Sv: Morsomme utesteder i Oslo?
Styr unna Karl Johan og i all hovedsak Rosenkrantz gate. Et lite unntak er Tordenskiold, som ligger helt i enden, ned mot sjøen, rett ved Akershus Festning. Det er litt sånn siste skanse, der mye rart samler seg, men det kan være veldig gøy å danse der.
Ellers er Ophelia min store favoritt. I kjelleren der spiller de ofte mye morsom musikk. Har du uflaks spiller de litt vel mye trance/dance, men stort sett går det i Carola, Dolly Parton, Flashdance osv.
På Grünerløkka er det en del bra steder, men jeg vet ikke om det er noe særlig å danse der.
Jeg har ikke vært så mye ute i Oslo siden jeg fikk barn, og er ikke så kjent lenger, men Justisen (2. etg) pleide i hvert fall å være et bra dansested. Ikke så langt unna ligger Mono, et litt annet type sted, mer et sted for kule musikkinteresserte, men jeg synes det er bra atmosfære der, og de har fått en ganske fin bakgård.
På Grønland ligger Stargate, der har de jukebox og et bittelite gulv som ofte brukes til å danse på. Det kan bli gøy der, men det er mye rart som stikker innom, og det kan ta tid før det er noe særlig liv på dansegulvet.
Si fra hvis du trenger veibeskrivelser.