Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 23:19   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Greit nok. Men både du og Monsen ser ut til å misse det jeg sier: Det er ingen side av ekteskapsloven som har noe som helst med kjente/ukjente sæddonorer å gjøre.

Sæddonasjon har vært vanlig praksis ved norske fertilitetsklinikker i lange tider. Reglene rundt bruk av donorsæd og hva et unnfanget barn kan få vite om sitt donoropphav har ingen verdens ting med "ekteskapsloven" å gjøre.

Det eneste nye nå er at donorbarn unnfanget i Norge også kan vokse opp i familier med to foreldre av samme kjønn. Det er allerede plenty av donorbarn unnfanget i Norge som vokser opp i familier med to foreldre av ulikt kjønn.
.

Men vi diskuterte vel ikke ekteskapsloven generelt, (jeg var sleivete der: innrømmer: ) men derimot Monsens synspunkter? Da må jeg få lov til å dele hennes skepsis mot ukjente sæddonorer. (For meg gjelder dette uavhengig om foreldrene er heterofile eller homofile, ikke for henne, men det er ikke mitt poeng.) Selv om barna kan få vite hvem donoren er når de er 18, har ikke foreldrene plikt til å opplyse om at de er unfanget vha donorsæd. (Ved adopsjon tror jeg foreldre har plikt til å informere barna om at de er adoptert. ) Jeg ser på det som en menneskerett å ha all mulig kjennskap til sitt eget opphav, dette bør ikke være noe som er opp til de enkelte foreldres goodwill.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:22   #62
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men vi diskuterte vel ikke ekteskapsloven generelt, (jeg var sleivete der: innrømmer: ) men derimot Monsens synspunkter? Da må jeg få lov til å dele hennes skepsis mot ukjente sæddonorer.

Nå er det vel ikke akkurat det synspunktet, blant hennes mange gullkorn, som er mest kontroversielle. Men når hovedtyngden av våset hennes er slik som det er, finner jeg det nokså uinteressant å plukke ut ett og annet punkt jeg kan være enig i.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:23   #63
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Men vi diskuterte vel ikke ekteskapsloven generelt, (jeg var sleivete der: innrømmer: ) men derimot Monsens synspunkter? Da må jeg få lov til å dele hennes skepsis mot ukjente sæddonorer. (For meg gjelder dette uavhengig om foreldrene er heterofile eller homofile, ikke for henne, men det er ikke mitt poeng.) Selv om barna kan få vite hvem donoren er når de er 18, har ikke foreldrene plikt til å opplyse om at de er unfanget vha donorsæd. (Ved adopsjon tror jeg foreldre har plikt til å informere barna om at de er adoptert. ) Jeg ser på det som en menneskerett å ha all mulig kjennskap til sitt eget opphav, dette bør ikke være noe som er opp til de enkelte foreldres goodwill.

Joda, jeg har ikke noe problem med at folk synes åpen donor er å foretrekke. Det er et standpunkt jeg lenge delte.

Jeg forsøker bare å få frem at det ikke er noen kobling mellom dette og homofile spesifikt. Monsen og mange andre får det til å fremstå som om det at donorbarn ikke alltid kjenner sitt biologiske opphav, og svært sjelden før attenårsdagen, har noe med den nye ekteskapsloven å gjøre. Da blir det veldig lett å fremstille det som at dette er en "homogreie," egoistene som kommer og nekter unger å kjenne opphavet sitt, liksom. Når det egentlig er snakk om en utbredt praksis som per se ikke har noe med fjorårets lovendringer å gjøre.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:26   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nå er det vel ikke akkurat det synspunktet, blant hennes mange gullkorn, som er mest kontroversielle. Men når hovedtyngden av våset hennes er slik som det er, finner jeg det nokså uinteressant å plukke ut ett og annet punkt jeg kan være enig i.

