|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#602 |
|
flisespikker
|
Sv: Disse flaggene igjen
Obstfelder døde i 1900, så da var han i så fall veldig forut for sin tid.
|
|
|
#603 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen[quote=Skilpadda;1651394]
|
|
|
|
|
|
#606 |
|
flisespikker
|
Jeg har ikke sett på den undersøkelsen - var det så mange som ikke visste at det var nasjonaldagen, eller var det den andelen som ikke kunne gjøre rede for hvorfor det er akkurat denne dagen?
Vi kan ikke vite, nei, men det betyr ikke nødvendigvis at begge deler er like sannsynlig.
|
|
|
#611 |
|
By the Sea
|
Sv: Disse flaggene igjenTok turen innom FB-gruppa:"Vi som kun vil ha det norske flagget i 17. mai toget" og ble ikke nevneverdig overrasket over hvilke grupper som står på listen over "beslektede grupper":
Hele greia med å ase seg opp over noen få andre flagg i 17. mai feiringen gir meg dårlige vibber. Like dårlige vibber som de andre gruppene over, forøvrig. Men DEN avsporingen trenger vi jo ikke begi oss ut på. En liten digresjon, bare. Og "skal vi få andre nasjoners flagg på offentlige flaggstenger også, kanskje??" retorikken.... Don't get me started. :deler et brett paracet med aC:
|
|
|
#612 |
|
flisespikker
|
Jeg, såklart.
|
|
|
#613 |
|
Deltidsmamma
|
Diskusjonen har beveget seg way past Facebook-gruppa, bare så det er sagt. Nå skriker guttungen |
|
|
|
|
|
#614 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#616 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg deler din frustrasjon over disse gruppene, og ser at flagg-gruppen nok er i samme kategori. Kan du likevel være med på at det faktisk er mulig å klø seg litt i hodet over at noen velger å feire den norske nasjonaldagen med andre flagg, at dette ikke er ensbetydende med ville forby det, eller bli skremt eller provosert av det? |
|
|
|
|
|
#617 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Disse flaggene igjenRolf Jacobsen var medlem av NS. Men han skrev noen fantastiske dikt. "Alle er barn når de sover". |
|
|
|
|
|
#618 |
|
By the Sea
|
Jeg ser selvfølgelig forskjellen på disse tingene.
|
|
|
#619 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg kunne tenke meg å skrive meg på gruppa: "Vi som synes norsk flagg er mest naturlig på 17. mai". Hvis det fantes. Det er jo bare de ekstreme som oppretter grupper på Facebook |
|
|
|
![]() |
|
|