|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Er desperat etter info om Asperger!Vi har nylig fått beskjed om at vår skjønne herlige sønn kan ha Asberger syndrom. Men siden utredningen ennå ikke er ferdig, har vi ikke fått vite så mye om hva det er og hva vi kan forvente oss. Jeg ønsker derfor gjerne å komme i kontakt med andre foreldre som har barn med denne diagnosen... Hvordan kan vi som foreldre gjøre tilværelsen for gutten vår lettest mulig om det viser seg at denne diagnosen stemmer? Han er bare 3 1/2 år, og har ikke noe særlig språk, så det er vanskelig å kommunisere med han. Og nå begynner jeg å engste meg for fremtiden...huff... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er desperat etter info om Asperger!På www.bokstavbarna.com bør du finne mye relevant info, og det er et godt og aktivt forum for foreldre med barn med diagnoser innenfor autismespekteret, ADHD, o.l. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Er desperat etter info om Asperger!
Tusen takk for linken! Da skal jeg lese litt der... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er desperat etter info om Asperger!Og du har vel vært på autismeforeninga sine sider?
|
|
|
#5 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen morsom diagnose det nei. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Nei, faktisk ikke! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er desperat etter info om Asperger!http://www.nikolaisens.com/fag/aspergers.html Sist redigert av pippimamma : 08-05-09 kl 22:26. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er desperat etter info om Asperger!http://www.nordvoll.gs.oslo.no/
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Han kommuniserer mest med kroppsspråk, og ved å peke og ta hånden vår sånn at han kan føre oss et sted for å peke og på den måten vise oss hva han mener. Men det blir ofte misforståelser, og da blir han fryktelig fortvilt |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er desperat etter info om Asperger! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Er desperat etter info om Asperger!Slik var min sønn også, før vi begynte med en metode som heter PECS (symboler i en bok). Da løsnet virkelig kommunikasjonen hans, han gikk fra noen få håndtegn til mange hundre symboler i boka på noen måneder. PECS er en metode som er tillaget for bruk med barn innenfor autismespekteret - jeg var på et 2-ukers kurs i PECS i utlandet i fjor og det var veldig lærerikt |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er desperat etter info om Asperger!Jeg tror forøvrig at Aspergers ofte er en av de første diagnosene innenfor autimespekteret som blir prøvd ut. Den er godt kjent, tross alt. Autisme favner jo et relativt vidt spekter.
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Ja, sant nok. Men når barnet har dårlig språk, så trodde jeg at Aspergers ble utelukket med en gang.
|
|
|
#17 |
|
Deltidsmamma
|
Det er også hva jeg har hørt fra en lege som har vært med på å stille diagnose for barn m Asberger. Asberger-barn har normal språkutvikling og det er noe som skiller Asbergerbarn fra andre autismediagnoser. Sist redigert av bønna : 08-05-09 kl 14:12. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Er desperat etter info om Asperger!Må bare legge til at vi er helt i begynnelsen av utredningen nå, og at ingen diagnose er bestemt. Så Asberger var en mulig diagnose som ble foreslått, og som jeg som mamma fanget opp for å finne ut mer... Så ingenting er altså fastslått... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Er desperat etter info om Asperger!m^2: Har sendt pm |
|
|
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Gutten min har en forsinket språkutvikling. Han prater langt fra feilfritt enda (10 1/2 år) men han har asperger diagnose. Det finnes flere barn med asperger diagnose og spesifikke språkvansker. Storepropell sine språkvansker er først og fremst innen uttale.
|
![]() |
|
|