Sv: Skolearrangement med inngangsbillett
Opprinnelig lagt inn av Siv, her.
Juleballett som eldste var på nå på skolen var ikke obligatorisk, men tro hvordan hun ville hatt det om hun ikke kunne gå men alle de andre vennene hennes skulle dit? Nå er ikke vi i den situasjonen, men jeg vet om de barna som må stå på sidelinja og se på fordi foreldrene ikke har råd. Syns det er helt for jæ.... Sånt bør skolen tenke på.
Helt enig. Jeg har en datter og sønn som skal på juleball nå i løpet av en måned. Jeg hadde virkelig hodebry med datteren min i 9. klasse. Vi var rundt og så på kjoler og det lå på kr. 1000-2000. Vi er begge på attføring og har ikke god økonomi for tiden. Når datteren min spurte om å gå så sa jeg ja tvert. Jeg vil ikke at hun ikke skal kunne gå fordi vi har dårlig råd. Heldigvis fikk hun kjøpt en kjole av en venninne. Venninnen hadde fått to kjoler, en til 1700 kr. av bestemoren og en som moren hadde kjøpt i Polen. Den fra Polen fikk datteren min kjøpt for 300,- kr. fordi den var for trang til venninnen. Det reddet hele situasjonen. Jeg vurderte faktisk å gå på Fretex. Det hadde for så vidt vært greit det.
Jeg vet om barn som blir holdt borte fra skolen på skidager osv. pga at de ikke har vinterutstyr. Det er for galt. Dersom familien har dårlig råd og barna aldri bruker ski eller skøyter vanligvis så kjøper man ikke det for en dag på skolen i året. På skolen til barna mine har undervisningsinspektøren i mange år kjøpt inn brukte ski og skøyter som skolen har et lite lager av. Flott tiltak. Han sier at ingen skal måtte være hjemme fordi de ikke har utstyr.
|