|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenDet aller kjipeste er når man står i dusjen og alarmen går. Da må de bare røske med seg håndklær og gå ut. Men har med en ledelse som tar litt hensyn så prøver man å unngå at noen har gymtimer, eller sørger for at alarmen går i begynnelsen av timen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenJeg er helt enig med de andre her. På skolen jeg jobber på har alle barna fått beskjed om at de må ha innesko. Vi hadde uvarslet brannøvelse i vinter (minusgrader). Elevene mine hadde gymtime og måtte stå ute i shorts og treningstøy. Hvis brannøvelsene skal være realistiske så må det være sånn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenBrannalarmen gikk en gang jeg hentet et av barna på sfo for noen år siden. Jeg holdt på å samle sammen tingene og ungen skulle kle på seg. Da alarmen gikk slapp jeg det jeg holdt på med og vi gikk til møteplassen. Tingene hentet vi da det ble gitt klarsignal til å gå inn igjen. De fleste barna hadde innesko på seg. De som ikke hadde det gikk i sokkelesten. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Brannøvelser på skolenEr det slik på alle skoler nå, at de tar av uteskoene?
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolen
Kan ikke svare for andre, men det er påbudt med innesko (inne)på skolen her. Det vil jo si at ingen skal behøve å gå ut i sokkelesten ved brannøvelse, hvis ikke alarmen går akkurat i garderobesituasjon. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Det handler om inneklima, så de fleste skoler gjør det nok på denne måten. Har ikke hørt om ungdomsskoler som gjør det på denne måten. Selv da min Plutte (17 år) begynnte på skolen var det innesko som gjaldt. |
|
|
|
#28 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Brannøvelser på skolenHer må unger uten sko ut, uansett årstid og vær. Dette er eneste grunnen til at jeg får minstemor til å ha på seg innesko.
|
|
|
#29 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Brannøvelser på skolenDet er akkurat derfor de skal ha på seg innesko evt uteskoene inne. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
:visualiserer:
|
|
|
#31 |
|
saftig
|
Helt enig. Det er foreldrenes ansvar at barna har med innesko, og foreldrenes ansvar at de har med skiftetøy.
Antageligvis da de begynte å be om at barna tok av uteskoene.
|
|
|
#32 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Brannøvelser på skolenSkal alle barna ta på seg sko før de går ut når brannalarmen går blir det et salig kaos og en veldig lite effektiv evakuering.
|
|
|
#34 |
|
|
I utgangspunktet ja. Vi skal alltid gjennomføre en brannøvelse så realistisk som mulig. Ikke alle brannøvelser er heller varslet, dvs at personalet ikke vet at det er brannøvelse, bare noen få.
|
|
|
#35 |
|
|
Du kan sende skriv, brev, lapper, ringe, ta det opp på samtaler til du er blå, men ikke alle har innesko allikevel. Dessverre. Men har elevene opplevd å stå ute i sokkelesten i 20 minus under en brannalarm vil jeg tro de får med seg innesko rimlig kjapt.
|
|
|
#36 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Brannøvelser på skolenJeg har stadig inneskosjekk på 4. klassen min. Stort sett må jeg sende halve klassen ut på gangen for å få på seg skoene. De aller fleste har alltid sko i garderoben, men de gidder/husker ikke å ta dem på. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#38 |
|
Absolut ateist
|
Stort sett enig, men to ganger har brannalarmen gått når jeg har stått i dusjen på skolen. Jeg har ikke gått ut naken, for å si det sånn.
|
|
|
#39 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Brannøvelser på skolenI bhg Propellen gikk i, gikk de ut i sokkelesten på vinteren under brannøvelse.
|
|
|
|
#40 |
|
Unik
|
Verken på 80 eller 90 tallet hadde dei det på barneskulen her. Så derfor har eg aldri hørt om det.
|
![]() |
|
|