|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunnJeg bruker denne oppskriften: Form: Antall egg: 18 cm 2 egg 22 cm 4 egg 24 cm 5 egg 26 cm 6 egg Langpanne 8 egg Til hvert egg: 25 g sukker 25 g hvetemel ¼ ts bakepulver
160 grader i 45 min Oppskriften er bankers, den har aldri feilet, og jeg har brukt den utallige ganger. Jeg pisker eggedosisen lenger enn lenge, til den er veldig tykk og luftig. Skjærer bunnen i tre med en sylskarp Victorinox brødkniv.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunnJeg skjærer hvertfall med en helt vanlig brødkniv. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunnTusen takk! Skal prøves ut til 17. mai tenker jeg.
|
|
|
#24 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunn
Mei sin har til nå (den ene gangen jeg har laget en sånn kake) vært "kjøpe i butikken". |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunnEtter å ha laga mange sukkerbrød som dette sammen når eg tar dei ut av ovnen, så har eg kjøpt fleire gongar. Men eg bruke bestille hos baker da. Føle det hjelpe litt lizzåm.
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunnJeg bruker ikke annet enn ferdigkjøpte bunner. Har liksom fått for meg at det er vanskelig å lage selv. Og smaken synes jeg er helt grei.
|
|
|
#27 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Ferdig sukkerbrød/kakebunnJeg har ikke vanskeligheter med å lage sukkerbrød, synes også det er enkelt, har en oppskrift etter bestemor som aldri slår feil (men har den ikke her akkurat nå...). Bruker også en sylskarp brødkniv til å dele, blir ikke noe problem. |
|
|
|
![]() |
|
|