Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om sånne 0-18/0-25 kg-bilstoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 23:16   #21
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Fortell meg om sånne 0-18/0-25 kg-bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Verdande, her.

Britax Secura.

Lille er stor for alderen, og vi ønsker å ha ham bakovervendt til han minst er 4 år, så for oss var lang rygg, god sitteplass, og godkjent opp til 25 kg viktige kriterier da vi skulle skifte ut babysetet. Vi nerdet oss fram til at Secura var det som best oppfylte våre behov.

Nå har vi brukt setet i rundt tre måneder (fra Lille var 6 måneder gammel), og er strålende fornøyd. Bilen vår (gammel Hyundai Pony) har ikke spesielt romslig baksete, men Securaen er uproblematisk å montere, tar ikke opp mer enn en bakseteplass, og vi har fremdeles greit med beinplass i forsetet (både mannen og jeg er lange). Lille sitter som en konge, har vokseplass uten at det går utover komfort eller sikkerhet i vokseperioden, og det er enkelt å skifte sitteposisjon med ham sittende i setet.

Jeg klarer ikke å finne at Secura er i salg lenger?

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:39   #22
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Nei, den fikk vi ikke montert pga de lange beltefestene og det myke baksetet. Vi måtte bruke den uten base.

Det er ikke mange stoler som passr i det baksetet i det hele tatt pga at de dingsene du fester beltet i er så lange. Vi hadde tenkt å bytte ut kombibenken med enten en toseter eller to separate seter da disse har kortere fester, og også gir bedre plass frem til forseteryggene, men endte opp med å bytte bil heller så det ble ikke noe av det.

Cosmic Comfort var den eneste av de prøvde stolene 0-18/25 som passet skikkelig i baksetet pga disse teite festene. TWE kan brukes på sidene, men tar veldig mye plass da den må dras langt ut på setet for å ikke komme i konflikt med beltefestet. Zento kunne vi ha i midten, men når den var riktig strammet til ble den så liggende at vi ikke ville bruke den.
Har ikke prøvd noen av Britax sine utenom TWE, så det kan jo være verdt et forsøk.

Ja, vi har også planer om å enten flytte det eksisterende drittsetet bak på det hakket i skinna der det er meningen at det skal stå, eller kjøpe nytt sete og plassere der. Fordelen med benksetet er at større stoler står så utrolig bra i det, men nå når vi skal ha en til må vi endre på noe. I allefall flytte setet bak, så beltene kommer på rett plass. Mulig vi bytter bil også, om det blir for mye complicado.

Har plutselig fått kjøpt et brukt Maxi Cosi Cabrio med base veldig billig av Blåbær, så da blir det faktisk begge deler; både gruppe 0-sete, OG Britax sin Safe Sleeper.
Og deretter sannsynligvis et 9-18-sete ala Maxi Cosi Mobi eller noe sånt.

Gammel 13-05-09, 23:49   #23
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Jeg klarer ikke å finne at Secura er i salg lenger?

Vi kjøpte vårt på Babyshop nå i vinter. De hadde ikke Secura på lager, men det var helt uproblematisk å bestille setet, og vi fikk det en ukes tid seinere. Vi spurte ikke om vi måtte binde oss til kjøp om butikken bestilte det inn, siden vi på forhånd hadde bestemt oss for at vi skulle ha Secura.

Hi-Way er relativt lik Secura. Britaxkatalog (pdf) her, Britax svarer på spørsmål om Hi-Way vs Secura her.

Gammel 14-05-09, 00:07   #24
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Standard

Ja, jeg har sett de linkene du viser, jeg har googla og googla til øynene ble både store og våte, og smale og tørre.
Jeg ser at Secura ser ut som et sete jeg kan like veldig godt, nemlig. Det likner mye på Maxi Cosi sine 9-18, bare at det kan varieres mer og skal vare lenger.
Kanksje jeg skal ta en telefon til Babyshop, og høre om de ikke kan ta inn et sånt mot høsten. Takk for hjelpa!

Gammel 14-05-09, 00:34   #25
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Takk for hjelpa!

Hyggelig å kunne være til hjelp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.