|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() No er altså Jarle Trå funne i live etter at alle trudde han var død på Mount Everest. I staden for å puste letta ut kjenner eg faktisk at eg blir litt irritert.
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11 Sist redigert av Veronal : 25-05-09 kl 09:23. Årsak: Slo sammen innlegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltDe må vel stort sett ta regningen selv, eller betale dyre dommer for forsikring som kan ta det. Forsikringsselskapene er ikke glade i slike folk.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltHusk nå at du skriver på et åpent forum der alle kan lese. Jeg synes ikke det er greit å spre om seg slike skjellsord om andre generelt, og i hvert fall ikke i en situasjon som denne, der det garantert sitter en familie og en venneflokk og er bunnfortvilte og redde. Fy.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltSkjellsord? Er "litt irritert" eit skjellsord? Eller var det "forkastelig"?
![]() |
#5 |
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltTrekk tilbake at han er i god behold sidan eg no ser at han er kritisk skadet. Men på radioen i dag tidlig sa dei at han var i god behold.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltFår man ikke lov til å bestemme selv om man ønsker at den tråden man starter selv skal "linkes" inn til Aftenposten? I motsatt fall synes jeg dette bør inn i forumreglementet på et eller annet vis, jeg synes det er snodig at dette modereres.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltSignerer Polyanna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt
![]() |
#10 |
Du leste nok feil, ja. Eg snakka om "idioti", og då refererte eg til sjølve handlinga, nemlig å prøve å komme seg opp til Mount Everest aleine uten oksygen. Eg meiner ikkje at han er ein idiot.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltDet eg meiner og som eg tydeligvis forklarer dårlig er at eg er nysgjerrig på kva som driv slike mennesker.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Vel, nå går hans klatrevenner ut i media og etterlyser hjelp fra det offentlige og sågar klager over mangelfull respons fra norske myndigheter. Da må man også tåle at noen debatterer denne formen for hobby. Jeg forstår at ikke alle får et like stort kick av å samle på frimerker, men å bestige Mount Everest uten verken hjelp eller oksygen er idioti. Selv med hjelp og oksygen er dette livsfarlig, og jeg forstår godt at noen blir provosert at de velger å droppe slike hjelpemidler for å sette rekorder eller utfordre seg selv. Det blir ikke mindre provoserende når de skriker over at hjelpen ikke kommer raskt nok frem etter at de har dummet seg ut. |
![]() |
![]() |
#13 |
Tøff
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltJeg synes Norge AS har langt bedre ting å bruke penger på enn folk som gjør ting som det er overveiende sannsynlig skal gå åt skogen. Norge bør ikke ha noen forpliktelser til å ta regningen for en redningsaksjon som denne. Utover det må folk gjøre som de vil så lenge de er beredt på å ta konsekvensene av det.
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic. Terry Pratchett Sist redigert av Pappalille : 25-05-09 kl 10:48. Årsak: Grammatikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Jeg er veldig enig i alt du skriver her. Jeg kan godt beundre og synes det er kult med mennesker som gjør ting i randsonen av det som er forsvarlig. Men risikoen er deres egen og jeg synes ikke at man kan forvente at den norske staten skal redde nordmenn fra farer overalt i verden. Selv om jeg personlig godt kunne ha donert litt penger til en redningsaksjon.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltUtenrikstjenesten hjelper vel nordmenn i nød i utlandet selv om de har vært dumme. Frarøvet pass på sydenfylla, besøk i fengselet til smugleresiktede, etc.
![]() |
#16 |
Eg kan vere einig i at dei som driv menneskeheten framover kanskje er av samme ulla som ekstremsprotutøvarar. Men eg trur ikkje at dei som går aleine til Mount Everest eller aleine over Sydpolen er med på å drive menneskeheten framover. Det kjem an på kva dei brukar tida si på mellom desse ekspedisjonane. For sjølve ekspedisjonen meiner eg er ein rein egotrip. Men dersom dei også brukar utforskartrangen sin til å starte nye prosjekter som kjem andre til gode er jo det bra. Fritjof Nansen f.eks.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Jeg tror en ganske stor andel av enkeltpersoner som har "drevet menneskeheten fremover" har gjort det av egen interesse/indre drift, og ikke primært fordi de har tenkt på andre. Da tenker jeg både på forskere, oppdagelsesreisende, kunstnere og politikere/statsledere. Noen bruker vitebegjæret sitt og trangen til å flytte grenser på ting som viser seg å ha stor betydning for menneskeheten, andres innsats faller helt inn under "egotripp", men jeg tror ikke alltid det er lett å se i utgangspunktet hva som vil bli hva.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltJupp, og de fleste har nok ofret familien sin godt og grundig også, sånn by the way.
![]() |
#19 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltÅH gud jeg trodde bare det var meg som var helt gal og ond som ble irritert.. jeg tenkte med en gang jeg hørte at han var savnet at herregud, sånn går det når man holder på sånn.. det er så utrolig irriterende hver gang jeg hører om en basehopper på en fjellhylle eller en fyr på et fjell. Flott at de opplever ting og blir skrevet opp i bøker og jeg vet ikke hva, men det blir litt oppgitt over at de stadig oppsøker slike farlige ting for å så bruke masse ressurser på redningsaksjoner.
![]() |
#20 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
|
|