Sv: Engstelig for pusen min
Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.
Huff, disse kattene vet å gi oss eiere en god dose med bekymringer. Gråtassen vår oppførte seg også veldig rart en sommer her. Han satt veldig krokete på en måte og hostet og harket på en veldig merkelig måte. Blinkhinna ble også fremtredende Vi tok ham med til veterinær og hun kunne fortelle at det var et gresstrå som satt fast opp i nesen hans. Det var så langt at det vistes bak i ganen når hun åpnet munnen hans og helt frem til nesen. Han måtte legges i narkose for at hun skulle greie å trekke det ut, selv da harket han veldig til av ubehag. Det var visstnok veldig vanlig at problemer med strå oppstår på vårparten frem til sommeren da de begynner å spise gress igen. 
Godt at det ikke var "verre" i allefall og at pusen din er frisk igjen nå. 
Det er vist veldig vanlig å få inn kattepuser som har satt fast strå nå på denne årstiden ja. Aldri hørt om noen andre jeg. Har hatt katter i en årrekke, men har aldri opplevd noe sånt. Katten min måtte også legges i narkose. Begynte å bli redd for forgiftning når hun brakk seg så mye. Heldigvis var det ikke det. Hun har fått kokt fisk i dag. Syns hun fortjente det Det syns også minstepusen vår, for da ble det fisk på han også