Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du håndsåpe på kjøkkenet?
Ja. 188 82,46%
Nei. 23 10,09%
Har hatt men ikke nå lengre. 13 5,70%
Annet. 4 1,75%
Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-09, 00:22   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg hater å ha mensen, skulle skifte, og befinne meg på et toalett uten søppelbøtte. Det er alltid like moro å pakke det inn, krølle det godt sammen i hånda, finne kjøkkenet og "tilfeldigvis" spørre hvor søppelbøtta er.

Enig, kan ikke fatte hvorfor ikke alle har søplebøtte.
Men verre er følgend escenario:

Man er hos kjæresten sin, pakker inn tampong i masse papir og kaster i søplebøtta. Hvorpå kjærestens mor senere kommer diskret og ber meg vennligst ikke bruke søplebøtta på badet til slikt fordi det er så ekkelt, om jeg ikke heller kan benytte søplebøtta på kjøkkenet?

WTF?

Gammel 23-05-09, 09:16   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Man er hos kjæresten sin, pakker inn tampong i masse papir og kaster i søplebøtta. Hvorpå kjærestens mor senere kommer diskret og ber meg vennligst ikke bruke søplebøtta på badet til slikt fordi det er så ekkelt, om jeg ikke heller kan benytte søplebøtta på kjøkkenet?

Det ville nok min mor også kunne finnet på å si. Jeg tror det fordi man tenker at søppelbøtte på kjøkkenet blir tømt mye oftene, at den som regel er mer skjult for innsyn (inne et skap o.l.) og at det er varmere på et bad og ting begynner å lukte fortere der. (Jeg synes forøvrig ikke det er spesielt pinlig å kaste bind på kjøkkenet og har aldri tenkt på det som et problem).

Gammel 24-05-09, 20:51   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det ville nok min mor også kunne finnet på å si. Jeg tror det fordi man tenker at søppelbøtte på kjøkkenet blir tømt mye oftene, at den som regel er mer skjult for innsyn (inne et skap o.l.) og at det er varmere på et bad og ting begynner å lukte fortere der. (Jeg synes forøvrig ikke det er spesielt pinlig å kaste bind på kjøkkenet og har aldri tenkt på det som et problem).

Jeg er enig med Tangina og Trulte. Det ville aldri falle meg inn å kaste bind/tampong i en søppelbøtte på badet/do. I tillegg til at det ofte er varmekabler der, er jo det en søppelbøtte som tømmes langt sjeldnere enn den på kjøkkenet. Vi har søppelbøtte på badet, som jeg tømmer en gang i uken når badet vaskes (og ikke alltid da heller; det blir i grunnen ikke så mye søppel på badet. Doruller tar jeg jo med meg ut i papiravfallet.).

Å bære med seg bind/tampong innpakket i dopapir inn på kjøkkenet når man er på besøk hos noen, husker jeg var litt pinlig da jeg var 14 år gammel. Det synes jeg ikke på noen måte det er nå, og man behover jo ikke å gå og vifte med det som enkelte her antyder.

Vi har ikke håndsåpe på kjøkkenet. Men etter å ha lest denne tråden innser jeg at dét er i overkant sjuskete selv for en sjuske som meg. Så jeg skal ha det fra nå av.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:27   #4
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Vi har håndsåpe på kjøkkenet, ja.

Og vi har vanligvis søppelbøtte på bad/do. Men jeg er særs bevisst over hva som havner oppi pga lukt. Min kjære svigermor var barnevakt her om dagen og puttet et par velbrukte bleier i dunken. Det oppdaget vi først dagen etter og dunken stinket!! Så nå er vi på utkikk etter ny.....

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.