Tja. Jeg er også uenig i mye av det hun sier, men jeg er usikker på om det at hun har kontroversielle og gammeldagse synspunkter er en god grunn til at hun ikke skal få "Fritt Ord"- prisen. (Nå har hun jo fått den, men sånn ellers.) Hvem definerer hvem som har de riktige meningene liksom? Egentlig et interessant tema.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:36   #65
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Monsen og Friele debatterer nå i RedaksjonEN.

Og da jeg scrollet raskt nedover nå leste jeg glatt "Monsoon og Friele debatterer nå i RedaksjonEN." *miljøFPskadd*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:38   #66
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:57   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns nå ikke åpen donasjon er særlig åpen når man ikke får vite hvem sin biofar er før man er 18.

Gammel 28-04-09, 01:50   #68
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sorry men må nok igjen sitere Åmås fra Aftenposten i dag, han sier det så fint synes jeg ang Monsen og tildelingen av denne prisen.

__________________________________________________ _________

Det finnes nok av miljøer i Norge der homofili ennå er et ytterst betent tema – også utenom religionene. Men mange konflikter er blitt underspilt de siste årene.
JEG HAR SKREVET det før og gjentar det gjerne: Til tross for partnerskapslov, ekteskapslov og rivende endringer i både politikkens og kirkens holdning til homofili, er toleransen for legningen og livsstilen ofte bare et tynt liberalt ferniss på overflaten. Fordommer mot og diskriminering av homofile lever og florerer fortsatt, ikke bare i religiøse miljøer. For alt som har med kjønn å gjøre berører et samfunns identitet og kjerneverdier. Dette er utrolig seige strukturer å endre.
Ikke rart at 700 mennesker fylte St. Petri kirke i Stavanger sent søndag kveld for å høre unge Arnfinn Nordbø snakke om hvordan det var å komme ut som homofil i konservative kristne misjonsmiljøer, en erfaring han utga bok om i forrige uke.

Heller ikke rart at striden omkring tildelingen av Fritt Ords store pris til Nina Karin Monsen blir så dyp og følelsesladet som den nå har utviklet seg. Det viser at homofili på ingen måte er et tema som er «greit» i dagens Norge.
Bevegelse i opinionen.

Sosiologen og journalisten Unn Conradi Andersen hevdet i Dagblad-Magasinet lørdag at Monsen representerer «den gjengse folkemening» om homofili. Dette er synsing uten faktagrunnlag. Sannheten er mer interessant: Monsen har så visst flere bak seg enn de fleste tror. Men synspunkter av hennes type er i årevis blitt fremstilt som ekstreme, ikke minst i Dagblad-offentligheten, der til og med en biskop som tror på Gud og Bibelen er blitt fremstilt som en raritet. Men opinionen har beveget seg markant siden partnerskapsloven – stikk i strid med folkemeningen – ble vedtatt i 1993. Den gang var ca. 60 prosent av voksne nordmenn mot den. I dag er dette snudd på hodet, 58 prosent støttet den kjønnsnøytrale ekteskapsloven i en undersøkelse for den kristne avisen Vårt Land i fjor.
Oslos homofile byrådsleder, Erling Lae, kan dermed fastslå paradokset: Det er blitt lettere å være homofil enn kristen i Norge i dag! Tja. Dét avhenger av hvor man befinner seg. Ikke nødvendigvis om man bor i byen eller på landet, men om man er i liberale eller ikke-liberale miljøer, religiøse eller verdsliggjorte.
Sprekker i fasaden.

