|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynen
Ja, men det kan vel fort bli for varmt også? Jeg tror i alle fall vi må kutte skinnet snart, for Ivar er ofte helt klam av svette på ryggen når jeg tar ham opp for nattamming.
|
|
|
|
#22 |
|
ekstremt trøtt
|
Ja, mine unger blir klamme av det, men jeg hører andre bruke det på dagen midt på sommeren.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenVi har gitt opp. Vi har testet ut ganske mange av løsningene som er skissert her, men knerten er en turner; selv om natten. Han er høyt og lavt i senga si selv i sovende tilstand. Da blir ikke dyna liggende uansett hvor stor eller tynn den er.
|
|
|
|
#26 |
|
Off the map.
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenVi har en som er som Tjorven sin. Han ligger OPPÅ dyna. Gidder ikke å legge han under den en gang. Det tar maks 10 sekunder til han er oppå den igjen.
|
|
|
#27 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenMå dere ha det så kaldt på barnerommet da? Har brukt pysj med lange sokker over, for min krabber rundt hele natta. Blir iskald på leggen om jeg ikke har det, selv om jeg har det varmt inne. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner ikke at du tør. Hva om han havner under dyna og ikke kommer seg opp igjen?
|
|
|
#29 |
|
Trøtt
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenVi hadde samme problem da minien vår var mindre. Hos oss fungerte kombinasjonen av større dyne (juniordyne), pysj i ull/bomullsblanding og sørge for at det ikke var for kaldt på rommet. Hun sover i ull/bomullspysj (den fra peanuts) fremdeles, og selv om hun stort sett sparker av seg dyna fremdeles så blir hun ikke kald.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenVi løste det også på samme måte som Palmen. Ikke så kaldt i rommet (luftet godt før de la seg) mer klær på og bare innså at den dynen havnet nederst i sengen godt nedtrampet.
|
|
|
#31 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
Vi har fulgt samme oppskrift. Det Har fungert veldig bra! Ved behov har vi brukt et tynnt ullpledd som ikke er så lett å sparke av. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
villende
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenÅ lukke vinduet er falktisk ingen opsjon, da jeg har oppdaget at hun sover ekstremt mye bedre når det er kjølig i rommet. Den aller beste søvnen får hun hvis det er ca. 18 grader i rommet og hun klarer å holde bena under dyna eller teppet. Jeg skal prøve meg litt frem med forskjellige løsninger. Først pose og så større dyne hvis hun fortsatt ikke liker posen sin. Kan noen forresten anbefale en god 100x140 dyne? Den Snupp har syns jeg er litt tung. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenStørre dyne, eventuelt mindre klær på om natten. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenPoden holder fortsatt på med det tøyset der. Det er skikkelig behagelig de nettene han kommer inn til oss.
|
|
|
#37 |
|
Ekvilist
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenVi sliter med samme problemet nå med Pjokken. Min plan er å bruke en slik "binde-fast-i-senga-pose" som vi brukte på Poden. Den posen er like tynn som et vanlig dynetrekk mener jeg å huske, og så kan man heller styre bekledningen under. Jeg har også tenkt på muligheten for å lage luftehull i den vanlige posen vi har, slik at det ikke blir så tett inni den. Jeg kunne selv aldri tenke meg å sove i en helt tett pose, så jeg har forståelse for at unger heller ikke er så fan av det.
|
|
|
#38 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenDet hjalp veldig på Tassen å bytte til juniordyne (det er 100 X 140, ikke sant?)
|
|
|
#39 |
|
Bedreviter
|
Blobben har en fabelaktig god gåsedunsdyne kjøpt på "ordentlig" sengetøysbutikk. Den kostet rundt 1000-lappen og er utrolig lett og luftig. Jeg husker ikke merket på stående fot, men kan sjekke i morgen, hvis det er av interesse. (Ellers tror jeg en hvilken som helst kvalitetsdundyne skal fungere utmerket.) |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ute på tur
|
Sv: Småbarn som sparker av seg dynenSmåen holder på på samme måte, og jeg har faktisk bare fjernet dynen for den ligger bare knørvet i et hjørne uansett. Nå sover han med 2 små ulltepper, som brukes som kosekluter/pledd og jeg greier å legge de over han, uten at han våkner. Pose var ikke aktuelt, det som virkelig var vellykket når Junior holdt på, på samme måte.
|
![]() |
|
|