Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinn-off til røyketråden

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Bør dødssyke mennesker få lov til å røyke på sykehuset?
Ja, hvis de ønsker det 27 29,67%
Nei, røyking har ingenting på offentlige steder å gjøre 27 29,67%
Bare hvis det foregår på et lukket røykerom 33 36,26%
Vet ikke 3 3,30%
Nei, det er aldri for sent å begynne et nytt og bedre liv. 1 1,10%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 23:11   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off til røyketråden

Idiotiske alternativ!

Jeg synes ikke det skal være lov; jeg mener at helsepersonell og renholdere har like stor rett på beskyttelse mot passiv røyking som alle andre yrkesgrupper, og at dette hensynet bør komme før hensynet til pasientene, siden røykfri arbeidsplass er en lovbestemt rett man har som arbeidstaker.

Derimot synes jeg godt at det kan legges litt ekstra godvilje til, hvis en dødssyk pasient gjerne vil trilles ut for å ta en røyk. Og jeg synes definitivt at dødssyke pasienter skal spares for den type nedlatenhet som kommer til syne i hovedinnlegget, og som jeg mistenker at helsevesenet ikke er aldeles fri for alltid. Pasienten bør selvsagt informeres grundig om eventuelt helsegevinst ved å slutte å røyke på sine siste dager, men utover det må det jammen være opp til den enkelte hva man velger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 23:14   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Idiotiske alternativ!

Jeg synes ikke det skal være lov; jeg mener at helsepersonell og renholdere har like stor rett på beskyttelse mot passiv røyking som alle andre yrkesgrupper, og at dette hensynet bør komme før hensynet til pasientene, siden røykfri arbeidsplass er en lovbestemt rett man har som arbeidstaker.

Derimot synes jeg godt at det kan legges litt ekstra godvilje til, hvis en dødssyk pasient gjerne vil trilles ut for å ta en røyk. Og jeg synes definitivt at dødssyke pasienter skal spares for den type nedlatenhet som kommer til syne i hovedinnlegget, og som jeg mistenker at helsevesenet ikke er aldeles fri for alltid. Pasienten bør selvsagt informeres grundig om eventuelt helsegevinst ved å slutte å røyke på sine siste dager, men utover det må det jammen være opp til den enkelte hva man velger.

Enig her. Og så er det vel noen som skal overta det innrøykede rommet når pasienten ikke lenger er der?

Gammel 01-06-09, 00:28   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idiotiske alternativ!

Var det ikke jeg som hadde HI? Hva i all verden er det som er så nedlatende med dette? :

Mener du at dødssyke mennesker bør få lov til å røyke på sykehuset den tiden de har igjen å leve hvis det er dette de ønsker?

(Eller var det Iset sitt HI du mente?)

Sånn ellers: Jeg har ingen problem med at en modde rediger alternativene til noe som er litt mindre "idiotisk" altså.

Kanskje to alternativer, Ja og Nei, gjør det enklere for folk å vite hva de skal stemme?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:31   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var det ikke jeg som hadde HI? Hva i all verden er det som er så nedlatende med dette? :

Jeg anser normalt alternativene i spørreundersøkelsen som en del av HI, og dette synes jeg er hinsides nedlatende: Nei, det er aldri for sent å begynne et nytt og bedre liv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 01:00   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anser normalt alternativene i spørreundersøkelsen som en del av HI, og dette synes jeg er hinsides nedlatende: Nei, det er aldri for sent å begynne et nytt og bedre liv.

Jeg ser at Sitron i sin poll har laget et spørsmål bare til Mim. Vel, jeg laget et til Skremmern (primært) fordi hun mente at en døende pasient ville ha stort utbytte helsemessig i å slutte å røyke. Jeg kan bare ikke se hvem det spørsmålet skulle være så nedlatende overfor? Deg? Skremmern? Dødssyke mennesker?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.