Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pappaperm - eller familieferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-09, 01:40   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pappaperm - eller familieferie?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

I kveld var det nesten krise for meg her hjemme for samboeren min jobbet overtid og jeg måtte legge lille alene. Jeg klarte det ikke. Det er jo hans jobb.

Haha! Jeg husker første gang jeg skulle bade eldste. Hun var vel ni måneder og jeg var tomsing. Det blir som når mannen reiste på jobbreise og jeg reagerte på vond lukt på kjøkkenet. Etter noen dager fant jeg ut at det var søppelet. Det gikk visst ikke ut av seg selv når han var borte. Vi har fordelt arbeidet med ungene og huset mellom oss og om han ikke er der er det stor sjanse for at jeg glemmer hans del.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 08:40   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ferie/ulønnet perm mens pappaen tok sin kvote. Fordi:

- Jeg skulle være i ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen, og så ingen vits i gå tilbake til jobb i fem uker. I barnehage er det vanskelig nok å få ansatt-kabalen til å gå opp.
- Jeg var syk, og podens første år var knallhardt for oss alle. De fem ukene sammen var fantastiske for oss alle tre.
- Gubben og jeg har helt siden starten vært så og si likestilte som omsorgspersoner for poden (så godt det lar seg gjøre når den ene ammer). Jeg kjenner ingen andre fedre, ei heller de som var alene i permisjon, som er mer deltagende enn ham. "Gjøre ting på egenhånd"? Gubben har gjort ting på egen hånd hele tiden, i like stor grad som meg.

Gammel 30-04-09, 10:39   #43
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Helten er en svært flink pappa og ektemann på alle måter, likevel er vi begge glade for at han fikk kjenne litt på hverdagen hjemme alene med ettåringen i noen uker i vinter. Med førstemann hadde vi ikke den samme muligheten fordi jeg var student.

Jeg kjenner oss ikke igjen i beskrivelser som "mor lar ikke far slippe til" eller "far er en umoden dust som trenger opplæring" (han ville jeg ikke fått barn med).

Samtidig ser jeg argumentet til moonson om det å være sammen, alle sammen i lengre tid. Det er ikke like gyldig for oss, fordi mannen er lærer og vi hadde masse tid sammen om sommeren med begge guttene da de var babyer og jeg var i permisjon. Vi reiste riktignok ikke langt unna til et spennende sted, men fikk god tid til å være masse sammen alle 3 og 4 (i fjor sommer).

På grunn av den samme lærermannen og hans ferier hadde vi opprinnelig tenkt å bestille oss et par uker til syden i hans permisjonstid, fordi vi vanligvis aldri kan reise utenom høysesong/skoleferiene. Men vi utsatte det til sommerferien i år ettersom det ikke var så mye å spare likevel.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.