Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-09, 10:42   #21
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen?

Stresser ikke med det.. Er kun på varme dager jeg tenker over det. Man får jo vann i seg gjennom mat også.

Det engelske BBC programmet Sannheten om mat har jo "avlivet" den myten om at man "MÅ" drikke 2 liter vann om dagen. (Skriver avlivet i hermetegn siden det ikke er en vitenskaplig studie bak resultatet) http://www.nrk.no/programoversikt/?p..._artikkel_id=0

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:06   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det engelske BBC programmet Sannheten om mat har jo "avlivet" den myten om at man "MÅ" drikke 2 liter vann om dagen. (Skriver avlivet i hermetegn siden det ikke er en vitenskaplig studie bak resultatet) http://www.nrk.no/programoversikt/?p..._artikkel_id=0

Ja, det var noe slikt jeg tenkte å skrive også. Vet ikke om det var der jeg hadde det fra, men jeg trodde det var en myte at man må helle innpå litervis om dagen.

Jeg drikker kanskje 1-1,5 liter om dagen, tenker jeg. I tillegg kommer ett glass juice (og kanskje en kopp te og/eller en halv kopp kakao).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:39   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir nok rundt 3-4 liter per dag, jeg har alltid vannflaske og drikker i tillegg flere glass hjemme.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:46   #24
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker alt alt for lite. Må nok ta meg litt i nakken, for jeg er tørst store deler av dagen, og merker på leddene mine at jeg trenger mer væske.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:09   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også som mål å få i meg 2 liter i løpet av dagen. Mye av tiden tilbringes på jobb. Da sørger jeg for å ha en imsdalsflaske med slik presskork på pulten til en enhver tid (jeg bare etterfyller den jeg allerede har ....... jeg kjøper ikke nytt vann to ganger om dagen). Da går det så mye lettere ned, og jeg slipper å være redd for at den skal velge å søle over hele pulten min.

Jeg arbeider for å få ned en flaske før og en etter lunsj. Det blir 1,2 liter, og da klarer det seg med et stort glass til hvert måltid for å nå målet.

Gammel 05-05-09, 12:51   #26
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

2-4 liter. Avhengig av aktivitetsnivå og årstid.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:58   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lærer og drikker nuh.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:36   #28
Katie
:)

Katie sin avatar

Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:46.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:02   #29
Mariolasilvana
Nybegynner

Mariolasilvana sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Radøy
Mariolasilvana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vet jeg selv skulle vært mye flinkere med vann.
men det går ddesverre i altfor mye kaffe. Må nok ta en sjerpings

Gammel 06-05-09, 09:32   #30
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker vel kanskje et par-tre glass med rent vann, ellers går det en del brus, juice og fun light.
Jeg stresser allikevel ikke med det. Så på en dokumentar på discovery en tid tilbake, hvor de gjorde et forsøk med eneggede tvillingjenter over to uker. Den ene drakk to liter vann om dagen, den andre fikk ikke lov å drikke noe rent vann i løpet av den tiden. Resultatene var ganske klare; det gjorde ingen forskjell. Man fikk i seg nok væske gjennom mat og annen drikke....

Finnes mye annet jeg kan ha dårlig samvittighet for, om jeg ikke skal ha det for å drikke for lite vann. Jeg drikker når jeg er tørst. Ferdig med det.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:33   #31
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

... og der så jeg mex sitt innlegg...

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 08:53   #32
Cleopatra
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
Cleopatra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kunne drukket mer vann,ja Når jeg amma var jeg supertørst og drakk masse vann.Nå er jeg ikke så ofte tørst så da blir det liksom litt...glemt...

Cleopatra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 09:11   #33
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forbløffende hvor enkelt det er å drikke 2 liter øl til sammenligning.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 10:23   #34
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Forbløffende hvor enkelt det er å drikke 2 liter øl til sammenligning.

Gammel 09-05-09, 11:31   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg er på jobb er jeg stort sett flink.
Har en halvliters flaske jeg fyller.
Drikker minimum 1,5 flaske, men stort sett blir det 2-3 flasker.

Hjemme derimot er jeg elendig til å drikke vann, eller drikke generelt.

Gammel 09-05-09, 23:30   #36
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

0,5-1 liter de dagene jeg er på jobb (har flaske så jeg husker å drikke). Er jeg hjemme kan jeg gå halve dagen uten å drikke noen ting.

Gammel 09-05-09, 23:36   #37
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg har en 0.7 vannflaske stående, så prøver å drikke 3 flasker så det blir 2 liter i løpet av dagen. Slanker meg så da prøver jeg tappert å drikke mye.

Gammel 09-05-09, 23:49   #38
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sluttet helt å drikke melk i februar, og drikker mer vann. Drikker heller ikke pepsi max mer, og drikker kun 2-3 glass ekte cola i helgene. Føler meg friskere og har mye mer energi etter at jeg kuttet ut melken og pepsi maxen :d

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 23:55   #39
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja 0,5-1 l til dagen, jobber med saken....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 23:57   #40
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg aner egentlig ikke hvor mye vann jeg drikker om dagen, men jeg drikker i hvert fall mye. Jeg får lett vondt i hodet hvis jeg drikker for lite vann, har jeg merket. Spesielt når jeg er på jobb må jeg passe på og få i meg mye vann.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.