Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig sukkerbrød/kakebunn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-09, 16:41   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunn

Jeg bruker denne oppskriften:

Form: Antall egg:
18 cm 2 egg
22 cm 4 egg
24 cm 5 egg
26 cm 6 egg
Langpanne 8 egg

Til hvert egg:
25 g sukker
25 g hvetemel
¼ ts bakepulver

• egg og sukker vispes til luftig eggedosis
  • hvetemel og bakepulver siktes i litt og litt

160 grader i 45 min

Oppskriften er bankers, den har aldri feilet, og jeg har brukt den utallige ganger. Jeg pisker eggedosisen lenger enn lenge, til den er veldig tykk og luftig.
Skjærer bunnen i tre med en sylskarp Victorinox brødkniv.

Gammel 07-05-09, 16:41   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjærer hvertfall med en helt vanlig brødkniv.
Holder ene hånda flatt oppå kaka, og skjærer forsiktig rundt fra siden hele veien rundt kaka. (altså ikke "tvers gjennom", men et dypt snitt rundt den som møtes i midten).
Oppskriften er med, eh, 3 egg og ?? må sjekke. Den "vanlige" som "alle" bruker (høres ut som Mei sin, egentlig)

Settes i kald ovn og får stå til den ikke "gynger" lengre, og slipper kantene.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 16:44   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk! Skal prøves ut til 17. mai tenker jeg.

Og Victorinox brødkniv ønsker jeg meg, elsker det merket. Har to små Victorinox grønnsakskniver og de er helt fantastiske. Kostet bare 40,- kroner på Mega (vet at de store koster mye mer, men jeg har begynt å samle), og jeg klarer ikke å bruke noen av de andre knivene jeg har lenger. Her hos svigers er det umulig å lage mat for de har bare elendige kniver, må innom Mega en tur kjenner jeg.

Gammel 07-05-09, 17:53   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Oppskriften er med, eh, 3 egg og ?? må sjekke. Den "vanlige" som "alle" bruker (høres ut som Mei sin, egentlig)

Mei sin har til nå (den ene gangen jeg har laget en sånn kake) vært "kjøpe i butikken".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 18:38   #25
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha laga mange sukkerbrød som dette sammen når eg tar dei ut av ovnen, så har eg kjøpt fleire gongar. Men eg bruke bestille hos baker da. Føle det hjelpe litt lizzåm.

Gammel 07-05-09, 18:46   #26
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg bruker ikke annet enn ferdigkjøpte bunner. Har liksom fått for meg at det er vanskelig å lage selv. Og smaken synes jeg er helt grei.

Gammel 07-05-09, 23:22   #27
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke vanskeligheter med å lage sukkerbrød, synes også det er enkelt, har en oppskrift etter bestemor som aldri slår feil (men har den ikke her akkurat nå...). Bruker også en sylskarp brødkniv til å dele, blir ikke noe problem.

At det bare tar "et par minutter å slenge sammen" er vel kanskje litt å underdrive, selv om det er lettvint. Tar kanskje ikke all verdens tid, men når man skal lage fullt koldtbord og tre kaker må jeg finne noen snarveier, og da tror jeg sukkerbrødet blir en av de. Skal prøvelage til 17. mai jeg, og se hvor mange bunner jeg bruker for å få litt fin høyde.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.