|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder? | |||
| Bruker alltid parfyme, uansett |
|
61 | 34,08% |
| Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) |
|
0 | 0% |
| Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig |
|
12 | 6,70% |
| Jeg lukter godt nok uten parfyme |
|
16 | 8,94% |
| Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk |
|
3 | 1,68% |
| Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske |
|
12 | 6,70% |
| Jeg bruker aldri parfyme |
|
29 | 16,20% |
| Jeg forsto ikke spørsmålet |
|
1 | 0,56% |
| Alternativ for de som mangler et passende alternativ |
|
45 | 25,14% |
| Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg har aldri fått klage i forhold til mitt parfymebruk, som er minimalt. Jeg bruker en gang i blant, når jeg føler for det. Hvis noen jeg omgås hadde sagt at de reagerte på det, hadde det ikke vært noe problem for meg å droppe det, men enn så lenge bruker jeg når jeg vil.
|
|
|
#24 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?
Jeg og.
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker parfyme på jobben iblant. Jeg vet da at de på kontoret ikke er plaget av det. |
|
|
|
#26 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg stemte Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske, men bare fordi de første 5 ordene passet. Jeg har litt trøbbel med parfyme selv, litt pusteproblemer og sånn. Men når jeg først skal på byen så røyker og drikker jeg likevel, så da gjør ikke parfymen store forskjellen for meg.
|
|
|
#27 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg blir dårlig av de aller fleste parfymer, og når noen i min nærhet stinker av parfyme, så kan jeg bare gå og legge meg. Men dette blir som oftes tullet vekk. Ingen forstår at jeg reagerer skikkelig på parfymelukt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker ikke parfyme lengre.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruke aldri parfyme, eier det men kan jo ikke bruke det. |
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Skvetten - der var du. Hvordan er dette med mengder? Plages du av parfyme som lukter eller plages du av en som har på parfyme men hvor det ikke lukter mer også? (Tatt på mange timer tidligere for eksempel) |
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Skremmern - hva med shampo, kremer, tøymykner osv? |
|
|
|
#33 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg har atopiske barn, så vi bruker bare neutral (eller hva det nå heter) vaskemiddel, og aldri tøymykner. Jeg bruker Head and Shoulders shampo og balsam (pga tørr hodebunn), og ungene Babyline og Weleda fra helsekosten. Kjøper i tillegg såper og sånn på helsekosten eller hos såpebobla. Når det gjelder kremer bruker jeg Shiseido og nøytral bodylotion fra apoteket. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Bronkiene strupes av det aller meste. Nå tar jeg et par allergipiller hver dag og det gjør at jeg kan tåle litt. Her i heimen får ikke tenåringen bruke såpe med sterk parfyme fordi jeg da ikke kan gå på badet. |
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Var det jeg tenkte. Jeg var veldig sensitiv for parfyme før om årene og forsøkte å leve så hundre prosent parfymefritt som mulig. Da var tøymyknere som en del synes er fint å bruke litervis av noe av det verste. |
|
|
|
#36 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#37 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker daglig. Eller, de aller fleste dager iallefall. Jeg lukter ikke mye - og man må komme veldig nært meg for å kjenne lukten. Om jeg har opplevd allergiske (som jeg fortsatt ikke har møtt på), så har jeg ingen problemer med å ta hensyn til det.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Mens vi først er i gang. |
|
|
|
#39 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg valgte det siste alternativet. Før jeg fikk barn brukte jeg parfyme hver eneste dag. Snuppa reagerte veldig rart på parfyme da hun var liten; hun ble hyper. Derfor sluttet jeg. Nå tar jeg på meg parfyme ved spesielle anledninger.
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Langt bedre. Jeg hadde til og med et par parfymeoljer fra Egypt som jeg kunne bruke uten å bli syk. |
|
![]() |
|
|