|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Kan jeg sprette dem opp og flytte dem for hånd, eller må jeg ha en symaskin og en person som vet hva h*n gjør?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Hvilke hemper snakker du om egentlig? Tror ikke jeg har hemper på min bunad |
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Jeg mener hempene som fester bunaden i livet (Bergensbubad).
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Du kan vel fint feste de med nål og tråd vil jeg tro? Om du syr de godt nok fast? |
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Bare ta det for hånd, man bruker vel helst ikke maskin på bunad.
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Kan ikke skjønne hvorfor et evt bunadspoliti skal ta deg pga det...(regner med det er derfor du spør?)
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Er det hekter du mener?
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Nei, det er sånne andre. Men DM: Det går helt fint. Ta en om gangen og se hvordan det er gjort på de andre. De er vel neppe sydd med maskin?!
|
|
|
#11 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Bruk knapphullstråd og sy godt fast.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?
Jada det kan du.
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Takk for tips.
Nei, jeg spør vel fordi jeg er redd for å ødelegge ved å gjøre noe feil, eller enda verre: At hele bunaden min spretter opp i sømmene (akkurat mens nrk filmer meg fra toget i Bergen!
Nei, det er slike blanke som er på mange barnebukser istedet for knapper. På innsiden av skjørtet for å feste det.
For mye, som i for lang flytting?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja.
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Kanskje jeg har vært for optimistisk.
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Æsj, jeg sjekket igjen, og kom frem til at jeg må nok sy den ut, det funker ikke bare med hempene. For det første, så skal jeg jo puste også, og så vil det komme en åpning fremme forran når jeg beveger meg.
|
|
|
#18 |
|
Livsnyter
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Hvis det er noen trøst så sliter jeg med akkurat samme problemet med akkurat samme bunaden (drakten). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Sv: Klarer jeg å flytte hempene på bunaden selv?Kanskje konebeltet og sikkerhetsnåler vil gjøre susen?
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Haha, kjempelurt.
|
![]() |
|
|