|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Om å vite fakta og ikke faktaSikter til tråden om 8 åringen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å vite fakta og ikke fakta.Man skal ikke snakke SOM OM man vet hva som har skjedd/hva som er faktum i saken når man ikke har det. Om man TROR ting, må man gi uttrykk for det på en klar og tydelig måte. Tråden du sikter til er en blanding av litt av hvert og kunne nok vært splittet opp i flere separate tråder. Det er sjelden skjer på FP, så tråden er rotete.
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Om å vite fakta og ikke faktaDet er meg du sikter til. Dermed vil jeg si at jeg ikke sier at faren ikke har gjort noe for å få opp noen sak feks. Jeg sier at det er ikke så mye som skal til for å få opp en slik sak. Som et svar på din påstand om at han har jobbet mye og hardt for å få saken opp. Det gikk nok litt tapt i tråden at dette er hvordan saker om samvær kommer opp for retten - ikke et utsagn om denne spesifikke saken. Det beklager jeg. |
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om å vite fakta og ikke fakta.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Om å vite fakta og ikke fakta.
Det er vel på grunn av dette kjennskapet at man stiller spørsmålstegn ved en del uttalelser og slikt da. Når man tilkjennegir at man kjenner saken inngående så må man også takle at det blir stilt spørsmål rundt dette. |
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Om å vite fakta og ikke faktaTrixie: Jeg skjønner at du ble lei deg over at andre diskuterer prinsipielt og generelt en sak der du er personlig engasjert og kjenner de involverte. Aviser skal selge, de følger konfliktlinjene, sensasjonene og ting vi kan bli opprørt og engasjert av. At det ikke alltid oppleves som sant eller riktig av de involverte er ganske vanlig og enda en grunn til å ikke bli kjendis.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å vite fakta og ikke faktaFor meg er det innlysende at slike saker blir diskutert uten full innsikt, og om noen gir til kjenne at de vet mere, ja da må de nesten være forberedt på vitetrangen til folk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å vite fakta og ikke faktaJeg skjønner, som Mim, at du blir opprørt fordi du har direkte kjennskap til denne saken og opplever at fakta feiltolkes.
|
|
|
#10 |
|
heimføing
|
Sv: Om å vite fakta og ikke faktaJeg har lest den andre tråden og denne, og jeg er fullstendig enig med Claire. |
|
|
|
![]() |
|
|