Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 20:57   #21
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?

Jeg er ganske fornøyd, det var på Legevakta de faktisk klarte å ta de rette prøvene en gang jeg var alvorlig syk, noe fastlegen min ikke evnet. Her ute på bygda er det litt middels kvalitet på legen, men til gjengjeld er det glitrende telefonpersonale som blidt og hyggelig tar vurderinger og gir råd klokka to på natta.

Gammel 26-05-09, 21:07   #22
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk veldig fornøyd. De gangene det virkelig har hastet så har vi fått kjempeservice. Det er jo ikke noe fullgodt alternativ til fastlegen, både fordi fastlegen kjenner oss og fordi ventetiden er for lang. Men jeg har til gode å være misfornøyd med legevakten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:09   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid fått veldig god behandling på legevakten her vi bor. Nå har vi ikke vært der med så fryktelig kompliserte ting, litt falsk krupp og slikt og ett tilfelle av omgangssyke på baby. De imponerte meg spesielt da lillesøster fikk omgangssyke da hun var fire måneder og tok meg dønn seriøst da jeg ringte for å høre hvor bekymret jeg burde være. De var veldig føre var og sendte oss til sykehuset da de var i tvil om hvor ille det var.

Gammel 26-05-09, 21:16   #24
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har fått den behandlingen som har vært nødvendig når vi har kommet til legevakten. Noen ganger har vi ventet, mens andre ganger har vi kommet rett inn, og jeg har alltid følt at legene har tatt seg tid når vi først har fått møte dem.

Gammel 26-05-09, 21:26   #25
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ja stortsett. Det jobber et skikkelig nek av en legesekretær/sykepleier der, men bortsett fra henne så er alle de andre kjempeflotte.

Gammel 26-05-09, 21:37   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fastlegen vår har ganske mye legevakt også, sånn at jeg har ingen betenkeligheter med og oppsøke legevakta om det er noe. Men det jeg ikke liker med legevakta er den lange ventetiden. Alle veldig akutte kommer kjapt inn og går foran i køen, men når du sitter med en hylskrikende unge i 2 timer før en kommer inn så føler en seg ikke veldig høy i hatten.

Jeg er veldig fornøyd med svar jeg får når jeg ringer til legevakta for å spørre om noe, eller er i tvil om hva vi bør gjøre når en er syk. Men de har også gehør for om en har spesielle ønsker eller behov.

Jeg unngår legevakta som pesten når det er influensa tid. Da skal jeg være halvdød før jeg drar dit på kveld, natt tror jeg. Samme med ungene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:40   #27
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Nja... Når jeg først får behandling er jeg fornøyd, men her i byen må vi gjerne vente 2-3 timer i et bittelite trangt venterom der alle kan høre hva du sier i luka. Ikke helt bra ift. taushetsplikt og pasientrettigheter?
Unngår legevakta om mulig.

Da vi bodde på østlandet: Jeg ringte til legevakta med grusomme magesmerter, greide såvidt å snakke. Fikk beskjed om å gå og sette meg på do, jeg var sikkert bare obstipert.
I etterkant fant jeg ut at det var gallesteinsanfall. Var siden flere ganger på legevakta og fikk Ketogan mot smertene.

Gammel 26-05-09, 21:45   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, vi har fått den behandlingen som har vært nødvendig når vi har kommet til legevakten. Noen ganger har vi ventet, mens andre ganger har vi kommet rett inn, og jeg har alltid følt at legene har tatt seg tid når vi først har fått møte dem.

Jeg kan bare signere denne.

Det eneste jeg noensinne har vært misfornøyd med, har jeg _egentlig_ ikke så veldig grunn til å være misfornøyd med, all den tid jeg var enig i legens vurdering der og da. At man i etterpåklokskapens navn burde gjort noe annet, se det kunne man ikke vite da.

Gammel 26-05-09, 21:45   #29
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg har bare vært på Oslo legevakt 1 gang, samt Volvat et par ganger. Da vi dro til Oslo legevakt var jeg gravid med sterke magesmerter. Det var helt forferdelig å sitte i flere timer å vente. Men når det først ble vår tur, så var vi veldig fornøyd med oppfølgingen. Det viste seg å være blindtarmen og jeg ble operert samme kveld.

På Oslo legevakt virker det å være rutine å avgi urinprøve i det man kommer. Så har legen svaret når man kommer inn. På Volvat tok de prøven først etter legebesøket, så da måtte vi i ny kø og ny ventetid.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:46   #30
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, vi har alltid fått god behandling på Oslo Legevakt, både på telefon og ved oppmøte. Noen ganger har vi selvsagt ventet en god stund, men jeg har jo sett at de som har blitt prioritert foran oss har hatt større behov.

Denne kan jeg signere. Og da jeg kom med bitteliten baby, ble vi behandlet nesten som kongelige.

Gammel 26-05-09, 21:47   #31
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Her jeg bor kan jeg vel ikke si at jeg er kjempefornøyd. Har møtt en del rare holdninger og fått en del rare svar og spørsmål.

