|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begravelseseremonier for ateister/agnostikere
Var det i den lille salen da, eller? Jeg bodde ikke her da diskusjonen rundt det nye seremonirommet gikk, så jeg er ikke oppdatert på detaljene, men jeg er ganske sikker på at HEF argumenterte med at det ikke fantes egnede lokaler. Da regner jeg med at kulturhuset var et lokale de kunne bruke, men at det likevel ikke var perfekt hvis det fantes andre alternativer. Man er jo bl.a. rimelig eksponert der, siden det er barneskole i samme bygg.
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Begravelseseremonier for ateister/agnostikereI Oslo tror jeg så godt som alle gravlundene har nøytrale rom som kan brukes. Det er vanlig å enten få en person fra HEF som er utdannet i gjøre begravelser, eller man kan gjøre alt helst selv uten representanter for noen organisasjon. Jeg har vært i bege deler, og det har vært fint.
|
|
|
#23 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Begravelseseremonier for ateister/agnostikereHEF har ikke noe begravelser her, så vi var "nødt" å ha sermonien for svigerfar i kirken. Presten kjente svigerfar og viste at han ikke var spes kristen. Valgte salmer som ikke var så kjempe kristene men fine.
|
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Begravelseseremonier for ateister/agnostikereTror jeg bygger min egen kiste når den tid kommer.
|
|
|
#25 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke meningen å være pirkete, men det er vel ikke fordi de ikke "gidder" - de har et rom de skal forvalte etter vedtekter og forutsetninger. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
awesom
|
Tull!
|
|
|
#27 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Var nå det HEF sa da svigermor ringte da svigerfar plutsleig døde.
|
|
![]() |
|
|