Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Sliter med smtp-server (online og opera)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 22:43   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sliter med smtp-server (online og opera)

Bruker online-mail i Opera, men sliter støtt og stadig med at jeg ikke får sendt mail. Får beskjed om at den ikke kan koble til smtp-server, og at det er error 10060.

Stort sett får jeg mottatt mail greit, men av og til tar det lang tid.

Prøvde å bytte smtp-server fra smtp.online.no til mail.online.no, men da fikk jeg en annen feilmelding som tyda på at det iallfall ikke var riktig.

Det er noe portgreier her og. Det står port 110 på pop'en og port 25 på smtp'en. Hvis det kan ha noe å si...

Tips?

Gammel 09-05-09, 01:39   #2
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sliter med smtp-server (online og opera)

Men du får sendt mail noen ganger? Error 10060 kan bety at ISPen din ikke godtar bruk av andre smtp-servere enn sin egen. Er dette på en laptop som du noen ganger kobler opp gjennom andre nett enn Telenor sitt? Port 110 og 25 er i utgangspunktet riktig. Du kan visstnok også få slike feilmeldinger hvis Telenor har blokkert kontoen din, f.eks. hvis de mener at det er sendt spam fra din adresse. Ring kundestøtte og spør.

Ben "mailman blues" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 08:18   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker ikke Telenor internett, nei. Laptop, ja.

Har ikke fått sendt mail på 3 dager nå. Det har aldri vært gærent så lenge av gangen tidligere, det har bare vært trøbbel i kanskje en ettermiddag av gangen og sånt.

Nå fikk jeg en annen feilmelding. "Maybe your smtp-server is not set up correctly" eller noe i den duren.

Gammel 09-05-09, 09:53   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Bruker ikke Telenor internett, nei. Laptop, ja.

Da må du finne ut hva SMTP-serveren til nettleverandøren din heter, online.no tilhører Telenor.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 11:08   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Men det er en online.no-mailadresse...

Vi byttet forresten nettleverandør her om dagen. Kanskje jeg ikke har fått sendt etter det i det hele tatt, når jeg tenker etter. Men vi hadde ikke telenor før skiftet heller.

Gammel 09-05-09, 11:09   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Canal digital (som vi hadde frem til for noen dager siden) er kanskje eid av Telenor når jeg tenker meg om.

MEN, nå sitter jeg på jobb, og her har jeg ikke hatt problemer med å få sendt tidligere, men det har jeg nå.

Gammel 09-05-09, 11:23   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Takk for tips, forresten. Fikk brev fra den nye leverandøren her om dagen, så jeg skal se om det står noe der, når jeg kommer hjem. Hjemmesida var håpløs.

Gammel 09-05-09, 11:24   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Canal Digital er eid av Telenor. ja. Skal du bruke smtp.online.no fra et annet nett enn Telenor sitt må du krysse av for autentisering med SSL, vil jeg tro.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.