Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor står du i en rulletrapp / på et rullebånd?
På høyre side, om jeg står så andre får gå om de vil 180 92,78%
På venstre side 3 1,55%
Der det passer meg, om andre vil gå forbi må de pent vente gå i sikksakk 6 3,09%
Finnes det noen kotyme på dette? 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 17:19   #21
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebånd

Om jeg står gjør jeg det på høyre side.

Gammel 02-05-09, 17:21   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

vanligvis står jeg på høyre side, men når jeg står på rullebåndet med vogn/handlevogn så står jeg der det faller seg best, jeg har ikke lyst å så for nærmt kanten med vogn, så får folk vente i tur. Kommer det en kø bak meg, går jeg til side når jeg kommer av så de andre får gå fort forbi.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:32   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Står til høyre.
Det er en fin regel.

Jeg går alltid til høyre på fortauer, i skogen, på gangveier osv også, og jeg lærer ungene mine det samme.
Det, og man må ikke gå alle sammen ved siden av hverandre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 18:08   #24
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg visste ikke at man skulle stå til høyre og gå til venstre før jeg lærte det her på FP. Det var nemlig en tråd om det samme for en stund tilbake og etter den tråden står jeg til høyre og går til venstre. Prøver å lære mann og barn det samme nå.

Gammel 02-05-09, 18:50   #25
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg alene står jeg til høyre eller går til venstre.

Her i Rogaland ser det ikke ut til å være noe kotyme på det, og har jeg vogn og er på rullebånd så er det ikke mulig å gå forbi.

Gammel 02-05-09, 18:57   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal stå til høyre hvis man skal stå i ro, ja. Det burde stå skilt om det på alle rulletrapper og rullebånd, synes jeg, men det står faktisk på noen - her er ett fra Oslo:

Gammel 02-05-09, 19:26   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Hvor mange sånne rulletrapp-tråder eksisterer det, egentlig? :lei:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:32   #28
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stå til høyre, gå til venstre. Jeg hadde tenkt å skrive det, men Skilpadda hadde jo allerede lagt ut bilde.

Gammel 02-05-09, 20:39   #29
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvor mange sånne rulletrapp-tråder eksisterer det, egentlig? :lei:

Finnes det flere?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:43   #30
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

står på høyre side så andre kan få gå forbi om de ønsker det.

Når denne tråden kom opp nå kom jeg på et morsomt "tilfelle" jeg så på torsdag når jeg skulle ta heisen opp fra jernbanetorget. Sto en mann, å holdt seg i begge sider på båndet man holder i, så det ble laaang kø bak han, lurer på om han egentlig fikk med seg hva han gjorde jeg Var nok ikke morsomt for dem som hadde det travelt å skulle på jobb og greier.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:48   #31
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

står på høyre side så andre kan få gå forbi om de ønsker det.

Når denne tråden kom opp nå kom jeg på et morsomt "tilfelle" jeg så på torsdag når jeg skulle ta heisen opp fra jernbanetorget. Sto en mann, å holdt seg i begge sider på båndet man holder i, så det ble laaang kø bak han, lurer på om han egentlig fikk med seg hva han gjorde jeg Var nok ikke morsomt for dem som hadde det travelt å skulle på jobb og greier.

Mens jeg skjønner ikke hvorfor mange da blir stående bak, de er jo like mye et problem for en som har det travelt!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:49   #32
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Mens jeg skjønner ikke hvorfor mange da blir stående bak, de er jo like mye et problem for en som har det travelt!

Nei altså, jeg hadde nok sagt fra.

Gammel 02-05-09, 21:06   #33
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Nei altså, jeg hadde nok sagt fra.

Det var ikke det jeg mente, jeg tenkte på alle de som da stiller seg opp bak noen på venstre side, i stedenfor å be han flytte seg eller holde seg på høyre slik at de som har det travelt bare behøver å be en person om å flytte seg. (Men selvfølgelig kan det jo hende at alle bak heller ikke aner noe om regelen?)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:15   #34
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Det var ikke det jeg mente, jeg tenkte på alle de som da stiller seg opp bak noen på venstre side, i stedenfor å be han flytte seg eller holde seg på høyre slik at de som har det travelt bare behøver å be en person om å flytte seg. (Men selvfølgelig kan det jo hende at alle bak heller ikke aner noe om regelen?)

Var vel heller at han sto, å med arma rett ut og så "stor og farlig" ut, jeg vet ikke. Men var noe med måten han sto på, var vittig å se på men ganske irriterende for de som sto bak tenker jeg. For som du sier, så bruker noen alltid å si fra å slå hull på byllen så det åpner seg en liten åpning å gå for

Sist redigert av Smurfine79 : 02-05-09 kl 23:40.
Gammel 02-05-09, 23:35   #35
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker å stå på høyre, hvis jeg står. Men på steder som Oslo City hvor ingen bryr seg, står jeg enten og tripper for å komme forbi på venstre side, eller så driter jeg i det og står hvor jeg vil om jeg er sammen med noen. Men i 98 % av tilfellene står jeg nok på høyre side.

Gammel 03-05-09, 00:27   #36
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Gjentar til det kjedsommelige: Stå til høyre - gå til venstre .

Kan dog være en smule problemfylt å slippe folk forbi dersom rulletrappa er smal og kofferten stor...

Gammel 03-05-09, 19:51   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står til høyre og prøver forgjeves å oppdra mannen min til å gjøre det samme. Men har jeg handlevogn med meg på båndet tar jeg ofte opp hele plassen uansett, spesielt der handlevognen sitter bom fast i båndet, det er det fint lite å gjøre noe med.

Gammel 03-05-09, 19:56   #38
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Står til høyre nå etter å ha fått en oppvåkning i London for mange herrens år siden. Nå ønsker jeg bare det samme køsystemet - så er lykken fullkommen. (altså: Én felles kø for alle kassene)

Gammel 03-05-09, 20:23   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten alltid plass å gå forbi handlevogner på rullebånd, hvis man setter den fast helt til høyre. Det er i hvert fall min erfaring.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 20:24   #40
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Stå til høyre, gå til venstre. Sånn gjør jeg det.

Samme her

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.