Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvordan legge inn bilder fra pc eller Eurofoto?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-06, 23:01   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan legge inn bilder fra pc eller Eurofoto?

Jeg har alltid hatt bildene på Fotoknudsen, men nå har jeg gått over til Eurofoto. Til min forskrekkelse oppdaget jeg at det ikke fungerte å kopiere URL-adressen og legge inn i "sett inn bilde-boksen" slik jeg vanligvis har gjort.

Finnes det noen annen måte å frakte bilder inn hit på? Fra PC eller Eurofoto. Helst slik at de blir store, og at man ikke må klikke på dem for å få dem store.

Gammel 26-12-06, 23:07   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge inn bilder fra pc eller Eurofoto?

Jeg får ikke til å sette inn bilder fra fotoknudsen heller jeg...

Gammel 26-12-06, 23:13   #3
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Bilder må ha en absolutt adresse for å kunne settes direkte inn i forumet, eurofoto bruker relative/dynamiske adresser.

Kirsebær: Her er flere tråder som forklarer hvordan du legger inn fra fotoknudsen, bare å søke.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 23:15   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg får ikke til å sette inn bilder fra fotoknudsen heller jeg...

Nå har du kanskje fått råd om hvordan du gjør det fra før, men her er slik jeg gjør det på fotoknudsen:

- Høyreklikker på bildet inne på fotoknudsen, og velger "egenskaper".
- Kopierer "adresse (URL)"
- Trykker på "sett inn bildet" i tekstboksen her på FP, og limer inn url-adressen. Pass på at det ikke blir dobbelt "http"
- Fjerner tallene bakerst i adressen + trykker OK.

Gammel 26-12-06, 23:16   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Bilder må ha en absolutt adresse for å kunne settes direkte inn i forumet, eurofoto bruker relative/dynamiske adresser.

Kirsebær: Her er flere tråder som forklarer hvordan du legger inn fra fotoknudsen, bare å søke.

Hvordan gjør man det direkte fra PC da? Er ikke det mulig kanskje?

Gammel 26-12-06, 23:19   #6
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Laste opp som vedlegg. Rull ned under innleggskriveboksen og klikk knappen "behandle vedlegg".

Gammel 26-12-06, 23:26   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk m@msen! Til og med jeg skjønte det når du skrev det sånn!

Gammel 26-12-06, 23:34   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Laste opp som vedlegg. Rull ned under innleggskriveboksen og klikk knappen "behandle vedlegg".

Fanken, jeg får ikke lov til å legge inn fordi vedlegget er for stort. Må jeg knote med å forminske bildet og slikt, tror jeg at jeg skipper å slenge inn bilder. Hvis ikke jeg finner ut at jeg skal fortsette å laste ned på Fotoknudsen også da.

Så flott at du fikk det til Kirsebær.

Gammel 26-12-06, 23:39   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Du kan jo legge lenke til bildet, hvis du har lyst å vise de fram - altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.