Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

«Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 13:37   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har barn som våkner alt for tidlig klubb!

Kan nok melde meg inn ja. Og om vi da tar med at den lille luringen vil ha pupp 2-3 ganger i løpet av natta og gjerne henger i puppen fra i 4 tiden, ja da er vel det meste sagt.

Gammel 31-05-09, 13:54   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

her våknes det rundt halv seks. I dag var det kvart over fem. Jeg lar han ligge å surve litt i senga si et kvarters tid eller så i håp om at han skal falle i søvn igjen. Men tilslutt er det ingen vei tilbake. Så får han turne litt rundt et kvarter mens vi prøver å våkne.

Er normalt i seng rett før sju.

Men jeg klager ikke så høyt, for endelig går det greit å legge han og det er viktigere enn den timen om morgenen.

Sånn på vanlige arbeidsdager er det en fordel at det starter i god tid.

Gammel 31-05-09, 14:00   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er noen trøst, så kan det gå over. Knerten står gjerne opp tidlig. Men vi begynner å se en endring. De siste ukene har han ikke villet opp før 7. Relativt sett er vel det også tidlig å stå opp i helgene, men det er uendelig mye bedre enn 05.43 osv.

Snuppa stod opp kl 09.03 forrige helg og i dag fikk jeg tekstmelding fra pappa om at hun hadde sovet til over halv 9. Hun var også en morgenfugl i yngre dager.

Når de er 17, kommer vi til å klage over at de ikke starter dagen før langt utpå ettermiddagen en gang.

Gammel 31-05-09, 14:02   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis det er noen trøst, så kan det gå over. Knerten står gjerne opp tidlig. Men vi begynner å se en endring. De siste ukene har han ikke villet opp før 7. Relativt sett er vel det også tidlig å stå opp i helgene, men det er uendelig mye bedre enn 05.43 osv.

Snuppa stod opp kl 09.03 forrige helg og i dag fikk jeg tekstmelding fra pappa om at hun hadde sovet til over halv 9. Hun var også en morgenfugl i yngre dager.

Når de er 17, kommer vi til å klage over at de ikke starter dagen før langt utpå ettermiddagen en gang.

Hah, akkurat som om jeg har tenkt at de skal få sove lenge når de er tenåringer... Å neida hevnen er søt

Gammel 31-05-09, 16:04   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hah, akkurat som om jeg har tenkt at de skal få sove lenge når de er tenåringer... Å neida hevnen er søt

akkurat nå ser jeg litt fram til den biten.

Nå er jeg trøtt som en dupp, men siden lillebror sov duppen sin utrolig tidlig i dag må jeg bare holde meg våken. Får heller legge meg samtidig med han.

Gammel 31-05-09, 17:06   #26
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jadda, jeg er også med.

I dag våkna den unge håpefulle 5.20. Han våkner vanligvis mellom fem og seks et sted, og da er mor ganske død. Før skulle han dessuten ha pupp førti ganger om natta i tillegg, så da var mor trøtt. Nå sover han heldigvis lengre biter i strekk (bank i bordet), så da gjelder det egentlig bare for oss å komme oss i seng om kvelden selv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 18:01   #27
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fem i klubben. Mini våknet kl 04 i dag. Hadde jeg ikke vært så i ørska hadde jeg prøvd å få han til å sove igjen, men det er ikke så lett når man møter verdens blideste ansikt.

Gammel 31-05-09, 19:04   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I den klubben har vi vært i årevis og det ser ikke ut til at det endrer seg med det første. Det som har bedret saken litt er at toern står opp selv nå og går lydløst ned i første etasje mens vi andre kan sove videre. Treern sover til 06 stort sett og det er jo levelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:24   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i den klubben de siste 6.5 årene Mellom 5 og 6.
Det er verst om sommeren når det er lyst ute. Nå krysser jeg fingrene for at de lystette gardinene i tillegg til den lystette rullegardinene skal gjøre susen...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:30   #30
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Minsten her liker å starte dagen rundt 05.30 - 05.45... men han får pent styre med ett eller annet i senga si til ca. 06.30 altså... orker ikke stå opp så tidlig jeg. Så lenge han ikke hyler er det greit, og det gjør an gudskjelov ikke - han synger og leker.

I dag sov han leeenge, helt til 08.30. Følte meg helt mørbanket da jeg våknet...

Gammel 31-05-09, 19:36   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hva altfor tidlig er. Jeg synes ikke jeg er med i klubben lenger nå siden S nå aldri vil opp før 6. På gode dager drøyer han til 7, og det skjer faktisk også at den blir 0730.
Vi står opp 6 selv også på hverdager, så det synes jeg er normaltid.

Tidligere stod han opp mellom halv fem og halv seks over en periode på halvannet år. Usikker på om jeg fremdeles kan skryte på meg å være medlem i klubben etter den positive utviklingen .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:44   #32
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mi si er også våken litt over seks stort sett. Men ho er jo nesten 4, har storebror på nesten 7 og er veldig glade i Disney channel. Dermed overleve mor.

Gammel 31-05-09, 19:44   #33
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du og F bytte på å stå opp ja?

Gammel 31-05-09, 19:54   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klagde min nød til mamma ang. nettopp dette med at han synes det er morgen i halv fem-tiden. Svaret lød: "Payback is a bitch!"

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:55   #35
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg klagde min nød til mamma ang. nettopp dette med at han synes det er morgen i halv fem-tiden. Svaret lød: "Payback is a bitch!"

Jatakk noe lignende har jeg også fått høre

Gammel 31-05-09, 20:20   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men du og F bytte på å stå opp ja?

Jada. Før hadde vi hver vår morgen. Nå har vi tidligvakt og seinvakt.
Den som står opp tidlig er oppe et par timer, så bytter vi.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 20:21   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haugtussa: jeg antar du tar tidligvakta lørdag neste helg.

Gammel 31-05-09, 20:32   #38
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Haugtussa: jeg antar du tar tidligvakta lørdag neste helg.

Eg veit eg burde sagt et ubetinga ja her, men kan vi inngå et kompromiss om at eg står opp før åtte?

Gammel 31-05-09, 20:33   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg veit eg burde sagt et ubetinga ja her, men kan vi inngå et kompromiss om at eg står opp før åtte?

Har nok rukket noen kaffe latte da jeg ja
Men søndag kan jeg sove på litt da

Gammel 31-05-09, 20:34   #40
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.