Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Statusfelt på FB

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-09, 19:46   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Statusfelt på FB

Mens jeg reflekterer over FB-bruk, kommer jeg til å tenke på hvordan ulike folk bruker statusfeltet. Jeg synes det er helt topp med folk som oppdaterer ofte - det er jo ofte en spore til kommentarutvekslinger, og man får et lite glimt inn i hverdagslivene til venner.

Samtidig er det ofte veldig morsomt å legge merke til at statusfeltvanene til folk ofte er "typisk" for dem som personer - noens felt er hyggelige små drypp av relativt interessant hverdagsinformasjon, andre er rasende festlige mens atter andre lett kan bli gudsjammerlig kjedelige - eller litt ufrivillig morsomme.

Når jeg kanskje himler litt over andres statusfelt kjenner jeg i et stikk av selvinnsikt, alternativt paranoia, at jeg lurer på hvem som irriterer seg over eller ler av mine?
Dette året har jeg vært usedvanlig overarbeidet med ny jobb+studier og i retrospekt blir det rimelig åpenbart at jeg nok har skrevet om uttallige rettebunker og pensumlesing mer enn én gang i statusfeltet... "Here she goes again" tenker de nok - "akkurat som om ikke alle vi andre jobber mye også. "
Til overmål skriver jeg mye på engelsk i statusfeltet mitt - for meg er det naturlig, i og med at mange på min venneliste er engelske, men det blir muligens sett på som unødvendig/pretensiøst/dust - hva vet jeg?

Jeg har en venn som jeg alltid kan stole på å bli underholdt med rasende festlige statusfelt - også har jeg en venninne som er så pretensiøs i all sin vellykkethet når det gjelder familie/jobb/trening/hobbies etc, at dere ville ikke tro det om dere hadde fått sitert de ti siste oppdateringene!

Hva med dere? Noen favoritter eller spesielt enerverende FB-venner? Og hva med dere selv?

Gammel 23-05-09, 20:01   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Statusfelt på FB

Mine venner er litt av alt du beskriver, egentlig. Jeg oppdaterer også ofte. Skriver på norsk og veksler mellom alt fra interne hilsener, sitater, kommentarer på nyhetsaktige ting, hva jeg gjør og reint vrøvl. Det er en del som tilsynelatende bruker statusfeltet for å reklamere for sine høyst vellykkede og interessante liv, ja, men hun jeg reagerer mest på er ei som til stadighet skriver hvor kjedelig det er på jobben/hvor mange eller få timer det er igjen til helg/at hun hater mandager for da er det jobb - og sånn ting. Har vært fristet mer en en gang til å si i fra om at det kanskje ikke er så lurt, men har kommet frem til at jeg ikke gidder når hun er så gjennomført korttenkt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:01   #3
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Det er morsomt når en skriver noe som er litt kodet, som f.eks "skal, skal ikke" og se alle de forskjellige kommentarene som kommer

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:02   #4
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tydeligvis for lite på facebook, men jeg har jo tenkt å leve gjennom dere her. Av og til har jeg brukt facebook som en intern huskelapp, det blir fort litt sært, av typen SHDLIB=/usr/lib64:${SHDLIB}, men får jeg kommentarer? Næsj.

Gammel 23-05-09, 20:03   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg himler litt med øynene av alle som oppdaterer statusen sin med alskens unyttig informasjon. Hva folk spiser til middag bryr jeg meg pent lite om. Men ellers kan det være litt morsomt, og noe informativt til tider.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:08   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Mine venner er litt av alt du beskriver, egentlig. Jeg oppdaterer også ofte. Skriver på norsk og veksler mellom alt fra interne hilsener, sitater, kommentarer på nyhetsaktige ting, hva jeg gjør og reint vrøvl. Det er en del som tilsynelatende bruker statusfeltet for å reklamere for sine høyst vellykkede og interessante liv, ja, men hun jeg reagerer mest på er ei som til stadighet skriver hvor kjedelig det er på jobben/hvor mange eller få timer det er igjen til helg/at hun hater mandager for da er det jobb - og sånn ting. Har vært fristet mer en en gang til å si i fra om at det kanskje ikke er så lurt, men har kommet frem til at jeg ikke gidder når hun er så gjennomført korttenkt.

Jeg har en salig blanding av statusoppdateringer. Noen på engelsk, noen på norsk. Noen om livet generelt og noen om spesielle hendelser. Noen for å skryte, noen sinna-statuser osv.

Når det gjelder jobb er jeg ganske forsiktig... Jeg har min overordnede på vennelista.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:08   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Kan bli litt oppgitt over de som oppdaterer hver time med at de først er sultne, deretter mette, osv... Stort sett er det imidlertid underholdende og en innledning til å kommentere. Oppdaterer statusen min kanskje en gang i måneden selv så kunne sikkert blitt flinkere. Veksler mellom norsk og engelsk.

Gammel 23-05-09, 20:16   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir dere virkelig oppgitte over hvordan andre velger å bruke statusfeltet sitt?

Jeg pleier bare å oppdatere det når jeg er på jobb, og da med "er på jobb". Jeg flirer litt i skjegget av en bekjent som har linjeslange beskjeder av typen "elsker deg kjempemasse godjenta mi, Kine, gleder meg til å komme hjem så jeg kan holde deg og klemme deg masse" o.l. i statusfeltet sitt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:23   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Blir dere virkelig oppgitte over hvordan andre velger å bruke statusfeltet sitt?

