Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 05:22   #25
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er faktisk ikke sånn at kvinner dreper partnere i samme grad som menn. Dette er noe som er ganske ensrettet kjønnsmessig.

Du sier om og om igjen at kvinner er like ille. Men i denne sammenhengen så er det faktisk feil. Det er menn som begår partnerdrap.

Jeg har da aldri sagt at kvinner dreper partnere i samme grad som menn! Tvert i mot har jeg vel sagt at jeg har jeg vel sagt at jeg er fullstendig klar over at det er menn er sterkt overrepresentert i den kategorien. Jeg gidder ikke å sitere meg selv, men les innleggene mine en gang til...

Jeg har heller ikke sagt at kvinner er like ille som menn. Jeg har sagt at NOEN kvinner er like ille som menn.

Igjen: Jeg er helt enig i det som står i denne tråden. Jeg bare påpeker at det faktisk finnes noen kvinnelige psykopater også...

Og bare for å gjenta meg selv enda en gang: Nei, jeg mener IKKE at de kvinnene som blir drept, er disse psykopatene, som har drevet mennene sine til drap. Det er to helt forskjellige ting. De kvinnene som er psykopater, mishandler sine partnere på lik linje med de mennene som mishandler sine partnere.

Og ja, jeg er klar over at statistikk viser at menn er i klart flertall på det området. Men akkurat det tror jeg er fullstendig likegyldig for de mennene som blir mishandlet.

Og tror det eller ei, jeg kjenner en kvinne som drev mannen sin i døden, gjennom psykisk mishandling. DET var poenget mitt. Og kanskje er det en dråpe i havet i forhold til antall kvinner som mishandles. Men mannen er fremdeles stein død...

Og hvis dette blir tatt til inntekt for at jeg prøver å bagetalisere drap på kvinner, så er det altså ikke det. Jeg er HELT enig i alt som blir sagt, dette var bare en parantes, et lite sidesprang. Og det trodde jeg var lov til her på Foreldreportalen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.