Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Billig, men bra regntøy til veldig aktiv 5-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-09, 14:24   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, men bra regntøy til veldig aktiv 5-åring

Reflex.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:13   #22
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Navigare fra Obs ser fine ut, men styr unna. Har hatt et sett fra dem og det var UTROLIG dårlig.
Reflex, Mash (fra cubus), Artic (barnashus) og Leketøy(ikke testet mye enda) er de
jeg kan si er bra.
HH har jeg hørt en del godt om, men ikke brukt selv.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:34   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Navigare fra Obs ser fine ut, men styr unna. Har hatt et sett fra dem og det var UTROLIG dårlig.

Uffda. Hva er problemet? Vi har nylig kjøpt et sett hver til jentene, og jeg har ikke funnet feil ved dem så langt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:43   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Uffda. Hva er problemet? Vi har nylig kjøpt et sett hver til jentene, og jeg har ikke funnet feil ved dem så langt.

Det holder han rett og slett ikke tørr. Han har 3 sett i bhg. Det ene fra Navigare, et fra Cubus og et fra Leketøy. De to andre holder han tørr, men ikke Navigare.
Mulig jeg har vært uheldig altså.
Har en venninne med Navigare softshell settet til gutten sin, det skal være vanntett også, men det finnes ikke vanntett. I alle fall ikke buksa, han blir våt på knærna så fort dem kommer ned til bakken.

Har du bedre erfaring med det eller? Selges jo mye av det, kanskje jeg skal reklamere på vårt.

Gammel 17-04-09, 11:45   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene fikk sitt i påsken, så jeg har veldig begrenset erfaring, men hvis et slikt regntøy ikke holder tett, ville jeg reklamert på det uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:46   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har Navigare regnjakke (ikke bukse), og den er helt kurant.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:51   #27
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Da får jeg kanskje reklamer på det da. Hvis det ikke er ungen som bruker det det er noe galt med da.

Han har blitt våt i de andre settene også, men da har han liggi i vannet.
Altså det tåler ikke alt, men forventer at det skal holde "vanlig" bruk.

Gammel 11-05-09, 20:29   #28
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg snakket med barnehagen om regntøy, og spurte om de kunne anbefale noe. Det var lite av årets modell som de ville anbefale. Enten ble ungene våt gjennom, eller så var det for inni, som ikke var lett å få tørt...

Finnes de gode, gamle "oljehyrene" til Helly Hansen? De stive?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:43   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Silence, her.

Jeg snakket med barnehagen om regntøy, og spurte om de kunne anbefale noe. Det var lite av årets modell som de ville anbefale. Enten ble ungene våt gjennom, eller så var det for inni, som ikke var lett å få tørt...

Finnes de gode, gamle "oljehyrene" til Helly Hansen? De stive?

det lurte jeg også på.. husker de, de var kjempe gode..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:19   #30
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte Reflex på tilbud på Barnas hus, tror kanskje det tilbudet gjelder enda. 279 kr for settet.

Gammel 11-05-09, 21:22   #31
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det er ingenting som slår reflex i mine øyne

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:33   #32
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Min klatre-i-trær-jente har prøvd endel regntøy, og de jeg er mest fornøyd med mtp slitestyrke er abeko. Akkurat nå har hun abeko regnbukse og ticket regnjakke. Kjøpte først et helt sett fra ticket, veldig fint og mykt, men buksa fikk hull ganske raskt. Jeg har erfart at det er lurt å kjøpe 2-3 bukser pr jakke. Så på Rema 1000 får man kjøpt abeko regnbukser seperat, og da pleier jeg å kjøpe et par-tre i slengen.

Reflex var også ok på slitestyrke, men jeg liker ikke "fleecebaksiden" av regntøyet, det suger til seg vann og blir for tykt og klamt(tenker ikke på det som er foret med fleece altså).

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:49   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg kjøpte Reflex på tilbud på Barnas hus, tror kanskje det tilbudet gjelder enda. 279 kr for settet.

skal skjekke dette.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:35   #34
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

skal skjekke dette.

Jeg sjekket det selv, jeg. Tilbudet gjelder enda, i følge tilbudsavisa på www.barnashus.no.

Gammel 12-05-09, 00:22   #35
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har selv kjøpt Artic Living til min sønn. Hadde det på tilbud til 199,- på barnas hus. Jobber selv i bhg og har sett at dette er et regntøy som holder tett - selv på aktive gutter

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.