjen. Så vi har gått i tog, under parolen "Oljefritt Lofoten og Vesterålen" med Nautur og Ungdom. Så endte vi opp (gjennom venner) på Oslo SV sin 1 mai fest nede på dattera til Hagen, der var Kristin Halvorsen og resten av "partitoppene" som de hele tiden refererte til
Jeg er definitivt ikke noe SV'er men morsomt var det lell ... det kom til og med noen knyttnever opp i været når de sang referenget på internasjonalen ...nesten til å bli rørt av

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.