Det er dessuten lett å svare positivt og «tolerant» når man blir stilt helt generelle spørsmål. Når man derimot konfronterer folk med mer konkrete utsagn og spørsmål, slår den liberale fasaden gjerne sprekker. «Jeg synes homofile menn er frastøtende», sier en av tre norske menn i en fersk undersøkelse. Ja, ganske mange vil trolig (iallfall anonymt) underskrive på Monsens utsagn i Dagbladet søndag om at «det er de heterofile som bygger samfunnet og fører det videre» og at homofile får «farløse eller morløse barn».
Som homofil misliker jeg Monsens meninger like sterkt som hun mine. Likevel støtter jeg fortsatt Fritt Ords tildeling. De kraftigste reaksjonene mot prisen viser en liberal illiberalitet: Man skjønner ikke at det nettopp er minoriteter som til enhver tid er mest avhengig av vidtgående ytringsfrihet. Hvor lett er det ikke å ville forby det man ikke liker.
Striden omkring Nina Karin Monsen viser at det ikke nødvendigvis finnes noen rettlinjet, positiv utvikling, men at små politiske skiftninger kan true allerede vunne politiske rettigheter. Det er prisen for å leve i et fritt samfunn.
Monsens omstridte meninger er skriften på veggen som viser akkurat det.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 07:56   #69
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Jeg er også uenig i mye av det hun sier, men jeg er usikker på om det at hun har kontroversielle og gammeldagse synspunkter er en god grunn til at hun ikke skal få "Fritt Ord"- prisen. (Nå har hun jo fått den, men sånn ellers.) Hvem definerer hvem som har de riktige meningene liksom? Egentlig et interessant tema.

Det kan jo diskuteres. Neste år tror jeg han i det nye International Labour party i Oslo vinner prisen. Han mener jo også ett og annet som er på kant med det politisk korrekte.

Men som jeg har nevnt tidligere: Monsen debatterer jo så elendig. Skulle ikke prisen heller gis til noen som faktisk kan ordlegge seg, som kan bruke logikk (og hun som kaller seg filosof..) etc? Det var en representant fra foreningen morfarbarn (eller noe sånt) tilstede i Redaksjon1 som også argumenterte mot ny ekteskapslov. Han var i alle fall saklig, og klarte sånn nogenlunde å argumentere mot at homofile skal få gifte seg, uten å kalle dem direkte handicappede eller mindreverdige. Han fremsto som en mer verdig kandidat til den prisen enn Monsen.

Selv om jeg synes at det ikke er nok å tørre å snakke åpent om dine upopulære meninger, når disse er rasistiske eller ærekrenkende mot enten enkeltpersoner eller spesifikke avgrensede grupper.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 08:30   #70
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Lisa og tror at flertallet i befolkningen deler helt eller delvis Monsens mening.

De fleste tør bare ikke vedkjenne seg det offentlig.

Jeg synes folk flest er nokså tolerante når det gjelder homser på TV eller langt unna deres eget liv, men ønsker ikke å ha legningen inn i vennekretsen eller gud forby- egen familie.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 08:53   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men vi diskuterte vel ikke ekteskapsloven generelt, (jeg var sleivete der: innrømmer: ) men derimot Monsens synspunkter?

Jeg synes ikke du var sleivete i det hele tatt:

Opprinnelig lagt inn av rine

Likevel synes jeg hun satte fokus på noe viktig i debatten vdr. den nye ektaskapsloven: Barn blir fratatt retten til å få vite hvor de kommer fra.

Her kobler du den nye ekteskapsloven med at barna blir fratatt retten til å vite hvor de kommer fra.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 09:37   #72
shute
prokrastinator

shute sin avatar

shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Som homofil misliker jeg Monsens meninger like sterkt som hun mine. Likevel støtter jeg fortsatt Fritt Ords tildeling. De kraftigste reaksjonene mot prisen viser en liberal illiberalitet: Man skjønner ikke at det nettopp er minoriteter som til enhver tid er mest avhengig av vidtgående ytringsfrihet. Hvor lett er det ikke å ville forby det man ikke liker.
Striden omkring Nina Karin Monsen viser at det ikke nødvendigvis finnes noen rettlinjet, positiv utvikling, men at små politiske skiftninger kan true allerede vunne politiske rettigheter. Det er prisen for å leve i et fritt samfunn.
Monsens omstridte meninger er skriften på veggen som viser akkurat det.

