|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Statusfelt på FBMens jeg reflekterer over FB-bruk, kommer jeg til å tenke på hvordan ulike folk bruker statusfeltet. Jeg synes det er helt topp med folk som oppdaterer ofte - det er jo ofte en spore til kommentarutvekslinger, og man får et lite glimt inn i hverdagslivene til venner.
|
|
|
#2 |
|
*_*
|
Sv: Statusfelt på FBMine venner er litt av alt du beskriver, egentlig. Jeg oppdaterer også ofte. Skriver på norsk og veksler mellom alt fra interne hilsener, sitater, kommentarer på nyhetsaktige ting, hva jeg gjør og reint vrøvl. Det er en del som tilsynelatende bruker statusfeltet for å reklamere for sine høyst vellykkede og interessante liv, ja, men hun jeg reagerer mest på er ei som til stadighet skriver hvor kjedelig det er på jobben/hvor mange eller få timer det er igjen til helg/at hun hater mandager for da er det jobb - og sånn ting. Har vært fristet mer en en gang til å si i fra om at det kanskje ikke er så lurt, men har kommet frem til at jeg ikke gidder når hun er så gjennomført korttenkt.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Statusfelt på FBDet er morsomt når en skriver noe som er litt kodet, som f.eks "skal, skal ikke" og se alle de forskjellige kommentarene som kommer |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Statusfelt på FBJeg er tydeligvis for lite på facebook, men jeg har jo tenkt å leve gjennom dere her.
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Statusfelt på FBJeg himler litt med øynene av alle som oppdaterer statusen sin med alskens unyttig informasjon. Hva folk spiser til middag bryr jeg meg pent lite om. Men ellers kan det være litt morsomt, og noe informativt til tider. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Statusfelt på FB
Jeg har en salig blanding av statusoppdateringer. Noen på engelsk, noen på norsk. Noen om livet generelt og noen om spesielle hendelser. Noen for å skryte, noen sinna-statuser osv.
|
|
|
#7 |
|
nju nja njo
|
Sv: Statusfelt på FBKan bli litt oppgitt over de som oppdaterer hver time med at de først er sultne, deretter mette, osv... Stort sett er det imidlertid underholdende og en innledning til å kommentere. Oppdaterer statusen min kanskje en gang i måneden selv så kunne sikkert blitt flinkere. Veksler mellom norsk og engelsk.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Statusfelt på FBBlir dere virkelig oppgitte over hvordan andre velger å bruke statusfeltet sitt? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Du synes det er snodig at det er mulig å bli oppgitt, samtidig som du selv "flirer litt i skjegget" ?
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Statusfelt på FBJa, jeg synes det er morsomt med überforelska mannfolk! Og, ja, jeg synes det er merkelig at man faktisk blir oppgitt over at andre velger å f.eks. oppdatere sitt stuastusfelt en gang i timen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Statusfelt på FBJeg har en person på lista som skriver "avhandlinger" om sine barn innimellom, noe ala dette: I dag skal vi dra på tur til parken, men må vel vente til minsta har sovet duppen sin. Kanskje hun har sluttet med det til høsten, så vislipper å ta hensyn til det. Og videre bla, bla, bla.
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Det er jo litt humor med sånt, da.
|
|
|
#13 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Statusfelt på FBJoda, bittelitt humor i det
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Statusfelt på FBAh. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
En Som Trener
|
Sikkert morsomt for den som skriver det. Jeg har en venn som stadig vekk har slike kryptiske meldinger og jeg oppfatter henne som rimelig oppmerksomhetskåt. Det kan være alt fra store ting, til hvilke sko hun skal ha på seg på byen. Hun er på samme måten ellers i livet også da.
Jeg himler litt innimellom jeg også, og har satt et par av "vennene" fra barneskolen i skjult modus. Endel ting trenger jeg strengt tatt ikke å vite om mennesker jeg ikke har sett på over 15 år.
|
|
|
#17 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Statusfelt på FBOppdaterer i grunn skjelden. Eller, litt sånn av og på.
|
|
|
#18 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
Regnbyen...
|
|
|
#19 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Næh, er det vel ikke. Nesten ikke i hvert fall.
|
![]() |
|
|