Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streik i off. sektor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 16:09   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streik i off. sektor?

HER er i alle fall en oversikt over Unios streikevarsel. I tillegg kan LO, YS og Akademikerne komme til å streike.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 16:19   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hvorfor får dere ikke det? Hos oss er både enhetsleder og fagansvarlig tatt ut, men barnehagen er åpen fra 8-15 likevel.

Fordi de (LO, YS og Akademikerne) tar ut i samme barnehager; altså både styrer, ped.ledere OG assistentene. Da er det ingen igjen til å passe barn.

Gammel 26-05-09, 16:19   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom de går mye på overtid i natt, så blir det neppe streik. Tror jeg.
Enten blir de enig, eller så blir de ikke enig. Ser de at det kan komme løsning, så vet de det før midnatt.

Gammel 26-05-09, 16:49   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fordi de (LO, YS og Akademikerne) tar ut i samme barnehager; altså både styrer, ped.ledere OG assistentene. Da er det ingen igjen til å passe barn.

Jeg skjønner selvsagt at barnehagen stenger når alle er tatt ut i streik, men i det innlegget jeg siterte så sto det at pga at styreren var tatt ut ble det ikke noe tilbud i det hele tatt og da lurer jeg på hvorfor.
Vår barnehage kan selvsagt også bli stengt fordi assistentene etterhvert kan bli tatt ut. Eller at den blir stengt pga manglende renhold fordi renholderne er tatt ut.

Gammel 26-05-09, 16:54   #25
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner selvsagt at barnehagen stenger når alle er tatt ut i streik, men i det innlegget jeg siterte så sto det at pga at styreren var tatt ut ble det ikke noe tilbud i det hele tatt og da lurer jeg på hvorfor.
Vår barnehage kan selvsagt også bli stengt fordi assistentene etterhvert kan bli tatt ut. Eller at den blir stengt pga manglende renhold fordi renholderne er tatt ut.

Såvidt jeg vet er styrer, pedagoger og vaskepersonale tatt ut i streik. Assistentene og barne-og ungdomsarbeiderne må på jobb som vanlig de to neste ukene uten barn, før de evt. blir permitert eller går i streik (dette fikk jeg ikke helt med meg). Grunnen til at barnehagen er stengt er at det ikke er noe pedagogisk personale tilgjengeligig overhode. Dette ble ihvertfall meg fortalt i dag.

Gammel 26-05-09, 18:44   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Såvidt jeg vet er styrer, pedagoger og vaskepersonale tatt ut i streik. Assistentene og barne-og ungdomsarbeiderne må på jobb som vanlig de to neste ukene uten barn, før de evt. blir permitert eller går i streik (dette fikk jeg ikke helt med meg). Grunnen til at barnehagen er stengt er at det ikke er noe pedagogisk personale tilgjengeligig overhode. Dette ble ihvertfall meg fortalt i dag.

Det er jo sikkert et valg kommunen tar. Her har de valgt å holde åpent, men da som en tilsynsordning, ikke en pedagogisk ordning. Og man får som sagt ikke full plass, men ca halv plass. Hos oss er en av assistentene utpekt som kontaktperson og en av kommunaldirektørene er ansvarlig for driften.

Gammel 26-05-09, 19:06   #27
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke sånn (er på tynn is her) at dersom det ikke er førskolelærere til stede, så¨kan man drive som barnepark og dermed da med kortere åpningstid?

Gammel 26-05-09, 19:23   #28
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Skolen til ungene er tatt ut og blir stengt fra i morgen. Vi har ikke fått noen info før i dag, så jeg håper at vi i hvert fall får komme inn og hente yttertøy som henger der (jeg har ikke flere sett). Ser at flere barnehager i kommunen vil holde åpent i morgen mens så være stengt fra dagen etter pga. manglende renhold - altså at det vaskes i ettermiddag og derfor kan de ha ungene der i morgen.

Passer dårlig for meg dette, jeg skal sensurere norskeksamen framover. Men jeg satser på at nevøen min kan passe ungene en del; han går i 10. på samme skole så han får jo også fri.

