Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å, blir så sinna! "Glemte" hund i bilen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 23:10   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å, blir så sinna! "Glemte" hund i bilen

Skaffe eller ha? Går ikke det ut på det samme?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:12   #22
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Uff og uff, tenk for en lidelse den hunden må ha hatt før den segnet om. Stakkars lille krok.
Han som gjorde det burde få smake sin egen medisin; vært innestengt i en varm bil sånn passende lenge.

Gammel 01-06-09, 23:43   #23
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Stakkars hund. :leiseg:

Man glemmer ikke hund i bil. Punktum.

Gammel 01-06-09, 23:54   #24
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Når bler jeg både lei meg og utrolig sint, en glemmer ikke hunden i bilden

Jeg hadde være veldig fristet til og stenge vedkommen inni bilden en stund!!

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 00:09   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stakkars hund og for en avslutning den fikk på livet sitt.

Vi trenger dyrepoliti her i Norge.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 00:46   #26
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Dette er helt klart en grusom hendelse, som helt klart burde vært unngått, og eieren bør få en solid ripe i lakken pga dette.

Men, kvalifiserer egentlig dette til å være en burde-ikke-ha-hund hendelse?

Jeg mener; det skjer jo dessverre relativt ofte at hunder, og andre dyr, omkommer pga menneskelige feil. Feil som så absolutt ikke burde skje, men som skjer.

Hunder har blitt skutt på jakt, fordi jegeren enten tok feil av hvilket dyr som var i bevegelse, eller at hunden sto i skuddlinja. Uforsvarlig jakting ja, men likefullt gode hundeeiere.

Hunder blir påkjørt og drept, fordi at eieren lar hunden gå løs. Unødvendig ja, men her også fullgode hundeeiere.

Hunder har også blitt festet i bånd til bilens hengerfeste, fordi at eieren skulle inn en kjapptur, og så ble hunden glemt, og eieren setter seg i bilen og kjører avgårde...
Helt utrolig og uakseptabelt, men jeg er også her sikker på at det er gode hundeeiere i de fleste tilfellene.

Så hva kvalifiserer egentlig til at man ikke burde hatt hund? Enkelt hendelser, uavhengige av hvor tragiske de er, eller rett og slett helheten av hundeholdet? Jeg mener det siste, og alt i alt, så føler jeg faktisk litt medfølelse med hundeeieren i saken her... IKKE pga at han glemte hunden i bilen, for det finnes det ikke medfølelse for, men fordi at han har mistet en kjær venn, pga en utilgivelig hendelse. Jeg vil tro at eier ikke har det godt med seg selv nå.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 00:51   #27
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det an å glemme et levende vesen i en bil?
Og Carrera, jeg har faktisk ingen forståelse for slikt. Ingen.

Gammel 02-06-09, 01:03   #28
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Stakkars hund og for en avslutning den fikk på livet sitt.

Vi trenger dyrepoliti her i Norge.

signerer Stakkars stakkars lille hund

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 01:19   #29
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Huff så tragisk!
Kan ikke forstå at mennesker kan la dyrene sine ligge i bilen med fare for overoppheting. Selv i kaldt vær sjekker jeg Tika når hun er i bilen. Lufter henne jevnlig og passer på at hun har det greit og slapper av. I fint vær står bilen i skyggen, men blir det varmt der også tar jeg henne ut. Hærregud! Hun er da et familiemedlem hun også, og jeg glemmer henne da ikke?!

Mennesker som gjør slike ting bør vurderes om de er egnet til å ta vare på en hund.

Jeg er også av den oppfatning at man venter til man er 110% sikker på hva man skyter på. Venter man ikke til man er sikker og skyter hunden sin, eller en annens, ja da er man ikke egnet til å jakte. For tenk om det var noe annet enn en hund man skøt i vanvare? Et menneske feks?

Gammel 02-06-09, 01:26   #30
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan være denne personen parkerte bilen i skyggen, i god tro om at det skulle holde. Så har han ikke tenkt på at sola faktisk ikke står på samme sted på himmelen hele tiden!
Dette unnskylder det ikke, men kan kanskje forklare det …?

Syns fremdeles dette er hårreisende, både dette og det å 'glemme' hunden i tilhelgerfestet.

Gammel 02-06-09, 08:44   #31
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Tragisk! Men så dere på Oprah for en tid tilbake? Om en stresset småbarnsmor som glemte igjen sin 2 åring i bilen en hel arbeidsdag. Da hun kom tilbake til bilen hadde ungen kokt ihjel! Huden hadde begynt å skrelle av... Tragisk!

Gammel 02-06-09, 09:13   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg så det, og det må være første gangen jeg har hatt sympati for et menneske som glemmer igjen en unge i bilen, nettopp fordi jeg ikke bare leste det men fikk servert hele historien fra en hulkende, angrende mor som etter tragedien bare ville dø selv. Det er helt jævlig.

Gammel 02-06-09, 09:30   #33
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg så det, og det må være første gangen jeg har hatt sympati for et menneske som glemmer igjen en unge i bilen, nettopp fordi jeg ikke bare leste det men fikk servert hele historien fra en hulkende, angrende mor som etter tragedien bare ville dø selv. Det er helt jævlig.

Stakkars menneske!

Gammel 02-06-09, 09:37   #34
Skvetten
Passiv

Standard

Nå vil jeg gjøre regning med at vedkommende ble anmeldt av vetrinæren, for jeg går jo ut fra at hunden ble tatt til vetrinær i og med at det ikke er tillatt for privatpersoner hverken å avlive dyr eller destruere dem. Hadde dette vært en bekjent av meg hadde personen blitt anmeldt av meg dersom vetrinæren ikke hadde gjort det.

Det er ingen unnskyldning for å sette levende vesener i tette biler i sommervarmen, hverken barn eller hunder. Klart en mor som har drept sitt barn på denne måten blir trist, likefullt er det et uaksomt drap. Heldigvis er det jo langt mellom tilfellene når det gjelder barn men for hunder er det mange tilfeller desverre.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:29   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen medfølelse overhode med eieren og alle voksne mennesker burde vite at man ikke setter igjen en hund i bilen med 30 varmegrader ute.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:35   #36
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, blir så sinnaaaaaa...... "glemte" hund i bilen..

Å, så grusomt Stakkars, stakkars hund!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:38   #37
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Men, kvalifiserer egentlig dette til å være en burde-ikke-ha-hund hendelse?

Selvfølgelig. Er du så sløv kan du jo bare ikke ha ansvaret for et levende vesen!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:49   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så grusomt!

Jeg blir litt usikker når du setter glemte i hermetegn, mener du at du tror eieren gjorde det med vilje på en eller annen måte?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:54   #39
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

åh herregud
Håper virkelig du anmeldte ham ???
Slike folk burde virkelig ikke få ha hund. Det er for lettvint å bare si at det var skygge da han parkerte bilen, for alle vet at sola ikke står i ro på himmelen, og i går var det VARMT

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:55   #40
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke vi nettopp en tråd der det ble skrevet at det var noe ufint å ta utgangspunkt i andres tragedier i "ferske" saker, også rakke ned på dem i flokk?
Jeg tipper hundeeieren har det vondt nok med seg selv, og synes egentlig vi er litt kjipe som henger han ut her i tillegg... Håper ikke han eller kona osv leser her inne.

Å diskutere problemstillingen som sådan på generelt grunnlag blir noe annet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.