Jeg blir litt fornærmet, jeg, når Åmås og andre forsøker å fremstille enhver protest mot prisutdelingen som at man protesterer utelukkende mot Monsens meninger. Javisst, jeg synes meningene hennes suger intenst. Det er likevel det faktum at jeg synes hun er en helt elendig "filosof" og retoriker som gjør at jeg ikke fatter hva Fritt Ord har tenkt med, og som får meg til å lure på om de bare ønsker å vise at de støtter det hun mener - ikke det at hun skal få lov å si det.

Øivind Benestad er meningsfelle av Monsen og baserer sine synspunkter på ren bibeltro. Hans resonnementer henger på greip. Det han sier er stort sett "Ut fra mitt verdiståsted, som er fundamentert i en konservativ bibeltolkning, mener jeg at homofile..." Han må gjerne få en Fritt Ord-pris for min del, dersom premisset skal være at man etter dyp refleksjon fronter en kontroversiell mening.

Problemet mitt med tildelingen til Monsen er at man ved å gi henne denne prisen legaliserer henne som "filosof" og retoriker, når jeg mener at det hun gjør har lite med filosofi å gjøre - undring my arse, liksom, dama er bastant som få - og enda mindre med god retorikk å gjøre. Hun setter premisser som ikke eksisterer og trekker slutninger som er håpløst ulogiske.

Det har ingenting med å frata minoriteter sin ytringsfrihet å gjøre.

Gammel 28-04-09, 09:51   #73
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet mitt med tildelingen til Monsen er at man ved å gi henne denne prisen legaliserer henne som "filosof" og retoriker, når jeg mener at det hun gjør har lite med filosofi å gjøre - undring my arse, liksom, dama er bastant som få - og enda mindre med god retorikk å gjøre. Hun setter premisser som ikke eksisterer og trekker slutninger som er håpløst ulogiske.

Det har ingenting med å frata minoriteter sin ytringsfrihet å gjøre.

Nå har jeg overhodet ikke satt meg inn i Monsens filosofiske ideer, men har forstått det slik at hun er tilhenger av den såkalte personalismen, der det hevdes at det er personen - mennesket - som har verdi, etikk og moral (mennesket er ikke bare et middel, som i Darwinismen). Gud er også en personlig gud, et menneske. Det er altså en religiøst forankret filosofi hun forfekter. Derav den manglende logikken.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 09:53   #74
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Synes det var direkte flaut å høre på Nina Karin Monsen, på tv i går.

Gammel 28-04-09, 10:08   #75
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan skrive under på at ganske mange deler Monsens mening. *nyerfaren*

Gammel 28-04-09, 10:14   #76
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kan skrive under på at ganske mange deler Monsens mening. *nyerfaren*

Hva har du gjort, gått rundt i Bergen og lesbet?

Gammel 28-04-09, 10:18   #77
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nå har jeg overhodet ikke satt meg inn i Monsens filosofiske ideer, men har forstått det slik at hun er tilhenger av den såkalte personalismen, der det hevdes at det er personen - mennesket - som har verdi, etikk og moral (mennesket er ikke bare et middel, som i Darwinismen). Gud er også en personlig gud, et menneske. Det er altså en religiøst forankret filosofi hun forfekter. Derav den manglende logikken.

Nina Karin Monsen er sin egen gud, og kan dermed sette premisser som "Homofili blir aldri like ærefullt som heterofili. Det må homofile leve med, det er deres livslange handikap" før hun utgreier om konsekvenser av denne manglende ære?

Ja, da så.

Gammel 28-04-09, 10:21   #78
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hva har du gjort, gått rundt i Bergen og lesbet?

Jeg har gjort noe mye, mye verre.

Gammel 28-04-09, 10:23   #79
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har gjort noe mye, mye verre.

Jammen fortell, menneske, fortell!

Gammel 28-04-09, 10:25   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Se prikk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.