Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-09, 00:44   #601
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jaha, så du går ut i fra at "disse andre" er nek?

Overlot ikke du diskusjonen til skilpadda? La henne gjøre jobben om hun kan, hun er jo så mye flinkere enn deg.
Hvordan går det med hodepinen

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 00:45   #602
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var det forresten Obstfelder som var medlem av NS?

Obstfelder døde i 1900, så da var han i så fall veldig forut for sin tid.

Gammel 17-05-09, 00:47   #603
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

[quote=Skilpadda;1651394]

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det kan være at de vet at det norske flagget er det mest naturlige, men at de ikke har det, "man tager hva man haver". Det kan være at man ikke vet at 17 mai så feirer man Norge, man tror det bare er en generell festdag./quote]
Eller det kan være at de er fullt klar over hva det norske flagget og den norske nasjonaldagen er, men at de føler det hyggelig å feire Norge samtidig som de viser hvor de selv opprinnelig kommer fra. At "det er naturlig for meg å feire med ***-flagget" rett og slett veier tyngre for dem enn "det er naturlig å bruke norsk flagg på 17. mai". (Jeg kan ikke forestille meg at noen som går i 17. mai-tog ikke har fått med seg at grunnen til at man feirer er at det er Norges nasjonaldag, det synes jeg er en nesten utrolig nedlatende tolkning.)

Det er vel andre som har brukt det argumentet før meg, her har man sagt at man vifter med flagg fordi det er en festdag, og det er et festlig lag.
Og ikke minst at 4 av 10 mellom 18 og 24 ikke vet hvorfor man feirer 17. mai
Se bakover, så ser du.

Men selvfølgelig, det kan være noen som du sier. Eller at man tager hva man haver. Det er like sansynlig. Man kan ikke vite, det blir bare synsing.

Gammel 17-05-09, 00:49   #604
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

bønna, selv om du endrer ordlyden i ett innlegg, så kan du få svare på spørsmål når meningen fremdeles er den samme. Du trenger selvsagt ikke gjøre det, men du kan. Om du ser forskjellen...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 00:50   #605
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

bønna, selv om du endrer ordlyden i ett innlegg, så kan du få svare på spørsmål når meningen fremdeles er den samme. Du trenger selvsagt ikke gjøre det, men du kan. Om du ser forskjellen...

Hæ?

Gammel 17-05-09, 00:50   #606
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ikke minst at 4 av 10 mellom 18 og 24 ikke vet hvorfor man feirer 17. mai

Jeg har ikke sett på den undersøkelsen - var det så mange som ikke visste at det var nasjonaldagen, eller var det den andelen som ikke kunne gjøre rede for hvorfor det er akkurat denne dagen?

Men selvfølgelig, det kan være noen som du sier. Eller at man tager hva man haver. Det er like sansynlig. Man kan ikke vite, det blir bare synsing.

Vi kan ikke vite, nei, men det betyr ikke nødvendigvis at begge deler er like sannsynlig.

Gammel 17-05-09, 00:50   #607
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

bønna, du må lære deg multi-quoting, det der (innlegg 604) ble for surrealistisk.

Gammel 17-05-09, 00:51   #608
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kan ikke vite, nei, men det betyr ikke nødvendigvis at begge deler er like sannsynlig.

Hvem bestemmer hva som er mest sansynlig? Du? Jeg? Andre?

Gammel 17-05-09, 00:51   #609
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overlot ikke du diskusjonen til skilpadda? La henne gjøre jobben om hun kan, hun er jo så mye flinkere enn deg.
Hvordan går det med hodepinen

Jeg synes du bør jobbe litt med sarkasmen din, bønna.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 00:52   #610
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

bønna, du må lære deg multi-quoting, det der ble for surrealistisk.

Ja... jeg vet. Burde heller gjøre det enn å skrive innlegg her

Gammel 17-05-09, 00:52   #611
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok turen innom FB-gruppa:"Vi som kun vil ha det norske flagget i 17. mai toget" og ble ikke nevneverdig overrasket over hvilke grupper som står på listen over "beslektede grupper":

Hele greia med å ase seg opp over noen få andre flagg i 17. mai feiringen gir meg dårlige vibber. Like dårlige vibber som de andre gruppene over, forøvrig. Men DEN avsporingen trenger vi jo ikke begi oss ut på. En liten digresjon, bare.

