Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

HASTER! Katvig-størrelser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 21:26   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

HASTER! Katvig-størrelser

Mener jeg har lest at de er små i str., men da snuppa var lita kjøpte jeg str. 62 i klær som var veldig store i størrelsen.
Nå skulle jeg hatt body/sommerdrakter - og ser de går opp til 92. Noen som vet hvordan de er i størrelse?

Jeg kan tippe hun er rundt 83 cm lang og hun er slank. Bruker til vanlig 86 i klær, men har bodyer i 92 og 98. De i 98 er store ennå, sånn at de henger under rompa - mens 92 sitter perfekt.

What to do??? Kan 92 passe i sommer?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 21:27   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! Katvig-størrelser

Har ikke hatt så mye Katvig, men de gensrene og buksene Iben har er iallfall veldig gode i størrelsen.

Gammel 16-05-09, 21:30   #3
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

De første årene var de små i størrelsen, men de senere kolleksjonene har vært normale i størrelsen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 21:32   #4
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk for svar. Synes det er så vanskelig å finne bodyer i størrelse 92 i butikkene her, så lurer litt på å kjøpe Katvig. Har sett flere nettsider som har anbefalt å gå opp en størrelse i Katvig, men er de normale i størrelsen går det bra.

Gammel 16-05-09, 21:38   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg kan tippe hun er rundt 83 cm lang og hun er slank. Bruker til vanlig 86 i klær, men har bodyer i 92 og 98. De i 98 er store ennå, sånn at de henger under rompa - mens 92 sitter perfekt.

What to do??? Kan 92 passe i sommer?

Oi, jenta mi er 91 cm lang og bruker også 92 i bodyer. Jeg kan aldri tenke meg at 92 i Katvig blir for lite til jenta di, i alle fall. Vi har bare én Katvig-body, og jeg vil si den er ganske normal i størrelsen - kanskje litt smal.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:36   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Synes det jeg har kjøpt av Katvig i det siste er mer normalt enn før, dvs ikke smått. Jeg tror 86 passer fint, men hvis du vil ha noe å vokse i, tar du 92, selv om de kanskje blir lange på ermene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 20:29   #7
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

De bodyene i str 98 må vi brette opp ermene på, men de i str 92 sitter akkurat. Satser på at str 92 passer i Katvig.
Lurer litt på om vi heller skal kjøpe trøyer til sommeren - eller om vi skal gå for bodyer. Hva er mest praktisk?
Tror ikke jeg har sett Katvig med korte ermer annet enn de sommerdraktene?

Gammel 17-05-09, 21:19   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte ei Katvig-jakke av Lille Rosin i str. 116. Det var såvidt Lillemann fikk den på seg, og han bruker normalt 110. Ergo er i hvertfall den jakka liten i størrelsen.

Gammel 17-05-09, 21:33   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

De bodyene i str 98 må vi brette opp ermene på, men de i str 92 sitter akkurat. Satser på at str 92 passer i Katvig.
Lurer litt på om vi heller skal kjøpe trøyer til sommeren - eller om vi skal gå for bodyer. Hva er mest praktisk?
Tror ikke jeg har sett Katvig med korte ermer annet enn de sommerdraktene?

Jo, det finnes trøyer med kort erm, kjøpte en rød i går.

Gammel 17-05-09, 21:36   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Denne, finnes i 6 farger.

Gammel 17-05-09, 22:04   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke fryktelig mye Katvig, men det meste vi har må være en størrelse større for å passe. Men jeg har skjønt at det er forskjell på typen plagg.

Heldressen fra Katvig i 86 er den eneste heldressen i 86 som knerten har vokst ut av. De andre i 86 passer fremdeles.

Gammel 17-05-09, 22:09   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Heldressen fra Katvig i 86 er den eneste heldressen i 86 som knerten har vokst ut av. De andre i 86 passer fremdeles.

Merkelig. Heldressen fra Katvig er den eneste heldressen som er for lang for lille på ermer og bein, de andre vi har i str 86 passer fint. Bredden er noe helt annet.

Gammel 18-05-09, 14:41   #13
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Hey, skulle dere ikke være hjelpsomme?

Gammel 18-05-09, 14:47   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konklusjonen er vel at det er forskjell i kroppsfasongen til unger også.

Knerten var en liten kraftkar som baby. I går brukte han den samme bunaden som han ble døpt i et helt år tidligere. Nå var det faktisk bedre plass rundt magen, men den var litt en knebukse istedenfor langbukse. Han ligger midt i percentilskjemaet for vekt vs lengde ved forrige måling, og har altså blitt for lang i kroppen til at heldressen i 86 passer. Han har nok ganske korte bein og lang overkropp, så det kan jo være grunnen.

Gammel 18-05-09, 23:43   #15
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Stripene synes jeg er små, mens midi apple kolleksjonen og velouren er normal i str.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 10:59   #16
Maijka
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Maijka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Stripene synes jeg er små, mens midi apple kolleksjonen og velouren er normal i str.

samme har jeg tenkt!!!

Maijka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.