Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere som tror på Gud

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 20:34   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Altså, jeg mener ikke at noen skal måtte forsvare hva de tror på. Man tror på hva man vil. Men jeg skulle gjerne skjønt greia. For det er liksom ikke logisk for meg det her. Og når noe er så krystallklart ulogisk for meg og oppegående mennesker jeg kan ha stor respekt for likevel har en sterk overbevisning om at det er vits i å be for mer enn at det er en bra teknikk for meditasjon - fordi de mener at det virkelig er noen som hører - ja, så lurer jeg veldig da.

Jeg tenker at det må jo virkelig være noe her som er å få tak på som jeg ikke skjønner.

At man velger om man vil tro eller ikke er greit. Men hvorfor man velger å tro at det finnes en kraft som ser oss alle sammen og er glade i alle og tar vare på oss - også er han såpass lite virksom i tillitsvervet sitt som jeg synes det ser ut til at han er - det er rart for meg. Han var jo veldig aktiv i tidene som er beskrevet i testamentene. Hvorfor ikke nå lenger?

Og er egentlig alle mennesker like for Gud og like høyt elsket uansett hvordan de har syndet og holdt på?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.