Jeg pleier bare å oppdatere det når jeg er på jobb, og da med "er på jobb". Jeg flirer litt i skjegget av en bekjent som har linjeslange beskjeder av typen "elsker deg kjempemasse godjenta mi, Kine, gleder meg til å komme hjem så jeg kan holde deg og klemme deg masse" o.l. i statusfeltet sitt.

Du synes det er snodig at det er mulig å bli oppgitt, samtidig som du selv "flirer litt i skjegget" ?
Det er som med all annen interaksjon, dette med statusfelt - man reagerer jo på ulike måter.

Når det er sagt har jeg høy terskel for å reagere negativt på andres statsufelt, altså - jeg er glad for alle som gidder å oppdatere jevnlig, det er jo halve moroa med FB.

Gammel 23-05-09, 20:32   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg synes det er morsomt med überforelska mannfolk! Og, ja, jeg synes det er merkelig at man faktisk blir oppgitt over at andre velger å f.eks. oppdatere sitt stuastusfelt en gang i timen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:13   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en person på lista som skriver "avhandlinger" om sine barn innimellom, noe ala dette: I dag skal vi dra på tur til parken, men må vel vente til minsta har sovet duppen sin. Kanskje hun har sluttet med det til høsten, så vislipper å ta hensyn til det. Og videre bla, bla, bla.

Så har jeg noen som visstnok hadde brukket armen i vinter. Vedkommede hadde daglig nedteling til gipsen skulle av: Nå er det bare 14 dager igjen til gipsen skal av

Jeg oppdaterer min status 1-2 ganger i uken. Er kanskje ikke så spennende ting jeg skriver, derfor gidder jeg ikke oppdatere så ofte.

Gammel 23-05-09, 22:20   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg har en person på lista som skriver "avhandlinger" om sine barn innimellom, noe ala dette: I dag skal vi dra på tur til parken, men må vel vente til minsta har sovet duppen sin. Kanskje hun har sluttet med det til høsten, så vislipper å ta hensyn til det. Og videre bla, bla, bla.

Så har jeg noen som visstnok hadde brukket armen i vinter. Vedkommede hadde daglig nedteling til gipsen skulle av: Nå er det bare 14 dager igjen til gipsen skal av

Det er jo litt humor med sånt, da.
Men selv må jeg innrømme å ha valgt skjult statusoppdatering for et par av "Skal snart koke poteter", "koker poteter", ""spiser poteter", "har spist poteter" - vennene mine.

Gammel 23-05-09, 23:24   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Joda, bittelitt humor i det

Gammel 23-05-09, 23:29   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah.

Jeg veksler mellom engelsk og norsk, alt ettersom hvor mye de engelsktalende har sutra, og har spredd det gode budskap om min magiske, rosa tusj via fjesboka. Jeg oppdaterer ofte, og er til tider intern.

Det jeg er litt obs på er at jeg har mange kolleger/jobbrelaterte relasjoner på fjesboka, og at jeg derfor ikke sutrer over noe med jobben bortsett fra regnskapsføringen. Ja, og så bedriver jeg svært lite hinting om kjærlighetsliv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:34   #15
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ah.

Ja, og så bedriver jeg svært lite hinting om kjærlighetsliv.

Hint og hint...

Gammel 24-05-09, 01:09   #16
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Det er morsomt når en skriver noe som er litt kodet, som f.eks "skal, skal ikke" og se alle de forskjellige kommentarene som kommer

Sikkert morsomt for den som skriver det. Jeg har en venn som stadig vekk har slike kryptiske meldinger og jeg oppfatter henne som rimelig oppmerksomhetskåt. Det kan være alt fra store ting, til hvilke sko hun skal ha på seg på byen. Hun er på samme måten ellers i livet også da.

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg himler litt med øynene av alle som oppdaterer statusen sin med alskens unyttig informasjon. Hva folk spiser til middag bryr jeg meg pent lite om. Men ellers kan det være litt morsomt, og noe informativt til tider.

Jeg himler litt innimellom jeg også, og har satt et par av "vennene" fra barneskolen i skjult modus. Endel ting trenger jeg strengt tatt ikke å vite om mennesker jeg ikke har sett på over 15 år.

Jeg selv oppdaterer svært sjelden og er vel en kjedelig person på FB. Akkurat nå er min kommentar: "I'm in love...with a fairytale". Den har stått siden vi vant MGP.

Gammel 24-05-09, 01:15   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Oppdaterer i grunn skjelden. Eller, litt sånn av og på.

Jeg har ei på vennelista mi som jeg godt kan bruke som værvarsler. Alle, og da mener jeg ALLE, oppdateringene fra den kanten går på været her i byen. Morsomt, men også utrolig kjedelig

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 01:19   #18
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Oppdaterer i grunn skjelden. Eller, litt sånn av og på.

Jeg har ei på vennelista mi som jeg godt kan bruke som værvarsler. Alle, og da mener jeg ALLE, oppdateringene fra den kanten går på været her i byen. Morsomt, men også utrolig kjedelig

Regnbyen...

Gammel 24-05-09, 01:20   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Regnbyen...

Næh, er det vel ikke. Nesten ikke i hvert fall.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 01:22   #20
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Næh, er det vel ikke. Nesten ikke i hvert fall.

Hvilken da? Om regn betyr noe... For meg gjør det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.