Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den store mineral make-up-tråden

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-09, 00:06   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store mineral make-up-tråden

Starter denne tråden i håp om at ALLE mineralsminke erfaringer kan samles på ett sted!

Det var en åpenbaring å oppdage mineralfoundation for et par år siden. Føler jeg må bruke foundation og det var utrolig deilig å slippe ordinær, klissete variant. Begynte med i.d. og det fungerte kjempefint.

Har alltid hatt fet hud, men det siste året har huden forandret seg til å bli mye tørrere. Så nå ser jeg 10 år eldre ut med i.d. pudderet mitt, for det ser tørt og pudrete ut samtidig som det framhever linjer jeg ikke visste jeg hadde.

Har prøvd Jane Iredale, som er mye penere til min hud. Men jeg finner ikke farger som matcher like godt ("light" i i.d. passer perfekt) og jeg må reise in til Oslo for å kjøpe, noe som er tungvindt.

Kjøpte glominerals i går, for de lover at det også passer voksen hud (de har bare pressed powder her i byen, dessverre, så det ble den) - men med den, ser jeg jo 15 år eldre ut!

I'm desperate! Ikke snakk om at jeg begynner å bruke vanlig foundation igjen - så nå håper jeg at andre kan dele sine erfaringer med ulike merker og produkter.

Gammel 20-05-09, 00:08   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store mineral make-up tråden

Eg har berre prøvd ID og er superfornøgd med det merket. Eller, eg har vel en Isadoraskygge også, men ikkje heilt like fornøgd med den.

Gammel 20-05-09, 00:09   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører du sier det ikke kommer på tale å begynne med vanlig foundation igjen, men har du forsøkt Dermalogica sin foundation? Den er veldig veldig god den også, og virkelig verdt et forsøk. Ellers, så kan jeg anbefale deg å bruke en skikkelig rik og fet nattkrem under når du bruker mineralmakeup.

Gammel 20-05-09, 00:25   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg hører du sier det ikke kommer på tale å begynne med vanlig foundation igjen, men har du forsøkt Dermalogica sin foundation? Den er veldig veldig god den også, og virkelig verdt et forsøk. Ellers, så kan jeg anbefale deg å bruke en skikkelig rik og fet nattkrem under når du bruker mineralmakeup.

Er veldig fornøyd med hudpleieproduktene til Dermalogica.
Men når det gjelder foundation så er det point of no return, dessverre.

Bruker en veldig god og nærende krem under sminken - men om den er for fet, så den ikke trekker seg ordentlig inn, blir resultatet enda verre. Da kaker pudderet seg istedet for å smelte inn i huden.

Gammel 20-05-09, 00:28   #5
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

https://www.everydayminerals.com/index.php

Denne har jeg prøvd, den virket veldig bra.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 00:43   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

https://www.everydayminerals.com/index.php

Denne har jeg prøvd, den virket veldig bra.

Det så interessant ut - særlig siden de har ulike typer "finish" som passer for ulike hydtyper.
Hvilken "finish" valgte du og hva slags hudtype har du?

Gammel 20-05-09, 00:50   #7
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Det som er så bra med everydayminerals er at man kan bestille gratis prøver slik at man kan teste ut hvilken som passer best. Har bestillt der ifra, har testet de, men synes at de var omtrent som id. Glo har jeg også prøvd, men det gikk ut på det samme.

Jeg plages av akkurat det samme som deg, huden blir tørr og linjene synes så altfor godt. man ser faktisk noen år eldre ut.

Har du prøvd å fukte børsten før du påfører pudderet? Det hjelper iallefall meg littegrann. Men så har jeg kombinasjonshud, så i perioder funker det ikke i det hele tatt.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 00:55   #8
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Den store mineral make-up-tråden

Har også hatt samme tendenser i det siste, tørr hud og linjene synes så altfor godt etter at foundation er påført. Lurer litt på hvordan primeren til i.d. fungerer, er den verdt et forsøk?

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 01:05   #9
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det så interessant ut - særlig siden de har ulike typer "finish" som passer for ulike hydtyper.
Hvilken "finish" valgte du og hva slags hudtype har du?

Siden jeg er mest grønn så tok jeg sånn olivenfarget. Resten av typene husker jeg ikke helt, det var så mange valg. Der ID gir meg linjer og innimellom fremhever urenheter istedenfor å skjule de så klarte denne med rett finish å gjøre det jeg ønsket den skulle gjøre.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:12   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Har også hatt samme tendenser i det siste, tørr hud og linjene synes så altfor godt etter at foundation er påført. Lurer litt på hvordan primeren til i.d. fungerer, er den verdt et forsøk?

Jeg har den - huden blir absolutt ikke tørr med den ihvertfall. Men nå har ikke jeg plagsomt tørr hud uansett da.

Men man får vel kjøpt Jane Iredale på nett også? Til sånn en del under halve prisen antagelig?

Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:15   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men for de som liker i.d. så vil jeg anbefale settet med øyesminke. Det er innmari fint.
Jeg vil dog ikke anbefale i.d. lebestifter - de er altfor tørre. Har hørt at glossene er bra men har ikke testet dem selv.

Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:21   #12
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Jeg har primeren til i.d. Vet ikke helt hva jeg skal si, synes det er samme resultatet både med og uten.

Prøv å fukt kosten før du legger på pudderet eller evnt. legg pudderet på før fuktighetskremen er trukket helt inn.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:36   #13
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har jeg brukt, og synes den er helt fantastisk. Den er flytende, men den virker "tørr" på huden uten at den fremhever linjer/rynker (bare så vanskelig å få tak ):

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:38   #14
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Bare prøvd i.d. og er veldig fornøyd, sammenlignet med "vanlig" sminke. Men jeg har også problemet med at rynkene synes bedre. Også må jeg skryte av den væsken man blander med øyeskyggene for at de skal bli vannfaste. Den jeg bruker blande, blir ikke vannfast (smuldrer), men den smitter ikke! Og alt annet smitter på meg

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:49   #15
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd mye på mineralfoundation-fronten. Jeg venter nå på en sample av Jane Iredale loose base(?). Men jeg har så inn i hampen fet hud, at uansett hva jeg bruker, så skinner trynet mitt som en lanterne maks et par timer etter påføring. Jeg har prøvd snørrogførti forskjellige kremer under, og førrogsnørti kremer/items til å ha over. INGENTING hjelper.

Dette er det samme som før jeg begynte med mineral-foundation, så konklusjonen er; Mineralfoundation bedrer ikke en fet hud.

Btw; Om noen har noen supre tips for å få fet hud til å se mattere ut mye lenger (akkurat som om jeg ikke har prøvd alt :hmpf: ), så blir en stykk flue veldig happy.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:51   #16
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ooh, samples!

Gammel 20-05-09, 15:51   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ooh, samples!

Denne sampelen kosten 160 nok.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:52   #18
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Denne sampelen kosten 160 nok.

Jeg var litt treig, men jeg henviste til Everyday Minerals. Koster $ 4,68 for shipping - det skal jeg koste på meg!

Gammel 20-05-09, 15:53   #19
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

det skal jeg koste på meg!

Bokstavelig talt.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:59   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Bokstavelig talt.

Ja!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.