Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 16:58   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Konfirmasjonsgave

Vi skal i konfirmasjon til helgen og er usikre på hva vi skal gi til konfirmanten.
Konfirmanten er ikke av den nærmeste familien, men vi er allikevel invitert, noe som vi syns er hyggelig siden det er samlivsbrudd på den kanten og vi ikke hadde forventet oss det.

Etter litt frem og tilbake har vi kommet frem til at vi skal gi penger.

Men hvor mye gir man?

Vet at man gir etter hva man har å rutte med og syns er passende, men vi har overhode ikke peil på hvor mye vi skal gi.

Hjelp.

Gammel 02-06-09, 17:54   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave

500 - 700?

Gammel 02-06-09, 18:11   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

500 - 700?

Det er da mye? Dette med gaver til konfirmasjon har tatt helt av. Jeg hadde gitt 200,-

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:40   #4
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde gitt 300 siden dere skal i konfirmasjon.

Vi gir alt fra 100 til 500 alt ettersom.

Gammel 02-06-09, 19:44   #5
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville gitt 500 dersom jeg var invitert.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:49   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville ha gitt 500,-

Gammel 02-06-09, 21:04   #7
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det er da mye? Dette med gaver til konfirmasjon har tatt helt av. Jeg hadde gitt 200,-

Er det egentlig det? Jeg regner med at her er minimum to voksne invitert (muligens også barn?) til et (om ikke helt nært) familiemedlem. Hvis en tenker på at gjengs pris på gave i barnebursdag ligger på rundt kr 100,- så synes jeg ikke at 500,- kroner til en konfirmant man skal i selskap til er så veldig mye for mye. Man konfirmerer seg en gang, og det er gjerne en litt høytidelig begivenhet.
Så må man jo vurdere hvor mange konfirmasjoner en skal i i løpet av en kortere eller lengre periode, og hvor smertegrensen for hva en selv føler en kan bruke ligger.

Gammel 02-06-09, 21:04   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gitt 500,- når jeg var invitert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:06   #9
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville gitt 500,- når jeg var invitert ja.

200,- er det jeg gir nabokonfirmantene...

Gammel 02-06-09, 21:22   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sier 500 jeg også.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:24   #11
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

200 hadde jeg gitt til nabokonfirmanten.
400-500 er greit.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:30   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nabokonfirmantene får 100,- av meg :gjerrig:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:30   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 500 er greit hvis man ellers har få utgifter i forbindelse med konfirmasjonen. Jeg har gitt "bare" 500 til niesene mine, og noen av dem er jeg til og med fadder på, men jeg synes det var en grei sum i og med at vi måtte ta oss fri fra jobben og reise over 100 mil tur/retur for å være med i konfirmasjonene. Hadde de bodd rett rundt hjørnet, hadde de nok fått litt mer.

Men jeg synes ikke man MÅ gi 500, altså. Overhodet ikke. Hvis man synes det blir for dyrt, så er det ingen skam å gi mindre. Jeg synes ikke man skal FORVENTE en viss sum.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:32   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok jeg hadde gått for noe annet enn penger, men hadde nok gitt en gave for rundt 500,-.

Gammel 02-06-09, 21:34   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er vanskelig å gi gaver, da. Jeg har jo konfirmant til helga. Den eneste gaven jeg vet at han får, er et kamera. Han ønsker seg bare penger, så han kan spare til Japan-tur neste år. Ikke er han interessert i smykker, så hva skal man da gi?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:40   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men det er vanskelig å gi gaver, da. Jeg har jo konfirmant til helga. Den eneste gaven jeg vet at han får, er et kamera. Han ønsker seg bare penger, så han kan spare til Japan-tur neste år. Ikke er han interessert i smykker, så hva skal man da gi?

Det kommer an på hva konfirmanten er interessert i. Jeg har litt sansen for mer varige minnegaver, men så klart, hvis konfirmanten hadde et spesifikt ønske om japantur kan det veldig godt hende jeg hadde gått for penger. Vet ikke om jeg kan komme på noen eksempler på gaver siden jeg ikke har vært i noens konfirmasjon siden jeg var ungdom selv, men jeg ser for meg noe slikt som gitar, telt, tursekk osv.

Gammel 02-06-09, 22:52   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Takk for hjelpen dere.
Det er mannen min og jeg som er invitert, ikke Propellen. Men det er en annen diskusjon.
Jeg vil helst ikke gi penger, men dette er ei jente som ikke er smykkejente og den typen der. Hun vil helst ikke ha smykker, men heller dyre merketing. Tupe Louis Vitton, Gucci, Dioe osv ting.
Har forhørt meg litt og har fått inntrykk at penger er det de ønsker seg aller mest.

Jeg hadde lurt på 500,- og er kjempeglad for svarene jeg har fått av dere.

Om jeg skulle kjøpt gave, har dere tips på det også?

Gammel 02-06-09, 22:54   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Irma: Jeg liker minnegaver og ikke penger som bare blir sløst vekk. Hun har ingen planer om å kjøpe seg noe spesifikt om hun får så og så mye penger.

Gammel 02-06-09, 23:00   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gitt penger. Og 500 er en fin rund sum.

Gammel 02-06-09, 23:34   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis han får kamera, ekstra minnekort, kameraveske eller gavekort på fotobok etter japanturen? Ikke veldig minneverdige gaver, men ting som blir brukt. Spesielt til gutter er det litt vanskelig å finne på ting som er fine minnegaver og som blir tatt vare på, det er nesten like greit med noe man har bruk for. Hvis han skal på tur er jo lett, snerten koffert en mulighet også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.