Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.
Noe av det morsomme med denne besserwisserboka er at den inneholder mange språkfeil og gale påstander om hva som er tillatt å skrive. Forlaget kunne definitivt ha kostet på seg en grundigere gjennomgang, synes jeg.
Jeg har kun lest et par kapitler i boka, og er usikker på om jeg noen gang blir ferdig. Greit å vite det du skriver. Han har jo ingen bakgrunn faglig innen språk så vidt jeg har skjønt, allikevel er det som du sier rart at feil har sklidd igjennom.
I natt begynte jeg på en ny bok som jeg fikk av en kollega i julegave. "I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng. Det ser ut som om det kan bli sterk lesning.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1893123
Omtale: Arnhild Lauveng var innlagt som schizofren på psykiatriske avdelinger i ti år. Hun var psykotisk og selvdestruktiv, og knuste glass for å skjære seg til blods med skårene. Men hun overvant sykdommen, og i dag arbeider hun som psykolog. Hun er dermed i stand til å uttale seg både som fagperson og som tidligere pasient. I boken tar hun oss med inn i en verden av stemmer og hallusinasjoner, og hun viser hvordan vrangforestillinger og symptomer har sin egen logikk og mening.