|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streik i off. sektor?
Fordi de (LO, YS og Akademikerne) tar ut i samme barnehager; altså både styrer, ped.ledere OG assistentene. Da er det ingen igjen til å passe barn.
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streik i off. sektor?Dersom de går mye på overtid i natt, så blir det neppe streik. Tror jeg.
![]() |
#24 |
Tittel og tittel....
|
Jeg skjønner selvsagt at barnehagen stenger når alle er tatt ut i streik, men i det innlegget jeg siterte så sto det at pga at styreren var tatt ut ble det ikke noe tilbud i det hele tatt og da lurer jeg på hvorfor.
![]() |
#25 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Såvidt jeg vet er styrer, pedagoger og vaskepersonale tatt ut i streik. Assistentene og barne-og ungdomsarbeiderne må på jobb som vanlig de to neste ukene uten barn, før de evt. blir permitert eller går i streik (dette fikk jeg ikke helt med meg). Grunnen til at barnehagen er stengt er at det ikke er noe pedagogisk personale tilgjengeligig overhode. Dette ble ihvertfall meg fortalt i dag.
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
Det er jo sikkert et valg kommunen tar. Her har de valgt å holde åpent, men da som en tilsynsordning, ikke en pedagogisk ordning. Og man får som sagt ikke full plass, men ca halv plass. Hos oss er en av assistentene utpekt som kontaktperson og en av kommunaldirektørene er ansvarlig for driften.
![]() |
#27 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Streik i off. sektor?Er det ikke sånn (er på tynn is her) at dersom det ikke er førskolelærere til stede, så¨kan man drive som barnepark og dermed da med kortere åpningstid?
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streik i off. sektor?Skolen til ungene er tatt ut og blir stengt fra i morgen. Vi har ikke fått noen info før i dag, så jeg håper at vi i hvert fall får komme inn og hente yttertøy som henger der (jeg har ikke flere sett). Ser at flere barnehager i kommunen vil holde åpent i morgen mens så være stengt fra dagen etter pga. manglende renhold - altså at det vaskes i ettermiddag og derfor kan de ha ungene der i morgen.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jo, slik skal vår barnehage gjøre det. Den har heng opp lister som sier at halvparten av barna får gå i redusert tid uten pedopplegg fra halv ti til halv tre annen hver dag. Og de skulle visst ordne det så søsken får gå samme dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Streik i off. sektor?Jeg tror ikke at det blir streik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Audacious
|
![]() Sv: Streik i off. sektor?Jeg håper Snippa har rett. Jeg håper at regjeringa synes det er en for stiv pris å betale å gå mot fagforeningene og div. relaterte bevegelser i et valgår.
![]() |
#32 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Streik i off. sektor?Jeg håper det blir streik på UiO - kanskje eksamen i morgen blir avlyst.
![]() |
#33 |
Audacious
|
![]() Sv: Streik i off. sektor?Beklager, Claire. Studieadministrasjonen på instituttene blir praktisk talt aldri tatt ut, vi er laaaaaangt nede på uttakslista, nettopp fordi det ikke skal gå ut over eksamen. (Jeg har prøvd å forklare dem at ikke alle studiekonsulenter jobber med eksamen, men neida!)
![]() |
#34 |
Tittel og tittel....
|
Jepp, det stemmer, det er slik det gjøres her. Det eneste er at når renholderne er tatt ut så er det nok begrenset hvor lenge de kan holde åpent av den grunn. Hadde derimot renholderene vært i jobb kunne det nok vært holdt delvis åpent lenge.
![]() |
#35 |
Tittel og tittel....
|
Jeg håper du har rett, for selv om jeg syns saken er verd å streike for så foretrekker jeg at jeg kan gå på jobb i morgen som normalt.
![]() |
#36 |
Sær og kresen
Der røyk det siste halmstrået.
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
Det stemmer, da har man ikke et pedagogisk tilbud, men en tilsynsordning. Jeg mener dog å erindre, og det også som et tillegg til innlegg over, at det fordrer at styrer ikke er tatt ut. Jeg husker ikke.
![]() |
#38 |
Protonterapeut
|
Men forrige gang det var stor fare for streik (ikke i fjor, men før der), så ble den i realiteten avblåst fordi LO ikke ville ødelegge for en nyvalgt rød-grønn-regjering.
![]() |
#39 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Streik i off. sektor?Jeg jobber i administrasjonen i en kommune og er tatt ut i en evnt streik... håper jo ikke det blir noe men man vet jo aldri...
![]() |
#40 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Streik i off. sektor?Hun eksamensesamanatoren vår eller hva det nå heter. Kommer flygene fra Tromsø i morgen. har eksamen i morgen. blir det streik kommer hun ikke,for hun er av de som blir tatt ut...
![]() |
|
|