Og "skal vi få andre nasjoners flagg på offentlige flaggstenger også, kanskje??" retorikken.... Don't get me started.

:deler et brett paracet med aC:

Gammel 17-05-09, 00:52   #612
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Hvem bestemmer hva som er mest sansynlig? Du? Jeg? Andre?

Jeg, såklart.

Neida. Ingen av oss kan bestemme hva som er mest sannsynlig. Man kan vel gjøre et anslag, ved å foreta en del undersøkelser på et representativt utvalg, men det tror jeg ikke jeg tar meg tid til. Så jeg holder meg til å vurdere hva jeg synes er mest sannsynlig.

Gammel 17-05-09, 00:55   #613
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tok turen innom FB-gruppa:"Vi som kun vil ha det norske flagget i 17. mai toget" og ble ikke nevneverdig overrasket over hvilke grupper som står på listen over "beslektede grupper":

Hele greia med å ase seg opp over noen få andre flagg i 17. mai feiringen gir meg dårlige vibber. Like dårlige vibber som de andre gruppene over, forøvrig. Men DEN avsporingen trenger vi jo ikke begi oss ut på. En liten digresjon, bare.

Og "skal vi få andre nasjoners flagg på offentlige flaggstenger også, kanskje??" retorikken.... Don't get me started.

Diskusjonen har beveget seg way past Facebook-gruppa, bare så det er sagt. Nå skriker guttungen

Gammel 17-05-09, 00:55   #614
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Obstfelder døde i 1900, så da var han i så fall veldig forut for sin tid.

Da var det nok helt sikkert Jacobsen. (Har ikke giddet å google.) Tror jeg alltid tenker på Obstfelder pga det tysk-klingende navnet.
Obst = frukt (på tysk) Jajamensan- her kommer digresjonene på rekke og rad.

Forresten: Hvis (eller når) Norge vinner MGP: Er det greit at de i salen vifter med de flaggene de har, eller bør alle skaffe seg et norsk flagg.

Noen som gidder å starte en tråd?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 00:57   #615
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

...

Sist redigert av Balanse : 17-05-09 kl 01:02. Årsak: På slemhetsskalaen var innlegget utenfor komfortsonen min
Gammel 17-05-09, 01:00   #616
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg deler din frustrasjon over disse gruppene, og ser at flagg-gruppen nok er i samme kategori. Kan du likevel være med på at det faktisk er mulig å klø seg litt i hodet over at noen velger å feire den norske nasjonaldagen med andre flagg, at dette ikke er ensbetydende med ville forby det, eller bli skremt eller provosert av det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 01:04   #617
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rolf Jacobsen var medlem av NS. Men han skrev noen fantastiske dikt. "Alle er barn når de sover".

Og det er fremdeles ingen som har kommet med flere Eidsvollsmenn. :fornærmet: Dere som var så opptatt av kunnskapsmangelen her.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 01:08   #618
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg deler din frustrasjon over disse gruppene, og ser at flagg-gruppen nok er i samme kategori. Kan du likevel være med på at det faktisk er mulig å klø seg litt i hodet over at noen velger å feire den norske nasjonaldagen med andre flagg, at dette ikke er ensbetydende med ville forby det, eller bli skremt eller provosert av det?

Jeg ser selvfølgelig forskjellen på disse tingene.
Men om det bare klør litt og verken provoserer eller plager en nevneverdig, så betyr det vel at man tross alt synes det er helt greit med litt fargerik flaggbruk, eller...?

Gammel 17-05-09, 01:11   #619
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg kunne tenke meg å skrive meg på gruppa: "Vi som synes norsk flagg er mest naturlig på 17. mai". Hvis det fantes. Det er jo bare de ekstreme som oppretter grupper på Facebook

Juhuuuuu! Vi vant

Gammel 17-05-09, 01:12   #620
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Hvis vi ikke har noe flagg som det er naturlig å bære på nasjonaldagen, har vi da et nasjonalflagg?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.