Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ut og spise i Tromsø

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-09, 14:33   #1
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Ut og spise i Tromsø

Jeg skal til Tromsø på mandag. Er det noen som vil anbefale et sted jeg kan spise middag? Jeg skal bo på Rica Ishavshotell (mht. avstand).

Jeg lander klokken 16 og har lyst til å se Ishavskatedralen. Stenger den "innenfor kontortid"

Tirsdag går med til jobb og reisen hjem.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 14:34   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut og spise i Tromsø

Ishavskatedralen har åpent til 18 i lavsesongen iflg. http://www.ishavskatedralen.no/.

Gammel 30-04-09, 14:57   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emmas Drømmekjøkken! Deilig mat!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 15:15   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Restauranten Lotus har vært bra, med god mat og veldig hyggelig service, begge gangene vi har vært der.

Gammel 30-04-09, 16:28   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bare må spise på Skarven når jeg er i Tromsø.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 16:42   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hva vil du spise da? Det finnes jo masse spisesteder. Emmas Drømmekjøkken er nevnt, det er jo en relativt dyr plass ettersom jeg har skjønt, men maten er vist god.
Lotus liker jeg også. Ellers så har de god mat på grunder også, men det er jo ikke en restaurant.(skal være en sånn tøddel over u i grunder, mend et får jeg ikke til å lage)

Gammel 30-04-09, 18:53   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg bare må spise på Skarven når jeg er i Tromsø.

Biffhuset, vegg i vegg med Skarven er bra.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 19:38   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for tips alle sammen

Gammel 30-04-09, 21:34   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Blårock: Byens beste burgere.

Gammel 30-04-09, 22:44   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Blårock, ja. Knallgode burgere, enormt utvalg i øl, trivelig sted. Det var den rimelige enden av skalaen.
For fisk: Arctandria. Middels priser. Grillet tørrfisk er fantastisk og til å dåne av begeistring av.
For luksus: Emmas drømmekjøkken, eller Emmas under (mindre meny). Regn med et par-tre tusenlapper per pers der, om du skal ha vin til maten.

Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 09:04   #11
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

For luksus: Emmas drømmekjøkken, eller Emmas under (mindre meny). Regn med et par-tre tusenlapper per pers der, om du skal ha vin til maten.

Diettsatsen min er rundt 500 for hele turen, så Emmas utgår. Øl også, jeg skal holde et foredrag på tirsdagen

Gammel 01-05-09, 09:06   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Diettsatsen min er rundt 500 for hele turen, så Emmas utgår. Øl også, jeg skal holde et foredrag på tirsdagen

Da vil jeg foreslå Blårock. Burger med råstekte poteter, og en duggfrisk Freeze ved siden av. Du kommer ikke til å angre.

Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 09:18   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Da vil jeg foreslå Blårock. Burger med råstekte poteter, og en duggfrisk Freeze ved siden av. Du kommer ikke til å angre.

Helhjertet enig med FOF!

Gammel 01-05-09, 09:22   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Defintivt Blårock!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 09:42   #15
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Standard

Takk igjen. Noen som har noen shoppingtips å komme med? Regner med at butikkene er åpne til klokken 20?

Gammel 01-05-09, 09:48   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Emmas Drømmekjøkken! Deilig mat!

Så enig, fantastisk mat og service
Men dyrt ja.

Gammel 01-05-09, 12:20   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mulig jeg er en enkel matsjel men jeg elsker kinamat, og Tangs nedenfor domkirka er et sted det fint går an dra til alene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:00   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kommer mine anbefalinger:

Tangs er bra! Anmeldelsen jeg linker til er gammel og dårlig, men jeg linker likevel så du skal se hvor det er.

Burgerne på BlåRock er definitivt bra, men jeg føler meg aldri hjemme der.

Biffhuset er bra - samme inngang som Skarven (og fiskerestauranten Arctandria).

Steakers nedpå kaia, de pleier å ha "ettermiddagsbiff" på tilbud fram til kl 18 tror jeg det er. Ligger like bortenfor Rica. (Forsåvidt er sentrum så lite at alt ligger nært).

Fiskekompaniet er best på fisk. Anbefales!

Like under finner du Sjøgata XII - dersom du liker klippfiskretter (best med rødvin til). En av mine favoritter.

Styr unna Egon, det er bare Burger King på et litt høyere nivå. Da er Steakers mye bedre (og rimeligere).

Ellers finner du mye info her og der.

Og: Velkommen hit!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:49   #19
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg foreslår tapas på Åpenbar. (Rett nedenfor biblioteket.)
Butikkene stenger vel kl. 18, bortsett fra de i kjøpesenteret. Anbefaler m.a.s, klesforretning litt overfor Skarven.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:14   #20
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Standard

Igjen, takk for tips. Tromsø viste seg fra godsiden, nydlige vær

Jeg dro med meg min kollega inn på Blå rock, men hun ble litt (det var nok litt for "svart" for henne), så vi havnet på Biffhuset Skarven istedenfor. Og det var vi ikke lei oss for

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.