Gammel 26-05-09, 19:27   #29
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Er det ikke sånn (er på tynn is her) at dersom det ikke er førskolelærere til stede, så¨kan man drive som barnepark og dermed da med kortere åpningstid?

Jo, slik skal vår barnehage gjøre det. Den har heng opp lister som sier at halvparten av barna får gå i redusert tid uten pedopplegg fra halv ti til halv tre annen hver dag. Og de skulle visst ordne det så søsken får gå samme dag.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:32   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke at det blir streik.
Det er så soleklart at dette er en kamp organisasjonene ikke kommer til å gi seg på -det er bare ikke mulig å gi etter for den nye pensjonsreformen, at jeg tror arbeidsgiversiden vil sette inn alt for å få til en løsning. Det har vært klart så lenge at denne kampen kom at jeg er sikker på at de har et kompromissforslag klart, og at enigheten kommer i løpet av natta.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:43   #31
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper Snippa har rett. Jeg håper at regjeringa synes det er en for stiv pris å betale å gå mot fagforeningene og div. relaterte bevegelser i et valgår.

Gammel 26-05-09, 19:45   #32
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper det blir streik på UiO - kanskje eksamen i morgen blir avlyst.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:49   #33
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, Claire. Studieadministrasjonen på instituttene blir praktisk talt aldri tatt ut, vi er laaaaaangt nede på uttakslista, nettopp fordi det ikke skal gå ut over eksamen. (Jeg har prøvd å forklare dem at ikke alle studiekonsulenter jobber med eksamen, men neida!)

Gammel 26-05-09, 19:53   #34
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jepp, det stemmer, det er slik det gjøres her. Det eneste er at når renholderne er tatt ut så er det nok begrenset hvor lenge de kan holde åpent av den grunn. Hadde derimot renholderene vært i jobb kunne det nok vært holdt delvis åpent lenge.

Gammel 26-05-09, 19:53   #35
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg tror ikke at det blir streik.
Det er så soleklart at dette er en kamp organisasjonene ikke kommer til å gi seg på -det er bare ikke mulig å gi etter for den nye pensjonsreformen, at jeg tror arbeidsgiversiden vil sette inn alt for å få til en løsning. Det har vært klart så lenge at denne kampen kom at jeg er sikker på at de har et kompromissforslag klart, og at enigheten kommer i løpet av natta.

Jeg håper du har rett, for selv om jeg syns saken er verd å streike for så foretrekker jeg at jeg kan gå på jobb i morgen som normalt.

Gammel 26-05-09, 20:00   #36
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Beklager, Claire. Studieadministrasjonen på instituttene blir praktisk talt aldri tatt ut, vi er laaaaaangt nede på uttakslista, nettopp fordi det ikke skal gå ut over eksamen. (Jeg har prøvd å forklare dem at ikke alle studiekonsulenter jobber med eksamen, men neida!)

Der røyk det siste halmstrået.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:50   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Det stemmer, da har man ikke et pedagogisk tilbud, men en tilsynsordning. Jeg mener dog å erindre, og det også som et tillegg til innlegg over, at det fordrer at styrer ikke er tatt ut. Jeg husker ikke.
Hadde du spurt meg for ett år siden, hadde jeg hatt full kontroll.

Gammel 26-05-09, 20:51   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg håper at regjeringa synes det er en for stiv pris å betale å gå mot fagforeningene og div. relaterte bevegelser i et valgår.

Men forrige gang det var stor fare for streik (ikke i fjor, men før der), så ble den i realiteten avblåst fordi LO ikke ville ødelegge for en nyvalgt rød-grønn-regjering.
Spørsmålet er om de er like gode venner nå.

Gammel 26-05-09, 20:52   #39
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber i administrasjonen i en kommune og er tatt ut i en evnt streik... håper jo ikke det blir noe men man vet jo aldri...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:56   #40
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun eksamensesamanatoren vår eller hva det nå heter. Kommer flygene fra Tromsø i morgen. har eksamen i morgen. blir det streik kommer hun ikke,for hun er av de som blir tatt ut...

men lærerne tror ikke vi blir rammet med at de sikkert meklr på overtid og sånt...
og at regjeringen kommer til å godta streik

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.