Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god til å takke når du får en kompliment?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 20:31   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Er du god til å takke når du får en kompliment?

Er du god til å takke når du, eller barnet ditt, får en komliment? I dag kom jeg til å tenke på dette. Dette er jeg ikke god på. Jeg blir nok litt brydd, og snakker meg ofte bort. Det hadde jo selvfølgelig vært mye bedre om jeg bare hadde sagt: "Takk for at du sier det!" eller "Det var koselig å høre!", men noen ganger føles det litt unaturlig for meg.

Det er så hyggelig når noen jeg gir et kompliment viser at de blir glade, og når de takker oppriktig. Da høres det ikke unaturlig ut, syns jeg.

Takker du? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Sist redigert av Minerva : 13-05-09 kl 20:54.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:32   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er du god til å takke når du får et komliment?

Jeg takker.
Før om årene pleide jeg å protestere.

Etterhvert har jeg omsider lært meg at når noen sier noe hyggelig så kan det jo hende de rett og slett mener det de sier. Og da er det lettere å ta imot med et takk.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:34   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg takker sjelden. Siden jeg er paranoid, så tror jeg folk lyger.

Gammel 13-05-09, 20:36   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg takker og tror at folk mener det de sier.

Gammel 13-05-09, 20:38   #5
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du god til å takke når du får et kompliment?

Kommer ant på hvem så sier hva.

Men har blitt flinkere til å takke med årene

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:39   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg. 4-åringen takker også. Jeg ble stoppet av en eldre herre en dag vi var på skogstur, frøkna syklet et stykke foran og han hadde kommentert hvor fin sykkel hun hadde. Tusen takk hadde hun svart, og det synes han var så hyggelig. Det synes i grunnen jeg også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:44   #7
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Jeg takker, og velger å tro at komplimenten er oppriktig ment.

Kompliment er for øvrig et hankjønnsord. :spikker:

Gammel 13-05-09, 20:45   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kompliment høres jo helt idiotisk ut.

Gammel 13-05-09, 20:46   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, hva syns du?

Jeg bestemte meg for noen år siden at jeg skulle ta et kompliment for et kompliment og ikke tøyse det bort. Noe jeg pleide å gjøre tidligere. Jeg syns jo det er veldig hyggelig med komplimenter og syns det er en FinTing™ å fortelle den jeg får komplimentet fra at jeg setter pris på det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:49   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner forresten at folk kan bli brydde hvis jeg gir dem komplimenter og antar at de setter pris på å høre det selv om de ikke takker. (Og jeg gir for øvrig aldri komplimenter jeg ikke oppriktig mener.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:49   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er blitt mye flinkere med årene.
Blir noen ganger litt brydd, men takker allikevel. Øvelse gjør mester.

Prøver å bli flinkere til å gi komplement til andre også, jeg er veldig lite observant. Feks når noen har klippet eller farget håret. Der er jeg helt håpløst, så prøver så godt jeg kan å legge merke til slike ting.

Gammel 13-05-09, 20:49   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg takker stort sett og blir oppriktig glad. Ofte er jeg dog på nippet til å tøyse det bort, men det er fordi jeg har problemer med alt som er ektefølt. : ordentlig 90-tallsungdom:

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:49   #13
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg takker når jeg får komplimenter. Når det gjelder Lille så takker hun eller vi det kommer an på.

Gammel 13-05-09, 20:50   #14
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Heter det virkelig en kompliment?

Gaia: Jeg syns du er god til å takke, og det var derfor jeg kom til å tenke på det. Det er jo virkelig hyggelig når man føler at det man sier blir satt pris på. Mens jeg derimot:

Sitron: Ingen sier vel noe fint uten at de mener det oppriktig?

Gammel 13-05-09, 20:52   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig hyggelig med komplimenter, men hvordan jeg svarer kommer litt an på hva det gjelder, tror jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:52   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner å bli bedre til å takke, ja.

Gammel 13-05-09, 20:54   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ja, nå er jeg vel egentlig det. Det er jo hyggelig. Men jeg ser nok ofte litt forbauset ut.

Til litt etter tenåra protesterte jeg heftig eller ignorerte. Sikkert en kombinasjon av elendig selvfølelse og det å ha vokst opp i en familie hvor generell dannelse ikke står så høyt i kurs (Kona krampeler fortsatt hver gang hun kommer på episoden hvor min mor gikk bort til en ganske perifer, kvinnelig bekjent, tittet på de shortskledde beina hennes og i et hyggelig toneleie kommenterte at "Ja, eg ser han Arne likar hårete leggar, han og!" Det var ment som et hyggelig konversasjonstema, men er nok ganske representativt for hva vi lærte av normal høflighet).

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:55   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Sitron: Ingen sier vel noe fint uten at de mener det oppriktig?

Det gjør de garantert. Folk er slemme.

Gammel 13-05-09, 20:55   #19
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Verdande, her.

Jeg takker, og velger å tro at komplimenten er oppriktig ment.

Kompliment er for øvrig et hankjønnsord. :spikker:

Takk for spikkingen! Jeg har rettet i overskriften.

Gammel 13-05-09, 20:55   #20
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

En kompliment høres jo helt idiotisk ut.

Pft. En kompliment er det korrekte, må vite.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.