Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

NAVs måte å skrive brev på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-09, 00:49   #121
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAVs måte å skrive brev på ...

Oppdatering på denne saken.

Idag fikk jeg brev fra NAVI. Det er de som har overtatt sakene fra Statens Innkrevningssentral. Jeg fikk regningen på det jeg skulle betale og at innen 1.4. skulle jeg starte med første avdrag på kr. 750. Jeg ringte NAV Forvaltning tvert. Jeg har ikke hørt noe som helst fra de på over et år. Har ikke giddet ringe dem heller. Hver gang jeg skal ha tak i noen der så må jeg ringe flere dager i strekk og flere ganger om dagen.

Jeg traff til slutt en person som kunne svare. Han mente at jeg hadde fått arbeidskontrakten noen uker før jeg tok det opp med NAV og at jeg derfor kanskje må betale iallefall deler av beløpet. Jeg er villig til å kjøre det videre om jeg må til Trygderetten. Jeg handlet uten tvil i god tro. Jeg blir så forbannet. Jeg sitter med bevisbyrden og jeg må hente bevis fra NAV.

Før jul i 2007 ble jeg lovet av saksbehandler at saken skulle være ferdigbehandlet før utgangen av januar 2008. Det har ikke skjedd og saksbehandleren jeg snakket med i dag sa han skulle sende et vedtak innen to måneder. Huff jeg håper ikke jeg må betale. Gubben er på attføring nå og nærmere 8000,- kr er mange penger for oss nå.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:56   #122
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Oppdatering.....

Fikk regning igjen fra NAV Innkreving i slutten av april. Da var jeg på kreftsenteret på Ullevål sykehus og mannen min ringte og sa fra at jeg ikke ville betale før jeg hadde fått vedtak på saken min. Sakbehandler i NAV Forvaltning sa han kunne bare snakke om saken med meg, men han hørte hva mannen min sa. Idag kom det purring på ubetalt regning og ny regning. Jeg ringte straks til NAV Forvaltning. Saksbehandler der kunne fortelle at vedtaket var gjort og at jeg vil få brev om det neste uke. Jeg må BETALE! Jeg sa at jeg kommer til å gå videre til Trygderetten for jeg har gjort det jeg trodde var riktig hele veien.... osv... (se HI). Åååååhhhh.... jeg blir så frustrert. Jeg begynte å sippe i telefonen og sa at dette følte jeg var veldig feil og at vi har det vanskelig nok som det er nå... og at jeg har handlet i god tro og mener jeg har bevis på det.

Vi har en avisartikkel fra en avis før påske i år. En advokat mener at blant annet slike saker som denne vi har har tynt grunnlag lovmessig fra NAV. Men skal man forfølge dette videre så må man ha ork og penger..... vi får se hva som skjer. Jeg håper Trygderetten omgjør vedtaket.

Gammel 22-05-09, 18:48   #123
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var kjipe greier. Orker dere ta opp kampen?

Gammel 22-05-09, 18:51   #124
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Om du orker ville jeg tatt kontakt med en avis.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:13   #125
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At du skal måtte mase med et håpløst NAV midt oppi alt du har å stri med nå. Huff, nesten så du skulle satt VG på saken.

Gammel 22-05-09, 23:20   #126
Jessica
Pauset

Standard

Har tenkt tanken om å kontakte VG, men jeg orker ikke nå.... Har nok annet å bruke energien på nå.. men jeg føler det dypt urimelig. Jeg har jobbet hardt for å få utdanningen og gjøre det NAV har forventet av meg. Så skjer dette... Jeg har handlet i god tro hele veien...

Gammel 22-05-09, 23:38   #127
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Har tenkt tanken om å kontakte VG, men jeg orker ikke nå.... Har nok annet å bruke energien på nå.. men jeg føler det dypt urimelig. Jeg har jobbet hardt for å få utdanningen og gjøre det NAV har forventet av meg. Så skjer dette... Jeg har handlet i god tro hele veien...

Derfor tror jeg egentlig at dette er noe som de kommer til å hive seg over. Om du orker da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.