Legevakta i Oslo har jeg vært på et par ganger og har vært veldig fornøyd med behandlinga jeg har fått.

Gammel 26-05-09, 21:50   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett har vi vært fornøyde her i byen. Da Knerten fikk ørebetennelse på hytta, ble jeg ikke imponert. De opererte med timebestillingsystem på legevakta, og kunne ikke tilby annet enn legetime seint på kvelden.

Ved èn anledning har jeg vært skikkelig misfornøyd. Det var da jeg hadde urinveisinfeksjon og så vondt at jeg holdt på å gå på veggen. Etter timer med venting greide jeg ikke vente lenger. Huttetu, det var en grusom natt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:54   #33
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ingen positive erfaringer med Oslo Legevakt, snarer tvert imot. Laaaang ventetid og ikke veldig hyggelig personale de gangene jeg har vært der med jentene. Heldigvis fins det legevaktbaser andre steder i byen og vi har Oslos beste fastlege så mye ordnes der.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:58   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på legevakta tre ganger i mitt liv.

De to første gangene var jeg gravid med bittelille Storesøster, var dårlig og møtte opp på vår lokale legevakt. Jeg møtte en uhorvelig arrogant lege som avfeide alle mine plager ganske enkelt med "du er gravid, du skal ha vondt." Jeg truet ham til å ta urinprøve av meg første gangen - og vooops, jeg hadde uvi, gitt. Andre gangen truet jeg ham til å ta blodprøve av meg, og heisan, jeg hadde en infeksjon og ble satt på antiobiotika, gitt. Hadde jeg ikke stått på mitt, og lyttet til legen, ja så hadde jeg nok blitt enda dårligere. "Du er gravid, du skal ha vondt."

Tredje gangen jeg trengte legevakta, var vår lokale lagt ned og jeg måtte til Drammen. Der satt jeg i 2 1/2 time og klamret meg fast til stolen for ikke å ramle av den. Jeg hadde så vondt i hodet at jeg ikke klarte holde øynene åpne, så jeg måtte føle meg fram langs veggen da jeg skulle inn til legen. Jeg hadde influensa og alle bihulebetennelsers mor. Legen kastet et blikk på meg og sa: "oy, du er sjuk!"

Jeg har altså ikke god erfaring fra lokal legevakt, som også ble lagt ned. Det var et mareritt å måtte vente på lege i Drammen, men sånn er vel livet ved legevakter, og når jeg først kom inn, ble jeg tatt godt i mot og fikk den hjelpa han kunne gi meg.

Storebror har - banker hardt i bordet - aldri hatt behov for legevakt, og Lillemann har åpen dør til barneavdelingen på sykehuset, så vi bare ringer og reiser dit ved behov, så unger og legevakt kjenner jeg, takk og lov, ikke til.

Gammel 26-05-09, 22:31   #35
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke spesielt fornøyd med legevakten her i byen.
Perleporten er vanskelig å forsere og damene der liker å være propper for resten av systemet.
Bank i bordet, de siste årene har vi bare vært i telefonkontakt med Legevakten og da har det vært greit-

Gammel 27-05-09, 00:10   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er ikke spesielt fornøyd nei, jeg har sittet der i flere timer med store magesmerter , har knapt nok klart å sitte eller snakke men måtte likevel vente i lange tider før de gjorde noe.
Lillegutt mistenkte jeg ørebetennelse på og han hylte mye for det var så vondt, fikk time 21 på kvelden åkl 23 var vi fortsatt på venterommet, spurte om vi fikk komme inn snart men de kunn de ikke svare på, for det var flere som var før oss i køen.Vi drom hjem litt over 23 utenå ha vært inne hos legen. Da var lillegutt så trøtt , sur og grinete at jeg bare ga opp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 00:44   #37
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har testa ut legevakten no i kveld. Eller, me fekk ikkje komma inn. Måtte reisa til byn. Greit nok det, men litt irriterande er det jo at dei ikkje har røntegn apparat her, men at me må til byn. Og der stenger dei klokka halv 11. Og du skal vistnok vera innskreven før 22. Noko som me ikkje var. Men me fekk krangla oss inn.

Gammel 27-05-09, 00:51   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I forhold til forventningsnivået - stort sett. Har hatt en fryktelig kjip episode der, men de ble hakket mer oppmerksomme da jeg segna om ( ), og jeg vurderte å smelle til en sykepleier med en krykke engang, men ellers forventer jeg lang ventetid og stressa mennesker. Dessuten blir de så glade når man smiler og ikke klager!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 00:53   #39
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke fornøyd, de bruker å behandle meg som om jeg er syk!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 00:58   #40
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, svare seriøst også. Jeg er greit fornøyd, jeg skulle dog ønske at de informerte litt i mottak om hvordan påtrykket er den kvelden. «Vi har vanvittig mye å gjøre, og dere blir nok vurdert ganske langt ned, men vi håper å få dere inn i løpet av to timer hvis ikke det renner på med mye mer» hadde vært en grei tilbakemelding. Jeg syns det er bedre å høre at det er ventetid langt som et vondt år og kan bli verre, enn bare «sitt ned og vent».

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.