Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-09, 09:09   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Da vi pusset opp badet la snekkeren en slags plate (husker ikke i farten hva slags, men kan finne det ut om du vil), kabler, avretningsmasse og så fliser oppå der (jeg mener det var rekkefølgen).

Det er nok dette som er løsningen. Og da må jeg rett og slett rive opp gulvet. Tror dette blir dyrere enn jeg hadde tenkt.

Gammel 20-05-09, 09:29   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er nok dette som er løsningen. Og da må jeg rett og slett rive opp gulvet. Tror dette blir dyrere enn jeg hadde tenkt.

Korkplater oppå, og så flis-wannabe-vinyl på toppen?

Gammel 20-05-09, 09:37   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du kan fint bruke 12mm gipsplater. Skru de fast i tregulvet, og legg fliser oppå. Vi gjorde det i kjøkken og gang for 8-9 år siden, og det har ikke sprukket noen steder.

Ja, men jeg er redd gulvet blir for høyt da. K

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Korkplater oppå, og så flis-wannabe-vinyl på toppen?

Hmmm. Jeg vil ha ordentlig flis, ikke vinyl.
Da sliper jeg heller ned gulvet for å si det sånn.

Har gode kontakter da, som kan låne meg slipemaskin.
Det var bare alt det arbeidet da....

Men hva med at jeg maler gulvene hvite etter sliping?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.