|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Smilefjes: Hvis mor og far ikke har vært gift, mor ikke har skrevet under på delt foreldreansvar, ja, så kan egentlig mor bestemme ganske mye selv hvor mye far evt får se barnet sitt. Han har veldig få rettigheter som far. Han får heller ikke noen opplysninger fra skole el.l. angående barnets situasjon. Alt dette går via mor. |
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...
Det skal svært lite til for at han får del i foreldeansvaret. Det holder antagelig med ett meklingsmøte. |
|
|
|
#64 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er vel teori? Hva kan far gjøre hvis mor nekter han samvær?
|
|
|
|
#65 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg har ikke rukket å lese hele tråden, men oppdaterte meg ang. saken nå på VG. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man spanderer en time hos advokat, får man vite det. Det skal helt spesielle ting til for at man ikke får foreldreansvar.
|
|
|
#67 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg har tenkt akkurat det samme når jeg har sett bilde og det med håndavtrykkene med diktet fikk tårene til å trille.
|
|
|
#68 |
|
saftig
|
På grunn av at moren saboterte samvær? Det ligger ikke under barnevernets lovverk, men under lov om barn og foreldre. Familiekontor og advokat ville være rette instanser.
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: 8 år for drap på barn ...Denne saken er bare så utrolig grusom, at jeg har ikke ord. Jeg orker egentlig ikke å lese om det, men må inn og se alikevel. Og bildet av gutten er bare hjerteskjærende.
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg kjenner at jeg blir litt "uvel" av å lese denne tråden. Det er greit nok at straffeutmålingen i de flestes øyne er for lav. Det er imidlertid et politisk anliggende å endre lovverket for å trygge barns rettsikkerhet. Mente dog at jeg hørte at en representant for en velkjent stiftelse mente at dommen var et steg i riktig retning. |
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ....
Ut etter 7 år? |
|
|
|
|
|
#72 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...I denne artikkelen går Aftenposten i dybden i denne saken. De har tydeligvis bl.a. hatt tilgang til rettsdokumenter fra forrige runde i retten (artikkelen er skrevet før siste rettssak).
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Trixie - du har et viktig poeng her. Kanskje det aller viktigste. Nemlig at dette paret i dag bor med et lite barn igjen. Det er absolutt ikke til å fatte at de faktisk bor med et lite barn igjen uten at noen griper inn nå heller. Bare bosituasjonen tilsier jo at noen bør gå inn og gjøre noe - også kommer det andre her på toppen. |
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg tror ikke de trengte å vente på en rettskraftig dom - de har jo som regel aldri det i andre tilfeller. Det burde holdt at de mente det var grunn til bekymring. Og når det første barnet har dødd så tragisk så må man jo kunne si at det er grunn til bekymring. |
|
|
|
#78 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: 8 år for drap på barn ...Selv synes jeg bare saken er fryktelig tragisk
|
|